• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • malins79

Juliah, läst Aftonbladet och det var fina bilder, och dom borde gjort det längre och repotaget om underkläder lite kortare. 

• Hvita sinnen

Kajsa: lite sent, men älskade ditt rosa underbart söta julpynt!

miaM: åh jag älskar maileg!(har bilder i min blogg-om någon missat får göra lite reklam för bloggen www.hvitasinnen.blogspot.com ) Får inte titta på fler grisbilder för annars köper jag en-till mig själv!

juliah: instämmer med de andra, speciellt alabasters man! Ja de kunde kortat ner det porriga underklädesreportaget!

helenS: vår är inte nersutten men kuddarna rymmer sin väg, dvs glider ner. Men annars är den bra och prisvärd.

• Sunna

Hej! Har lite datorpaus just nu, men måste ändå säga grattis till Juliah för det fina repotaget (även om det kunde ha visat lite mer av ert fina hem)

Sam & Ebbe. ♥ .Mammas hjärtan.
  • alabaster

De kanske är av ett annat märke? Jag såg dem i ett skyltfönster bara och tyckte att de såg ut som din gris, men det kan ju varit något annat fabrikat förståss.

MiaMariah skrev 2007-12-09 17:39:54 följande:
    tack! de prickiga har jag faktiskt inte sett..
  • amanda25

Skriver här istället! Tack mimmamum för änglapållen! Så fin! Kajsa! Hoppas ni hade trevligt i samband med julbordet! Ska själv på tre julbord! Längtar! Juliah! Vilket fint reportage! Barnen var så söta! God Jul till er alla!!!!!!!!

• alabaster

Nu behöver jag lite smakråd! Jag ska inreda ett rum åt mina pojkar när julfirandet är över och håller som bäst på att fundera ut hur jag vill ha det. Har så svårt att bestämma mig för om jag vill ha det blått eller grönt så nu tänker jag att jag kanske ska ta båda färgerna?

Vore det jättekonstigt? Jag tänker mig en vit bas (såklart! ) och sen köra med grönt åt ena pojken och blått åt den andra eller bara blåa och gröna detaljer. Vad tror ni? Är det bättre att bara ha en färg? Om jag blandar, ska jag försöka ha en färg åt varje unge eller blanda lite?

• Hvita sinnen

alabaster: den prickiga är från Village, Maileg har bara randiga o enfärgade...Ang färger, jag tycker det beror på vilken slags blå ellergrönt. Gillar babyblått/ljusljus blått, jag hade nog bara haft en färg för att undvika ett rörigt uttryck som det ju lätt blir i barnrum

• malins79
    alabaster skrev 2007-12-09 18:15:47 följande:
    Nu behöver jag lite smakråd! Jag ska inreda ett rum åt mina pojkar när julfirandet är över och håller som bäst på att fundera ut hur jag vill ha det. Har så svårt att bestämma mig för om jag vill ha det blått eller grönt så nu tänker jag att jag kanske ska ta båda färgerna?Vore det jättekonstigt? Jag tänker mig en vit bas (såklart! ) och sen köra med grönt åt ena pojken och blått åt den andra eller bara blåa och gröna detaljer. Vad tror ni? Är det bättre att bara ha en färg? Om jag blandar, ska jag försöka ha en färg åt varje unge eller blanda lite?
    Hur gamla är pojkarna?
    Hur ser rummet ut?

Jag skulle nog tycka att det var snyggt att vid den ena sängen har grönt och den andra sängen blått. Fondväggar som delar av rummet.
Svar på tråden Vita hem del 6