• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Det ljuva livet

Hej!
    Hinner inte läsa ikapp, och inte har jag läst Juliahs repotage heller . Blir till att skicka maken till macken .

Knyttis: Receptet på Päronpaj stod jag för ! Den är verkligen gudomligt god.

Nu blir det till att måla mitt blocket skåp, i vardagsrummet för att det är för stort och tungt att få ner i källaren. Å andra sidan är man tvungen att bli klar snabbt när det står mitt i vägen .

• Ewis

Kan man se bilderna från aftonbladet på något sett?
    Så nyfiken jö.

• LCroft
    Himmelbit skrev 2007-12-09 19:51:17 följande:
    Skönt att höra av du inte vill vara i min sits just nu.. Hon är väldigt bestämd lilla Iza och tror att moster fixar allt.. Hon sa kjol (inte klänning) men det låter ju oerhört avancerat med fastsydda "trosor" i!!Hennes föräldrar har beställt både kjol och överdrag till skridskorna men de hinner inte komma fram till torsdag, så uppvisningen är. Dessutom var det hon beställt rosa och nu måste det promt vara vitt eftersom det är lucia... Ja, hon är riiiiktigt bestämd! Och vad är då lösningen - jo, vi ber moster om hjälp . Och "curling-moster" som man är så säger man ju givetvis att man ska försöka...
    Men du? Du kan ju sy Helt annan femma än med mig som är glad amatör Och jag tror du fixar det enkelt faktiskt!
  • Beatrize74

Hemma efter en lååång shoppingdag.

Nu ska vi lasta av alla Ektorpsoffor - trean, tvåan, fåtöljen, fotpallen med förvaring i samt Tullstafåtöljen till dotterns rum. Det "slank med" mediabänken från Liatorp också. Hoppsan!

De hade ytterligare en drive nu...förutom att man fick extra klädsel till alla soffor så fick man 1000:- för varje 5000:- man köpte soffa för, så nu har vi 2000 kronor att köpa annat för på IKEA. Det fick bli tevebänken det.

Och så fick jag med lite annat smått och gott också. Wilmagardiner, lite högre krukor, en vardagsrumslampa etc.

Nu har maken lossat alla spännband, så nu är det dags att börja lasta av.

LYCKLIG!!!

• Ewis

ja just ja jag skulle ju även tipsa Er här inne som brukar prata om att Ni gillar hus dekorationer.
    var i går på Bahause (hur nu det stavas) och där hade dom lyktor som såg ut som hus, fönstrena vart ljusutsläppen.
    Jätte söta och dom fanns i olika färger och storlekar har jag för mig.

Själv köpte jag en rödmålad plåtstrut (ganska stor med utstansade hjärtan runt kanten) som man hänger på väggen, den är platt på baksidan.
    Jag har stoppat i Buxbom i den och den sitter så fint på väggen i hallen.

Struten fanns även i Zink.

• Himmelbit
    LCroft skrev 2007-12-09 19:57:11 följande:
    Men du? Du kan ju sy Helt annan femma än med mig som är glad amatör Och jag tror du fixar det enkelt faktiskt!
    TACK för länkarna!! Jättesnällt! Kyss
    Nu ser jag ju hur grejerna ser ut iallafall!!

Nja, jag vet inte om jag kan sy - jag är också en glad amatör! Det enda som jag sytt i klädväg de senaste åren är en klänning som jag gjorde till ett bröllop i somras (alltså en klänning till mig själv, som gäst). Hittade ingen att köpa så då får man ju sy
  • knyttis

Julia - Ååå så glad jag är för din skull! De var helt underbara bilder, kände ju igen mycket och det såg ut som dig! Riktigt smakligt och fint! Blev rädd först då jag såg framsidan på tidningen - bläk! Skulle gärna sett mer, men vet du, jag tycker de bra att de inte visade mer i denna miljö och istället sätter det i en bok el Lantliv där det hör hemma! Hoppas du förstår hur jag menar! Kram på dig! De var verkligen underbart fint som du pyntat! Ponnyridning skulle min lilla gilla med! Har maken kommit hem nu?Vad bra att du kunde ta del av min dag, den har faktiskt varit underbart mysig! LCroft du med!

LCroft - Spisen kan du väl måla om den inte finns! Vad mysigt med uppvisning med dottern!

• LCroft
    Himmelbit skrev 2007-12-09 20:04:39 följande:
    TACK för länkarna!! Jättesnällt! Nu ser jag ju hur grejerna ser ut iallafall!! Nja, jag vet inte om jag kan sy - jag är också en glad amatör! Det enda som jag sytt i klädväg de senaste åren är en klänning som jag gjorde till ett bröllop i somras (alltså en klänning till mig själv, som gäst). Hittade ingen att köpa så då får man ju sy
    Har du sytt en klänning kan du sy!
    Beatrize74 skrev 2007-12-09 20:03:15 följande:
    Hemma efter en lååång shoppingdag. Nu ska vi lasta av alla Ektorpsoffor - trean, tvåan, fåtöljen, fotpallen med förvaring i samt Tullstafåtöljen till dotterns rum. Det "slank med" mediabänken från Liatorp också. Hoppsan! De hade ytterligare en drive nu...förutom att man fick extra klädsel till alla soffor så fick man 1000:- för varje 5000:- man köpte soffa för, så nu har vi 2000 kronor att köpa annat för på IKEA. Det fick bli tevebänken det. Och så fick jag med lite annat smått och gott också. Wilmagardiner, lite högre krukor, en vardagsrumslampa etc. Nu har maken lossat alla spännband, så nu är det dags att börja lasta av. LYCKLIG!!!
    Så roligt! Förstår att du är lycklig
Svar på tråden Vita hem del 6