• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Trollens mamma

Skulle också så gärna vilja läsa om Julia i reportaget.Dessvärre vet jag inte om bilagan finns att fås här.Funderar.

Jag skrivar inte så mycket här men läser alltid nu som då för att hämta inspiration och se alla vackra bilder.

Nu har jag äntligen fått lagt in lite bilder från vårt hem,så välkomna att kika in i galleriet!

• Himmelbit
    lillafruluva skrev 2007-12-09 20:55:22 följande:
    Himmelbit! -jag har min i en korg! Äh, kan ju sätta in bild(nu har jag fått min vita julgransmatta också):
    Åhh vad fint! Mysigt med klapparna i en korg också!!
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 21:01:00 följande:
    Himmelbit: Hur gärna vill du se bilder? .Bea: Vad underbart med så mycket nytt på en och samma gång! Njut och var glad!
    Vill du också ha en konståknings-kjol i vit krossad sammet... ?!
  • MiaMariah
    MariaV skrev 2007-12-09 20:45:22 följande:
    Ett sista inlägg i bloggen
    sista? neeej, jag gillar ju din blogg!
    Sylt skrev 2007-12-09 20:49:03 följande:
    ... nu ska vi se vad jag kommer ihåg.....Mia --> Man kan visst ha en gris själv Julkort --> Har själv kämpat med våra, försökte ett tag göra ett collage av alla huvud men det blev inte heller bra (alltså inget bra tips). Jag klädde om/ut killarna ytterligare en gång o fotade maassor. Det är helt omöjligt att båda skall bli bra..... Det slutade med att jag beställde lite blandat . Det allvarliga fräcka kortet får åka t kompisar, tindrande-ögon-kortet t mormor & co, fniss-kort till syrrorna osv.Färger i pojkrum --> Vi har ett rum som är blått/rött och ett som är ljusgrönt. Båda med mkt vitt som bas.... sen var det tomt i mitt huvud....Jo, förresten! Vill gärna ha en sådan liiiten gles gran i en kruka. Jea! Hoho, hittar jag det hos dig? Eller jag kanske får ut o hugga en själv (räcker iof med en sax t en sådan liten som jag vill ha)
    Skrattande
    lillafruluva skrev 2007-12-09 20:55:22 följande:
    Himmelbit! -jag har min i en korg! Äh, kan ju sätta in bild(nu har jag fått min vita julgransmatta också):
    vacker!
  • MiaMariah

eller tyckte ni kanske att det inte var snyggt med stolen där istället för pallen..?

• Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-12-09 21:05:12 följande:
    Vill du också ha en konståknings-kjol i vit krossad sammet... ?!
    Åh, nej! Hemska tanke . Fotar bara för din skull !
  • malins79
    Ewis skrev 2007-12-09 20:43:34 följande:
    malins.åå ja det är jobbigt att vänta på tomten.För något år sedan när sonen var 6-7 år så längtade han så mycket efter julafton att han fick ticks några veckor före jul, han blinkade med ögonen extra mycket.Ska ärligt säga att vi ibland undrade om han såg något för allt blinkande, och det blev bara värre och värre ju närmare julafton vi kom.Stackars lilla gubben!Detta ticks brukar kunna komma tillbaka ibland då han är nervös eller förväntansfull.
    Stackaren...
  • Det ljuva livet
    MiaMariah skrev 2007-12-09 21:06:20 följande:
    eller tyckte ni kanske att det inte var snyggt med stolen där istället för pallen..?
    Sorry, vännen! Jag tycker att lådan är så fin att jag inte har ögon för varken pall eller stol.
  • Himmelbit
    MiaMariah skrev 2007-12-09 21:06:20 följande:
    Jo, mkt snyggare med stolen tycker jag!
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 21:06:25 följande:
    Åh, nej! Hemska tanke. Fotar bara för din skull!
    Du är gullig du Kyss.
    Är du säker - tyget räcker till dig också annars...
  • Det ljuva livet

Lillafruluva: Fy! Håller tummarna att ni andra klarar er! Granen och korgen är superfint.

Dagens fynd. 25:- på Bauhaus. Jag köpte två som ska få stå på skåpet när det är klart.

Nya gula renar har fått flytta in i mitt gula hem..

Och sist men inte minst, håll i er nu alla som inte har en skåpfetisch. Vassego Himmelbit!

Svar på tråden Vita hem del 6