• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Karamellfabriken

Vad mycket kul ni visar och berättar. Hinner ju inte med.
    Jag vill också säga grattis till Julia. Reportaget var jättefint. Kul att det var så många bilder på dig och barnen. Kände mig faktiskt lite mallig över att jag nästan känner dig lite !
    Ikea imorgon. Lite kompletteringar och lite reklammationer när det gäller köket. Indget stort, mest mysshopping!

• MiaMariah
    Beatrize74 skrev 2007-12-09 20:03:15 följande:
    Hemma efter en lååång shoppingdag. Nu ska vi lasta av alla Ektorpsoffor - trean, tvåan, fåtöljen, fotpallen med förvaring i samt Tullstafåtöljen till dotterns rum. Det "slank med" mediabänken från Liatorp också. Hoppsan! De hade ytterligare en drive nu...förutom att man fick extra klädsel till alla soffor så fick man 1000:- för varje 5000:- man köpte soffa för, så nu har vi 2000 kronor att köpa annat för på IKEA. Det fick bli tevebänken det. Och så fick jag med lite annat smått och gott också. Wilmagardiner, lite högre krukor, en vardagsrumslampa etc. Nu har maken lossat alla spännband, så nu är det dags att börja lasta av. LYCKLIG!!!
    Grattis, vad härligt! En lycklig Bea skuttar omkring därhemma nu då förstår jag Skrattande
    Himmelbit skrev 2007-12-09 20:08:55 följande:
    Idag såg jag ett jättefint alternativ till julgransfot!Förbered er på en vimsig förklaring...En ganska hög "korg" i metall, lite rostig look. Denna var fyllt med kottar och i den stod ett träd i detta fallet, men det borde man ju kunna ha som julgransfot tänkte jag. Om man tar bort de nedersta grenarna på granen så funkar det ju. Supersnyggt var det iallafall.Är det någon som kan se det framför sig med min något flummiga beskrivning..?!
    Tror jag vet vad du menar.. Eller är den helt "tät" eller med hål i?
  • Himmelbit
    MiaMariah skrev 2007-12-09 20:17:12 följande:
    Sorry att jag försvann, maken hörde av sig från Schipol på vägen hem..Nåväl, här kommer bilderna. Det är en stol från farfars farfar och farmor som jag ärvt men ska få lite vit färg. Farmor har målat om varenda sådan stol i regnbågens olika färger
    Vad fin den var. Kul att den har en historia i familjen också!!
  • alabaster

EFTERLYSNING!!!

Ni som har pojkar (och flickor som inte har rosa rum) kan inte ni visa lite bilder på det? Jag skulle vilja ha lite inspiration till pojkarnas rum.

• MiaMariah
    knyttis skrev 2007-12-09 20:24:37 följande:
    MiaMariah- Grattis till grisen, älskar den med! Stolen är fin som den är men blir fin i vitt med, härligt då den har en sådan historia!Juliah - Bra att du förstod hur jag menade, just så! Skönt med maken hemma, då får du sova inatt!Pressan - Kul att du är inne en sväng!
    tack tack! ja, jag tror nog den blir fin vit hoppas jag.
    Himmelbit skrev 2007-12-09 20:26:25 följande:
    Vad fin den var. Kul att den har en historia i familjen också!!
    tack! ja, det är roligt Glad
  • Himmelbit
    MiaMariah skrev 2007-12-09 20:25:33 följande:
    Tror jag vet vad du menar.. Eller är den helt "tät" eller med hål i?
    Den är väldigt "otät" dvs mycket glest mellan "spjälorna". *känner mig lika ordfattig som när jag var "amningströg"...
  • MiaMariah
    Himmelbit skrev 2007-12-09 20:30:58 följande:
    Den är väldigt "otät" dvs mycket glest mellan "spjälorna". *känner mig lika ordfattig som när jag var "amningströg"...
    men jag tror jag vet vad du menar! blir säkert jättefint.
  • malins79

Jag sitter här och har det lite tråkigt. Maken åkte iväg till Stockholm vid 5-tiden för imorgon ska han på kundbesök i staden imorogon och sen ska han till Gävle, sen vidare till Mora.
    Så han är inte hemma förrän på tisdagkväll.
    En nattning av barnen är avklarad. Jacob är superförkyld och vaknar hela tiden så det känns som om natten kommer bli jobbig.
    Saga har/hade ont i magen så hon somnade inte förrän lite innnan åtta, brukar somna efter sju. Hon har ont i magen för hon väntar på tomten, stackaren. Jag vet inte vad man kan göra åt hennes magont, vet ju själv hur det är när man får ont i magen av orolighet, vilket jag antar det är hon känner. Det är två veckor kvar till jul och det är inte roligt om hon ska ha ont i två veckor. Man kan ju inte säga att julen är imorgon eller att det blir ingen jul i år....

Svar på tråden Vita hem del 6