• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • MiaMariah

Underbart reportage juliah men håller med föregående talare att det borde varit mycket längre.. Men var stolt, kanonfint!

LPW - den finns nere på Ica men se till att köp den bilagan med den lättklädda tjejen!

• FruPuffen

Nu vill jag också åka i väg och handla Aftonbladet! Vi skulle ju ha åkt i väg till Furuviksparkens julmys och marknad idag men Albin var sååå trött från igår (vi var på fest hos min bror) för det blev sent. Nu sover han fortfarande på soffan... Svårt att veta tycker jag, ska jag väcka honom för att det inte ska bli strul med läggningen ikväll eller ska jag låta honom sova ut??

MariaV: Vad skumt med räknaren!! Tyvärr är jag urdålig på sånt, det var ren tur att jag fick till min egen räknare...

• Mufflon

Håller med MiaMariah; underbart reportage Juliah! Det såg verkligen lungt o harmoniskt ut!!

• Peak

åh var ju på stan förut och gick och tänkte att idag ska jag köpa aftonbladet!! De hade inte öppnat butikerna än (vi var och åt frukost på ett ställe då) och sen glömde jag det!! Attans nu måste jag ju ut igen Så nyfiken nu på Juliahs hem!!

Lowe fick ett par jättesöta fårskinnstofflor av mamma när vi var i gamla delarna av Örebro, Wadköping på julmarknad och när vi kommer hem är de borta ur korgen på vagnen!! Måste ha tappat dem!?

• lillafruluva
    Peak skrev 2007-12-09 15:45:30 följande:
    åh var ju på stan förut och gick och tänkte att idag ska jag köpa aftonbladet!! De hade inte öppnat butikerna än (vi var och åt frukost på ett ställe då) och sen glömde jag det!! Attans nu måste jag ju ut igen Så nyfiken nu på Juliahs hem!!Lowe fick ett par jättesöta fårskinnstofflor av mamma när vi var i gamla delarna av Örebro, Wadköping på julmarknad och när vi kommer hem är de borta ur korgen på vagnen!! Måste ha tappat dem!?
    Åh nej, jag hatar när sånt händer!! Vad tråkigt!Ledsen
  • Kajsa M

Har kämpat halva eftermiddagen, gjort barnen fina, gjort i ordning en mysig julmiljö för att ta årets julkort. Men det blir bara fiasko. Antingen är ena tjejen bra eller den andra. Aldrig på samma.
    Så här blir det nog köpta julkort i år.  för inte kan man väl skicka på bara ett av sina barn? Känns lite taskigt mot det andra barnet.

Peak
    Vad tråkigt! Hoppas de kommer tillrätta! Men det kan ju vara svårt förstås.

MariaV skrev 2007-12-09 14:01:22 följande:
    Jag håller med Kajsa om att bilderna var underbara Juliah! Fast givetvis hade jag velat se mer.Kajsa, jag är också lite kär i det slagbordet! När vi har renoverat vårt kök blir det garanterat ett sånt bord.
    Ja nu vet jag inte hur jag ska göra. Spara pengar och köpa det lite senare eller satsa på nordik-bordet som jag kan få i julklapp.
  • Peak
    lillafruluva skrev 2007-12-09 15:55:21 följande:
    Åh nej, jag hatar när sånt händer!! Vad tråkigt!
    ja jag med Jag har sådan ångest över pengar, är väl snål också, men ändå börjar jag genast tänka vad jag kan göra för att "tjäna in" pengarna, fast det var mamma som handlade!! Jag vet - galen!!Måste nog köpe en trisslott också när jag köper Juliahs hem snart så jag får tillbaka pengarna

Har skummat igenom 40 sidor så jag kommenterar inte nu, och så gick mitt plus ut idag Kan man inte tipsa vänner längre och få gratis

Recept Rocky road bars
    recept.nu/17.115/1.126537/leila_lindholm/bullar/rocky_road;jsessionid=dcbtncagyDfQj5csUXPAr

smörkola
    recept.nu/17.115/1.126537/leila_lindholm/bullar/rocky_road;jsessionid=dcbtncagyDfQj5csUXPAr

Vi skulle visst hyra film också nån som har någon bra att tipsa om? Såg Will smith och hans son i....vad hette den? Något med Lycka...den var fin! Måste köpa Aftonbladeeeeeeeet nu!!
  • Mufflon
    Peak skrev 2007-12-09 15:45:30 följande:
    åh var ju på stan förut och gick och tänkte att idag ska jag köpa aftonbladet!! De hade inte öppnat butikerna än (vi var och åt frukost på ett ställe då) och sen glömde jag det!! Attans nu måste jag ju ut igen Så nyfiken nu på Juliahs hem!!Lowe fick ett par jättesöta fårskinnstofflor av mamma när vi var i gamla delarna av Örebro, Wadköping på julmarknad och när vi kommer hem är de borta ur korgen på vagnen!! Måste ha tappat dem!?
    Åhh, va tråkigt. Kan du inte ringa nån av de affärerna där o höra om dom fått in några små tofflor? Kan juh faktiskt va nån vänlig själ som lämnat in dom!
Svar på tråden Vita hem del 6