• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • malins79

God morgon, här har det varit en usel natt. Jacob har sovit jättedåligt, vilket han inte brukar men han är förkyld och det har satt sig i magen också, så han har börjat bajsa på nätterna och när man varit uppe och bytt så hinner han bli pigg så det tar tid att få honom att somna om. Inatt tog det mellan kl 3-4. När vi sovit i 40min vaknar han igen och måste rapa/kräkas... 

• Bandykillar
    Beatrize74 skrev 2007-12-10 08:41:57 följande:
    Japp...

Hur blev det då, väntar med spänning på att få se bilder.

Kan man få komma in till dig också och kika lite????

• Beatrize74
    Bandykillar skrev 2007-12-10 08:46:00 följande:
    Hur blev det då, väntar med spänning på att få se bilder. Kan man få komma in till dig också och kika lite????
    Vi har inte hunnit få ihop allt än....vi har fått ihop soffor, fåtöljerna och fotpallen samt monterat tevebänken...men det står inte på sina rätta platser helt och hållet då vi ska flytta ner vår tevemöbel vi har idag och dra kablar och flytta all mediautrustning till den nya ikväll...men...jag återkommer med bilder när allt står på plats och jag har piffat lite.

Nu kan du komma in till mig om du vill (dock inga bilder på soffgruppen än då förstås)
  • Bandykillar
    Beatrize74 skrev 2007-12-10 08:49:54 följande:
    Vi har inte hunnit få ihop allt än....vi har fått ihop soffor, fåtöljerna och fotpallen samt monterat tevebänken...men det står inte på sina rätta platser helt och hållet då vi ska flytta ner vår tevemöbel vi har idag och dra kablar och flytta all mediautrustning till den nya ikväll...men...jag återkommer med bilder när allt står på plats och jag har piffat lite. Nu kan du komma in till mig om du vill (dock inga bilder på soffgruppen än då förstås)

Låter spännande, ska bli kul med bilder sen då

Jag  vill också ha en ny soffa helst en vit men jag vet inte om det går ivåran familj. Får nog vänta några år till.

• malins79

Bea, släpper du in mig på din sida?

• Beatrize74
    Ektorpsofforna.jpg

HELT opiffat...det är barnen som lagt ut kuddarna på morgonen till och med. Vi har inte bestämt hur sofforna ska stå än och pynt och pyssel är bortplockat och högtalare nedtagna och gud vet vad, men ni får ett hum i alla fall om varför jag är lycklig.

Liatorpen är hopmonterad, men jag glömde ta kort på den. Den står ju också mitt på golvet ihop med massa annat plock så pyntbilder ska komma.

Och så får ni förstås tänka att jag ska måla fönsterfodren vita så snart det blir målargrader ute. Bordet ska också BORT och maken ska ikväll beställa vita överdrag och omvandlare till samtliga högtalare.

Sååå....nu har jag väl bortförklarat mig nog. Ser ni vad maken har hängt upp på prov i fönstret? Ääääntligen min!
  • abris

hej juliah!!

jag läste i aftonbladet om ditt hem igår, det är ju så fint ditt hem och man får så himla mkt inspiration, jag följer din blogg och tycker att allt du gör är så fint.

tänkte titta in i ditt galleri för att se mer, men jag är oinbjuden eftersom jag inte finns i din adressbok, tänkte om jag ber snällt kanske jag kan få till gång till ditt galleri för att få se mer *snälla*

men jag förstår även om du inte vill.

Svar på tråden Vita hem del 6