• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-12-09 22:01:12 följande:
    Söööt - hans ögon kan nog charma en hel del!!Aha, det är känsliga grejer det där med tjejer... 
    O ja! Tjejer är inget man skojar med honom om. Medans storebrorsan har en underbart laidback intsällning till tjer och har frågat chans i flera år.
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 22:03:42 följande:
    O ja! Tjejer är inget man skojar med honom om. Medans storebrorsan har en underbart laidback intsällning till tjer och har frågat chans i flera år.
    Låter som min storasysters barn. Den äldste, Alex 11 år, tycker bara att det är jobbigt med tjejer. Hockey däremot är toppen!
    Lillebrorsan, Hugo 7 år, äääälskar tjejer. En dag kom han hem till min syster (hans mamma) och sa:
    Vet du, idag kom en tjej fram och pussade mig och jag stod heeelt still *stolhet i rösten*
  • Heaven81

kikar in

har lite nytt hos mig i galleriet, julmappen!

• Himmelbit

Nu ska jag gå och lägga mig och ladda för en vecka med mammatjänstgöring!!

Sovgott!!

Kram kram

• Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-12-09 22:07:07 följande:
    Låter som min storasysters barn. Den äldste, Alex 11 år, tycker bara att det är jobbigt med tjejer. Hockey däremot är toppen!Lillebrorsan, Hugo 7 år, äääälskar tjejer. En dag kom han hem till min syster (hans mamma) och sa:Vet du, idag kom en tjej fram och pussade mig och jag stod heeelt still *stolhet i rösten*
    Det kanske är nått med namnet? Det var vår Alex du fick se på bild ..
  • alabaster

Sylt har du bilder på pojkrummen i ditt galleri? Äsch du är ju inte online, jag går dit och tittar. Å vilken fin sänghimmel! Något sånt skulle jag vilja ha åt mina killar men det blir svårt att få till när det är så mycket fönster.

• Ankmor
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 22:03:42 följande:
    Total tjejmagnet!
    Det låter som om ni har det som vi - fast vi har tjejer
    14-åringen har inga problem med pojkarna på skolan - hon är kompis med många och har en pojkvän. 12-åringen fräser så fort man nämner killar överhuvudtaget.
    Nåja, det ändrar väl sig...
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • JeaJea
    Sylt skrev 2007-12-09 20:49:03 följande:
    ... nu ska vi se vad jag kommer ihåg.....Mia --> Man kan visst ha en gris själv Julkort --> Har själv kämpat med våra, försökte ett tag göra ett collage av alla huvud men det blev inte heller bra (alltså inget bra tips). Jag klädde om/ut killarna ytterligare en gång o fotade maassor. Det är helt omöjligt att båda skall bli bra..... Det slutade med att jag beställde lite blandat . Det allvarliga fräcka kortet får åka t kompisar, tindrande-ögon-kortet t mormor & co, fniss-kort till syrrorna osv.Färger i pojkrum --> Vi har ett rum som är blått/rött och ett som är ljusgrönt. Båda med mkt vitt som bas.... sen var det tomt i mitt huvud....Jo, förresten! Vill gärna ha en sådan liiiten gles gran i en kruka. Jea! Hoho, hittar jag det hos dig? Eller jag kanske får ut o hugga en själv (räcker iof med en sax t en sådan liten som jag vill ha)
    japp, innegran på rot isåfall. Eller så köper du en hos granförsäljarna vid kyrkan, jag hittade en jättefin liten kungsgran som hänger i taket i butiken. Den kostade 150.
Svar på tråden Vita hem del 6