• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • JeaJea

vad är liiiten förresten? jag har ju små (40 cm) Den i taket är kanske 1 m.
    Hvita din buse, har du svarat i bloggen?

• VeroniQa

Alla ligger säkert å sussar men jag har lyckats få till ett nytt "juligt" inlägg i bloggen Glad
    http://ljuvligadrommar.blogspot.com/
    Har varit lite dålig på att hänga med här i tråden, men snart så kanske det blir lite mer tid över eller nåt Är ju så mycket som man vill fixa med...
    Men jag är sååå glad att ni finns, tack för all inspiration

ljuvligadrommar.blogspot.com ♥ Leo & Lillebror i magen♥
  • Bandykillar

God morgon på er alla. Har bara varit inne lite då och då och kan ine kommentera så mkt.
    Juliha mysigt reportage men instämmer med andra att det kunde väl varit lite mer. Underkläderna tog mkt plats.

Vad ska ni andra göra idag då? Jag är hemma med en sjuk Axel, feber och förkyld. Vi ska fix lite här hemma.

• LCroft

Godmorgon!

Så många fina bilder ni visat, älskar ju bilder så jag blir lika glad varje gång

Bandykillar: Stackars Axel! Ida har också blivit förkyld men feber har hon inte än iallafall.

pressan: Så tidningen fanns inte här! Typiskt denna stad säger jag bara Fundersam

• Prinsessan Anna

Veroniqa: Kikade i din blogg och vill bara tacka för tipset med strutarna till granen!

• Sylt
    alabaster skrev 2007-12-09 22:30:29 följande:
    Sylt har du bilder på pojkrummen i ditt galleri? Äsch du är ju inte online, jag går dit och tittar. Å vilken fin sänghimmel! Något sånt skulle jag vilja ha åt mina killar men det blir svårt att få till när det är så mycket fönster.
    Lite i mitt galleri o lite i bloggen. Det gröna rummet är på gång.....
    JeaJea skrev 2007-12-09 23:09:39 följande:
    japp, innegran på rot isåfall. Eller så köper du en hos granförsäljarna vid kyrkan, jag hittade en jättefin liten kungsgran som hänger i taket i butiken. Den kostade 150.
    Ingen kungsgran, mer en liten gles lite sned o skabbig
    JeaJea skrev 2007-12-09 23:47:48 följande:
    vad är liiiten förresten? jag har ju små (40 cm) Den i taket är kanske 1 m.Hvita din buse, har du svarat i blogg
    Det kanske är lagom...?
  • Beatrize74

Godmorgon!

Jag har inte läst ikapp eftersom vi kom hem så sent...jag bara stack in näsan här nu och då för att stolt tjoa om mina soffor. Hehe...mår som en drottning.

Men...Juliah - roligt med reportaget. Köpte tidningen när vi for iväg mot IKEA och satt och bläddrade i den i bilen. Maken fick höra kommentarer som:
    "Titta - där är ju samma bild som du fick se på henne Ektorp igår, känner du igen den...fast..nu förstår jag hur hon menade med fåtöljerna...jag trodde att de stod på den sida hon sitter på med barnen"
    och
    "Hyllorna i hörnet har vi inte fått se tidigare...undras om de är nya, eller om de bara inte varit med på bild?"

"Den här sängen är hon så stolt över, vilken tur att den kom med på bild"
    och
    "Varför klippa in den här julstrumpan från Mique? Du skulle se de hon gör själv!"

"Hon har målat sitt furumonster till trappa, så synd att den inte kom med"
    och
    "Vad lite man fick se av henne underbara hem...hon fick ju inte visa något av det fina köket heller"

Men vad roligt...och nu har du gått vidare till nästa projekt. Vad spännande!

Svar på tråden Vita hem del 6