• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • MiaMariah
    HelenS skrev 2007-12-09 17:51:25 följande:
    Tack för era svar!Brukar de se ut så här efter ett tag?www.blocket.se/vi/14269533.htm
    ja, precis så ser den soffan ut som jag berättade om..
    alabaster skrev 2007-12-09 18:11:59 följande:
    De kanske är av ett annat märke? Jag såg dem i ett skyltfönster bara och tyckte att de såg ut som din gris, men det kan ju varit något annat fabrikat förståss.
    du fick visst svaret från Hvita sinnen Skrattande
    juliah skrev 2007-12-09 18:50:45 följande:
    Hahaaa, du tog orden ur min mun!Tack igen ni snälla söta rara för fina ord, jag blir jätteglad!Nu står jag i full färd med att fixa iordning för nästa fotografering men detta blir ngt helt annat...som tur är! Helena Skarp verkar vara en så rar människa och det känns bra i magen inför det här.mia, tycker definitivt att man kan ha en gris utan barn, den är ju alldeles underbar, tror att varje människa behöver en Maileggris hihi!Peak, å vilken tur ni hade!Jag skadade inte alls handen, konstigt nog, men nu är ju glaset borta och vi har satt en dunkudde för, snyggt...kajsa, spara tycker jag...
    hihi, ja, absolut, hur kan man låta bli Flört
  • LCroft
    Himmelbit skrev 2007-12-09 19:32:14 följande:
    Julia: Reportaget var jättemysigt!! Jag håller dock med de andra här - man ville se mera!!Men jag tycker att du var himla tjusig på framsidan LCroft: Har du en liten konståkningstjej? Jag har fått i uppdrag - av min systerdotter - att sy en kjol som hon kan ha på sig på uppvisning på torsdag...  Har du några tips på hur den kan se ut?? *desperat..*
    *skratt* Många har typ vanliga kjolar, hur gammal är hon? Det finns ju massa olika dräkter och saker som de har. En tyllkjol är ju också ett alternativ. Vad ska hon vara?
  • MiaMariah

är ni nyfikna på vad som står här istället för pallen nu? nåt som också ska bli vit och ska stå här istället..

Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/phpiljz7e.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

• Himmelbit
    LCroft skrev 2007-12-09 19:33:56 följande:
    *skratt* Många har typ vanliga kjolar, hur gammal är hon? Det finns ju massa olika dräkter och saker som de har. En tyllkjol är ju också ett alternativ. Vad ska hon vara?
    Det är en väldigt bestämd ung dam på 8 år. Kjolen skulle vara i vit krossad sammet och lite vågig i nederkant.. hmmm... Jätteenkelt Fundersam
    Vad hon ska vara? Vad menar du? Sen pratade hon om att hon även ville att jag skulle sy överdrag till hennes skridskor - hjälp... Hur trär man på dem?!
  • Himmelbit
    MiaMariah skrev 2007-12-09 19:35:20 följande:
    är ni nyfikna på vad som står här istället för pallen nu? nåt som också ska bli vit och ska stå här istället..
    VISA!!
  • LCroft

MiaMariah: Självklart vill vi se

Himmelbit: Fniss! Vill inte vara i dina skor om vi säger så Hon har inte tänkt sig en klänning liknande sak då? Som är lite som stretch tyg? Oftast så har de rätt så korta kjolar, men med "trosor" fastsydda också. Överdrag till skrindskorna... och hur de trär på dem har jag ingen aning om, har nog sett att vissa har men så länge våran dotter har varit tyst har jag också varit det Men jag har tänkt att när den dagen kommer så köper vi, ser invecklat ut

• juliah

Visa visa! Mia!

Lcroft, själva spisen finns i vitt! Du kan ju kanske ha ngt annat litet skåt bredvis med skål som hos osv.
    Ja han var så till sig av ponnysarna,det var såå mysigt att få skumpa fram på ponnyn runt lilla torget. Han pratar lika mycket om hästarna som om småtjejerna som ledde hihi.

• alabaster

Jag blev så inspirerad av alla vackra ektorpbilder igår så jag gjorde en mini-makeover i vardagsrummet, bild i galleriet!

Hvita sinnen - ja det är det jag är rädd för. Men jag kan inte bestämma mig!

malins79 - de är ett och tre år (snart). Rummet är ganska stort, vita garderober på ena väggen, två stora fönster. Inte mycket utrymme för fondväggar då det bara är en hel vägg i rummet.

• Himmelbit
    LCroft skrev 2007-12-09 19:45:14 följande:
    MiaMariah: Självklart vill vi se Himmelbit: Fniss! Vill inte vara i dina skor om vi säger så Hon har inte tänkt sig en klänning liknande sak då? Som är lite som stretch tyg? Oftast så har de rätt så korta kjolar, men med "trosor" fastsydda också. Överdrag till skrindskorna... och hur de trär på dem har jag ingen aning om, har nog sett att vissa har men så länge våran dotter har varit tyst har jag också varit det Men jag har tänkt att när den dagen kommer så köper vi, ser invecklat ut
    Skönt att höra av du inte vill vara i min sits just nu..
    Hon är väldigt bestämd lilla Iza och tror att moster fixar allt.. Förvånad
    Hon sa kjol (inte klänning) men det låter ju oerhört avancerat med fastsydda "trosor" i!!

Hennes föräldrar har beställt både kjol och överdrag till skridskorna men de hinner inte komma fram till torsdag, så uppvisningen är. Dessutom var det hon beställt rosa och nu måste det promt vara vitt eftersom det är lucia... Ja, hon är riiiiktigt bestämd! Och vad är då lösningen - jo, vi ber moster om hjälp . Fundersam
    Och "curling-moster" som man är så säger man ju givetvis att man ska försöka...
Svar på tråden Vita hem del 6