• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Himmelbit

Idag såg jag ett jättefint alternativ till julgransfot!

Förbered er på en vimsig förklaring...
    En ganska hög "korg" i metall, lite rostig look. Denna var fyllt med kottar och i den stod ett träd i detta fallet, men det borde man ju kunna ha som julgransfot tänkte jag. Om man tar bort de nedersta grenarna på granen så funkar det ju. Supersnyggt var det iallafall.

Är det någon som kan se det framför sig med min något flummiga beskrivning..?!

• Himmelbit
    LCroft skrev 2007-12-09 20:06:41 följande:
    Har du sytt en klänning kan du sy!
    Du har ju inte sett klänningen...
    Skulle kanske ångra dig om du såg den...
  • knyttis

VSM - Vad kul, tack än en gång och beröm från mina gäster! Mmmm så god den var!

Bea - Grattis grattis grattis till allt nytt härligt du har fått med dig hem!

• pressan

Hejsan tjejer.

Det är längesen jag skrev och har inte en chans att läsa i kapp.

Bea: WOW , grattis till den blygsamma lilla shoppingen.

Sen Till Juliahs reportage, kommer just från stan och där får dom ingen tidning förren i morgon och killen i kiosken prata om nån onsdagsbilaga och sa att det inte finns nån söndagsbilaga... Men då sa jag att jag har en vän som har sitt hem i den nu i dag så få se om de går att få tag på nån bilaga i detta ruttna land.

Så lova att visa reportaget om vi inte får tag i det här.

• Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 19:52:05 följande:
    Hej! Hinner inte läsa ikapp, och inte har jag läst Juliahs repotage heller. Blir till att skicka maken till macken.Knyttis: Receptet på Päronpaj stod jag för! Den är verkligen gudomligt god.Nu blir det till att måla mitt blocket skåp, i vardagsrummet för att det är för stort och tungt att få ner i källaren. Å andra sidan är man tvungen att bli klar snabbt när det står mitt i vägen.
    Får vi se före, under tiden och efter bilder?!!? *lägger huvudet på sned och ber snällt*
    Beatrize74 skrev 2007-12-09 20:03:15 följande:
    Hemma efter en lååång shoppingdag. Nu ska vi lasta av alla Ektorpsoffor - trean, tvåan, fåtöljen, fotpallen med förvaring i samt Tullstafåtöljen till dotterns rum. Det "slank med" mediabänken från Liatorp också. Hoppsan! De hade ytterligare en drive nu...förutom att man fick extra klädsel till alla soffor så fick man 1000:- för varje 5000:- man köpte soffa för, så nu har vi 2000 kronor att köpa annat för på IKEA. Det fick bli tevebänken det. Och så fick jag med lite annat smått och gott också. Wilmagardiner, lite högre krukor, en vardagsrumslampa etc. Nu har maken lossat alla spännband, så nu är det dags att börja lasta av. LYCKLIG!!!
    Åhh, vilken shopping!! Du måste ju också fotografera lite va´?! *ber snällt till dig också*
  • juliah

Ewis, jag kan fota tidningen om du vill imorn!

bea, grattis till allt nytt fint, förstår din lycka.

Himmelbit, ja jag förstår. Vet du vad jag ska ha istället för fot? En vit emaljhink, det tror jag blir super.

Tack snälla söta knyttis, du har så rätt så och jag förstår precis hur du menar! Precis så sa jag till maken (som för övrigt har kommit hem), inte tusan hittar inredningsälskande "vita" människor detta, med den framsidan. Den framsidan såg ju ut att vara hämtad från en "herrtidning".

• MiaMariah

Sorry att jag försvann, maken hörde av sig från Schipol på vägen hem..
    Nåväl, här kommer bilderna. Det är en stol från farfars farfar och farmor som jag ärvt men ska få lite vit färg. Farmor har målat om varenda sådan stol i regnbågens olika färger Skrattande

Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/php106yec.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.
    Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/phpfwz5pf.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

• Himmelbit
    juliah skrev 2007-12-09 20:15:52 följande:
    Ewis, jag kan fota tidningen om du vill imorn!bea, grattis till allt nytt fint, förstår din lycka.Himmelbit, ja jag förstår. Vet du vad jag ska ha istället för fot? En vit emaljhink, det tror jag blir super.Tack snälla söta knyttis, du har så rätt så och jag förstår precis hur du menar! Precis så sa jag till maken (som för övrigt har kommit hem), inte tusan hittar inredningsälskande "vita" människor detta, med den framsidan. Den framsidan såg ju ut att vara hämtad från en "herrtidning".
    En vit emaljhink blir nog jättebra - det låter supersnyggt!

Jag tänkte faktiskt, när jag stod i affären, att du nog hade tagit fel på dag. Kändes helt fel att ditt hem skulle finnas med i den bilagan. Men båda kvällstidningarna blir ju mer och mer "skvaller" och lättklätt, tycker jag. Det är väl så att det säljer, men det känns ju inte helt seriöst. Så det kommer nog "mer till sin rätt" i ditt andra projekt (även om detta i Aftonbladet var jättemysigt)!!
  • knyttis

MiaMariah- Grattis till grisen, älskar den med! Stolen är fin som den är men blir fin i vitt med, härligt då den har en sådan historia!

Juliah - Bra att du förstod hur jag menade, just så! Skönt med maken hemma, då får du sova inatt!

Pressan - Kul att du är inne en sväng!

Svar på tråden Vita hem del 6