• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Vicka81

Beatrize: Var in i din blogg och ser till min lycka att du har en likadan lampa som jag och jag som fnderat och funderat vad som ska lindas kring den nu i juletid... granbarr i maten käns så oaptitligt. Åååh så fint med eukalyptys! Hoppas det inte gör något om jag kopierar lite

LOVISA 23/4-07
  • Camilla R
    Beatrize74 skrev 2007-12-09 20:03:15 följande:
    Hemma efter en lååång shoppingdag. Nu ska vi lasta av alla Ektorpsoffor - trean, tvåan, fåtöljen, fotpallen med förvaring i samt Tullstafåtöljen till dotterns rum. Det "slank med" mediabänken från Liatorp också. Hoppsan! De hade ytterligare en drive nu...förutom att man fick extra klädsel till alla soffor så fick man 1000:- för varje 5000:- man köpte soffa för, så nu har vi 2000 kronor att köpa annat för på IKEA. Det fick bli tevebänken det. Och så fick jag med lite annat smått och gott också. Wilmagardiner, lite högre krukor, en vardagsrumslampa etc. Nu har maken lossat alla spännband, så nu är det dags att börja lasta av. LYCKLIG!!!
    ser fram emot bilder på tv-bänken, precis den är det jag försöker övertala sambon att vi bara "måste" ha
  • Himmelbit
    Beatrize74 skrev 2007-12-10 09:26:20 följande:
    Nu ska jag sluta prata om mitt nya vardagsrum.....för ett tag. Förstår om ni lessnar...hihi...jag är ju bara så glaaaad.
    Bea, får jag också komma in till dig? Missade bilden....
  • Camilla R
    Beatrize74 skrev 2007-12-09 20:03:15 följande:
    Hemma efter en lååång shoppingdag. Nu ska vi lasta av alla Ektorpsoffor - trean, tvåan, fåtöljen, fotpallen med förvaring i samt Tullstafåtöljen till dotterns rum. Det "slank med" mediabänken från Liatorp också. Hoppsan! De hade ytterligare en drive nu...förutom att man fick extra klädsel till alla soffor så fick man 1000:- för varje 5000:- man köpte soffa för, så nu har vi 2000 kronor att köpa annat för på IKEA. Det fick bli tevebänken det. Och så fick jag med lite annat smått och gott också. Wilmagardiner, lite högre krukor, en vardagsrumslampa etc. Nu har maken lossat alla spännband, så nu är det dags att börja lasta av. LYCKLIG!!!
    Jag skulle också vara lycklig efter så många trevliga inköp. Har en låååång lista med inköp från denna butik som jag vill göra, men övertalningen går sååå trögt.
  • Camilla R
    Beatrize74 skrev 2007-12-10 09:15:08 följande:
    HELT opiffat...det är barnen som lagt ut kuddarna på morgonen till och med. Vi har inte bestämt hur sofforna ska stå än och pynt och pyssel är bortplockat och högtalare nedtagna och gud vet vad, men ni får ett hum i alla fall om varför jag är lycklig. Liatorpen är hopmonterad, men jag glömde ta kort på den. Den står ju också mitt på golvet ihop med massa annat plock så pyntbilder ska komma. Och så får ni förstås tänka att jag ska måla fönsterfodren vita så snart det blir målargrader ute. Bordet ska också BORT och maken ska ikväll beställa vita överdrag och omvandlare till samtliga högtalare. Sååå....nu har jag väl bortförklarat mig nog. Ser ni vad maken har hängt upp på prov i fönstret? Ääääntligen min!
    Bea, vill så gärna kika in hos dig....
  • mimmamum

Godmorgon!

Grattis Bea till sofforna, förstår att du är lycklig nu!

Tack Amanda!

Usch vad lite fixaenergi jag har, känns som om magsjukan vänt upp och ner på hela mitt liv! Dessutom har jag fått nackspärr efter all toalettböjning  Nej fy och tvi! Denna vecka måste bli bättre!

juliah, så fint reportage! Men alldeles för kort!

• Beatrize74
    Vicka81 skrev 2007-12-10 09:39:01 följande:
    Beatrize: Var in i din blogg och ser till min lycka att du har en likadan lampa som jag och jag som fnderat och funderat vad som ska lindas kring den nu i juletid... granbarr i maten käns så oaptitligt. Åååh så fint med eukalyptys! Hoppas det inte gör något om jag kopierar lite
    Men vad roligt...ja-a...den står sig än. Har torkat, men är lika fin för det. Bladen ramlar inte av och är inte "skrumpna" utan raka och fina precis som när det var färskt. Åtta kvistar räckte gott och väl.
Svar på tråden Vita hem del 6