• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah
    malins79 skrev 2007-12-09 17:48:00 följande:
    Juliah, läst Aftonbladet och det var fina bilder, och dom borde gjort det längre och repotaget om underkläder lite kortare. 
    Hahaaa, du tog orden ur min mun!

Tack igen ni snälla söta rara för fina ord, jag blir jätteglad!
    Nu står jag i full färd med att fixa iordning för nästa fotografering men detta blir ngt helt annat...som tur är! Helena Skarp verkar vara en så rar människa och det känns bra i magen inför det här.

mia, tycker definitivt att man kan ha en gris utan barn, den är ju alldeles underbar, tror att varje människa behöver en Maileggris hihi!

Peak, å vilken tur ni hade!

Jag skadade inte alls handen, konstigt nog, men nu är ju glaset borta och vi har satt en dunkudde för, snyggt...Skrattande

kajsa, spara tycker jag...
  • LCroft

GAH! Är så sur på mitt dåliga minne! Åkte iväg för att fara och se på dotterns juluppvisning som konståkarna har och hade då tänkt att åka och köpa tidningen samtidigt, gissa om jag glömde bort det i stressen??? Och nu är mannen och sonen fortfarande vid ishallen, jag blir utan tidning SkrikandesGråter Hoppas jag ännu imorgon kan få tag i den...

• juliah

Lcroft, det kan du säkert, annars fotar jag det åt dig, och du, du missar inget. Bara gammal skåpmat det där. Finns mkt mer skoj i bloggen egentligen.

Hur gick det för din dotter?

• Ewis

Fick inte tag i någpt Aftonblad, var slut sa gubben när han var och köpte tidningen.
    Vill se bilderna!!!

• LCroft

juliah så söt du är! Ska försöka få tag i tidningen imorgon annars hojtar jag till så får du fota åt mig

Jodå, det gick jättebra för dottern Hon är alltid så nervös innan det är uppvisning, rädd att glömma bort programmet osv, tur att det är bara andra året hon är med än och då görs programmen i grupp

• knyttis

God kväll!

Vi har haft gäster hela eftermiddagen och kvällen! Riktigt mysigt har vi haft det. Fikat god päronpaj och mjuk pepparkaka. Päronpajsreceptet var från ngn här inne - Tack till den som är berörd! Den var gudomlig och mkt uppskattad! 5 personer och nästan hela gick åt!

Maken hade missat och kom hem med Expressenbilagan tidigare, där fanns ett reportage om olika matbord skall kolla senare om det fanns ngt fint till dig Kajsa!

Nu är maken och för våra gäster till Finlandsbåten och jag skall natta sonen!

Är så nyfiken Julia på reportaget! Vill maken skall komma hem bums!

• juliah

Lcroft, huu jag skulle också vara så nervös.

knyttis vilken underbar dag ni haft!
    Njuter riktigt av din beskrivning eftersom jag själv haft en såndär dag man helst vill ska ta slut. Men dagens höjdpunkt blev iallafall ponnyridning för Noell. Det var total lycka!

• LCroft

Knyttis: Låter som om ni har haft en underbar dag!

juliah: Så lilla gullet fick rida? Så spännande för honom, tyckte han det var roligt?

• Himmelbit
    Julia: Reportaget var jättemysigt!! Jag håller dock med de andra här - man ville se mera!!
    Men jag tycker att du var himla tjusig på framsidan

LCroft: Har du en liten konståkningstjej? Jag har fått i uppdrag - av min systerdotter - att sy en kjol som hon kan ha på sig på uppvisning på torsdag... Förvånad 
    Har du några tips på hur den kan se ut?? *desperat..*
Svar på tråden Vita hem del 6