• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 21:20:58 följande:
    Lillafruluva: Fy! Håller tummarna att ni andra klarar er! Granen och korgen är superfint.Dagens fynd. 25:- på Bauhaus. Jag köpte två som ska få stå på skåpet när det är klart.Nya gula renar har fått flytta in i mitt gula hem..Och sist men inte minst, håll i er nu alla som inte har en skåpfetisch. Vassego Himmelbit!
    Åhhhh vad fint!!! Gillar den gula färgen . Skåpet kommer att bli sååå snyggt!!!!!!!!
  • MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 21:07:26 följande:
    Sorry, vännen! Jag tycker att lådan är så fin att jag inte har ögon för varken pall eller stol.
    Skrattande det är ok.. tack!
    underbara bilder du bjuder på, skåpet blir ju kanonfint! var har du hittat renarna?
    Himmelbit skrev 2007-12-09 21:07:54 följande:
    Du är gullig du . Är du säker - tyget räcker till dig också annars...
    tack!
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-12-09 21:24:00 följande:
    Åhhhh vad fint!!! Gillar den gula färgen . Skåpet kommer att bli sååå snyggt!!!!!!!!
    Tack sötis! Om en skåpexpert som du säger det så blir det fint . Har du hittat nått sånt skåp som i lantliv än?
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 21:28:07 följande:
    Tack sötis! Om en skåpexpert som du säger det så blir det fint. Har du hittat nått sånt skåp som i lantliv än?
    Nej, jag letar och letar. Skulle ju funka med en högt smalt Äpplet också!!
  • Det ljuva livet

Men Himmelbit: Byter du utseende ?! Supergullig  himmelbit, även om jag alltid blir något förvirrad när folk byter presbild. Det är därför jag alltid har samma, så jag känner igen mig själv .

• Det ljuva livet
    Kajsa M skrev 2007-12-09 21:34:04 följande:
    VSMSupernicea bilder! Tycker inte de är så fasligt gula! skåpet blir ju läckert!!!
    Nä, bara lite gulaaktiga !

Nu ska jag dö på soffan ett slag med en stor godispåse. Är egentligen bakis men har inte tilllåtit mig själv att vara det, nu kanske det är dags att slappa loss..
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 21:31:22 följande:
    Men Himmelbit: Byter du utseende?! Supergullig  himmelbit, även om jag alltid blir något förvirrad när folk byter presbild. Det är därför jag alltid har samma, så jag känner igen mig själv.
    Förlåt - det var inte meningen att förvirra dig.... *he he*
    Var ju tvungen att uppgradera bilden lite. Den "gamla" Himmelbiten var från i somras - rena bäbisen . Nu är han ju stora killen och sitter och spelar piano på pres. bilden. Värsta konsertpianisten klädd i skjorta och pullover (heter det så?!). Vi var på dop igår därav munderingen...

• Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 21:37:17 följande:
    Nä, bara lite gulaaktiga! Nu ska jag dö på soffan ett slag med en stor godispåse. Är egentligen bakis men har inte tilllåtit mig själv att vara det, nu kanske det är dags att slappa loss..
    Det gör du rätt i!! Jag fortsätter väl arbetet med kjolen ....
Svar på tråden Vita hem del 6