• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • HelenS

Måste bara fråga er om ektorp sofforna, blir de nedsuttna snabbt? Såg en bild på blocket och tyckte då att den såg lite ihopsjuken ut...

• MiaMariah
    Peak skrev 2007-12-09 15:45:30 följande:
    åh var ju på stan förut och gick och tänkte att idag ska jag köpa aftonbladet!! De hade inte öppnat butikerna än (vi var och åt frukost på ett ställe då) och sen glömde jag det!! Attans nu måste jag ju ut igen Så nyfiken nu på Juliahs hem!!Lowe fick ett par jättesöta fårskinnstofflor av mamma när vi var i gamla delarna av Örebro, Wadköping på julmarknad och när vi kommer hem är de borta ur korgen på vagnen!! Måste ha tappat dem!?
    vad trist med tofflorna..
    FruPuffen skrev 2007-12-09 15:37:38 följande:
    Jag var först att skriva i nya tråden .
    Skrattande grattis!
    Kajsa M skrev 2007-12-09 16:01:20 följande:
    Har kämpat halva eftermiddagen, gjort barnen fina, gjort i ordning en mysig julmiljö för att ta årets julkort. Men det blir bara fiasko. Antingen är ena tjejen bra eller den andra. Aldrig på samma.Så här blir det nog köpta julkort i år.  för inte kan man väl skicka på bara ett av sina barn? Känns lite taskigt mot det andra barnet.PeakVad tråkigt! Hoppas de kommer tillrätta! Men det kan ju vara svårt förstås.Ja nu vet jag inte hur jag ska göra. Spara pengar och köpa det lite senare eller satsa på nordik-bordet som jag kan få i julklapp.
    kan du inte leka lite i typ photoshop och mixtra ihop de bästa korten?
  • Peak

tjohoo igen - är det bara jag här idag

På vägen till Ica och Juliahs hem hittade vi tofflorna!! Någon vänlig människa hade lagt upp påsen på en buske! Mamma måste ha tappat dem på väg till sin bil en bit bort från oss. Vad glad jag blev igen

Och Juliah - fint hem och repotage! Men synd att det inte blev fler sidor man ville ju se mer!!

• lillvilda

nej vad trist

Peak skrev 2007-12-09 15:45:30 följande:
    åh var ju på stan förut och gick och tänkte att idag ska jag köpa aftonbladet!! De hade inte öppnat butikerna än (vi var och åt frukost på ett ställe då) och sen glömde jag det!! Attans nu måste jag ju ut igen Så nyfiken nu på Juliahs hem!!Lowe fick ett par jättesöta fårskinnstofflor av mamma när vi var i gamla delarna av Örebro, Wadköping på julmarknad och när vi kommer hem är de borta ur korgen på vagnen!! Måste ha tappat dem!?
  • lillafruluva
    HelenS skrev 2007-12-09 17:18:01 följande:
    Måste bara fråga er om ektorp sofforna, blir de nedsuttna snabbt? Såg en bild på blocket och tyckte då att den såg lite ihopsjuken ut...
    Tyckte aldrig att mina blev det och jag hade dem i flera år!
  • MiaMariah
    Peak skrev 2007-12-09 17:24:51 följande:
    tjohoo igen - är det bara jag här idag På vägen till Ica och Juliahs hem hittade vi tofflorna!! Någon vänlig människa hade lagt upp påsen på en buske! Mamma måste ha tappat dem på väg till sin bil en bit bort från oss. Vad glad jag blev igen Och Juliah - fint hem och repotage! Men synd att det inte blev fler sidor man ville ju se mer!!
    men vad skönt!
    HelenS skrev 2007-12-09 17:18:01 följande:
    makens bror med familj har ektorp och den är rätt nedsutten i mina ögon men det verkar väl vara rätt olika, de flesta brukar väl inte bli det efter vad jag hört..
  • lillvilda

åh men då var det ju inte trist längre.. jisses vilken tur!

Peak skrev 2007-12-09 17:24:51 följande:
    tjohoo igen - är det bara jag här idag På vägen till Ica och Juliahs hem hittade vi tofflorna!! Någon vänlig människa hade lagt upp påsen på en buske! Mamma måste ha tappat dem på väg till sin bil en bit bort från oss. Vad glad jag blev igen Och Juliah - fint hem och repotage! Men synd att det inte blev fler sidor man ville ju se mer!!
  • alabaster

juliah nu har jag också läst repotaget. Vad fint det blev! Men som alla andra säger, det kunde varit
    längre så att vi fått se mer! Min man sa "vad synd att de inte tog med mer från övervåningen, det är
    ju så fint där" (vi tittade ju på ert allrum igår när vi visade sofforna). Jättefint repotage, verkligen!
    Och väldigt fin familj!

lillafruluva - vi har lattefärgade väggar i vardagsrummet. Egentligen vill jag ha vita men tapeterna är så
    pass fräscha och sovrummen är fulare så vi gör de väggarna vita först. Vet inte hur mycket vi vill greja heller
    eftersom vi hyr vårt boende och inte tänker bo här för alltid.

fru puffen så sött! Förstår att hon inte kunde låta bli

Kajsa jag tycker att det som fluffiga moln visar är fint... så jag säger två kryss

Men juliah! Hur gick det med din hand när den for genom rutan?
    Och: Jaaaaaaa fota hela veckan och visa oss!!! *hoppar och studsar*

Miamariah - å de är ju för söta de där grisarna! Jag har även sett vita med röda prickar som jag
    tyckte var så söta

Kajsa - det är till att ha ambitioner! Själv var jag nöjd om båda mina lyckades fastna på samma bild

• MiaMariah
    alabaster skrev 2007-12-09 17:33:59 följande:
    juliah nu har jag också läst repotaget. Vad fint det blev! Men som alla andra säger, det kunde varitlängre så att vi fått se mer! Min man sa "vad synd att de inte tog med mer från övervåningen, det ärju så fint där" (vi tittade ju på ert allrum igår när vi visade sofforna). Jättefint repotage, verkligen!Och väldigt fin familj! lillafruluva - vi har lattefärgade väggar i vardagsrummet. Egentligen vill jag ha vita men tapeterna är så pass fräscha och sovrummen är fulare så vi gör de väggarna vita först. Vet inte hur mycket vi vill greja hellereftersom vi hyr vårt boende och inte tänker bo här för alltid.fru puffen så sött! Förstår att hon inte kunde låta bli Kajsa jag tycker att det som fluffiga moln visar är fint... så jag säger två kryss Men juliah! Hur gick det med din hand när den for genom rutan? Och: Jaaaaaaa fota hela veckan och visa oss!!! *hoppar och studsar*Miamariah - å de är ju för söta de där grisarna! Jag har även sett vita med röda prickar som jag tyckte var så söta Kajsa - det är till att ha ambitioner! Själv var jag nöjd om båda mina lyckades fastna på samma bild
    tack! de prickiga har jag faktiskt inte sett..
Svar på tråden Vita hem del 6