• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Gullfina
    Beatrize74 skrev 2007-12-10 09:15:08 följande:
    HELT opiffat...det är barnen som lagt ut kuddarna på morgonen till och med. Vi har inte bestämt hur sofforna ska stå än och pynt och pyssel är bortplockat och högtalare nedtagna och gud vet vad, men ni får ett hum i alla fall om varför jag är lycklig. Liatorpen är hopmonterad, men jag glömde ta kort på den. Den står ju också mitt på golvet ihop med massa annat plock så pyntbilder ska komma. Och så får ni förstås tänka att jag ska måla fönsterfodren vita så snart det blir målargrader ute. Bordet ska också BORT och maken ska ikväll beställa vita överdrag och omvandlare till samtliga högtalare. Sååå....nu har jag väl bortförklarat mig nog. Ser ni vad maken har hängt upp på prov i fönstret? Ääääntligen min!
    Förstår att du är glad.
  • Beatrize74
    Gullfina skrev 2007-12-10 09:16:16 följande:
    Förstår att du är glad.
    Ja, jag tänkte faktiskt på dig när vi balanserade två stora körvagnar med soffor OCH en vanlig kundvagn med barnen till kassorna. HUR fixade din make att trixa ut allt detta som en HEMLIGHET till dig? Helt otroligt!
  • malins79

Bea, vad fint, även om bilden är lite mörk. Vad ska ni ha för soffbord?

• malins79
    Beatrize74 skrev 2007-12-10 09:16:03 följande:
    Självklart!
    tack!
  • alabaster

Hvita sinnen - å superfina! Jag måste nog ta några loppisturer för att få in rätta känslan.
    Tyvärr är rummet ganska trångt och vi måste ha 90-sängar åt barnen därför att de sover så dåligt
    (så vi måste kunna gå dit och sova tillsammans med dem) och därför att deras rum måste fungera som
    gästrum när deras farmor och farfar kommer. Så sängarna kommer att ta upp stor del av rummet tyvärr

VeroniQa - så söta strumpor du sytt! Jag skulle vilja men orkar inte ta mig för! Det är lite för
    långt till tygaffären tror jag... *latmask*

JeaJea - inte för att det var det du bloggade om, men: Å vad fina fönster bakom granen!

Beatize - å vad roligt med nya sofforna! Visst lyser de upp hemmet något otroligt? *älska*

Vad har ni för planer idag? Min plan är att ordna hallen lite bättre. Jag ska ställa dit en byrå
    för alla vantar och mössor men för att komma så långt måste jag:
    Rensa ur äldsta sonens garderob och göra tillfällig plats åt yngste sonens kläder (de får varsin
    garderob när de får sitt nya rum)
    För byrån som jag vill ha i hallen rymmer nu yngste sonens kläder som därmed måste rensas ut och
    flyttas.
    SEN kan jag flytta byrån till hallen.

Och allt detta vill jag ha klart innan jag ska hämta min äldsting på dagis om 1,5 timme. Bäst att sätta igång!

• Gullfina
    Beatrize74 skrev 2007-12-10 09:18:59 följande:
    Ja, jag tänkte faktiskt på dig när vi balanserade två stora körvagnar med soffor OCH en vanlig kundvagn med barnen till kassorna. HUR fixade din make att trixa ut allt detta som en HEMLIGHET till dig? Helt otroligt!

Nä, det var så att han försvann innen på Ikea. Där gick jag och letade efter honom. Efter en stund kom han fram och gav mig ett papper, där det stod att han handlat detta.
  • Beatrize74
    malins79 skrev 2007-12-10 09:20:23 följande:
    Bea, vad fint, även om bilden är lite mörk. Vad ska ni ha för soffbord?
    Mmmm...motljus och jag hann inte trixa med blixt och annat när jag stod och höll "spärr" för barnen i dörröppningen samtidigt. Sofforna är nya lekstugan som ni kanske förstår. Dottern har paxat fåtöljen...den får hon slåss om med maken som tills i morse då dottern vaknade trodde att han skulle få sitta i den. Hehe...
  • Sussi N

Beatrize: Förstår att du är glad, det kommer bli hur fint och mysigt som helst, håll glöggen borta från möblerna baraSkrattande.
    Stackars alla er som drabbas av magsjuka, det är bland det värsta som finns, Krya på er och era barn.
    Jag är snart på väg till jobbet, blir många sena kvällar innan jul, kanns som jag slagit in 100tals paket redan.
    Idag tror jag Lexington lanserar sina kläder, spännande.

• Beatrize74
    Gullfina skrev 2007-12-10 09:23:01 följande:
    Nä, det var så att han försvann innen på Ikea. Där gick jag och letade efter honom. Efter en stund kom han fram och gav mig ett papper, där det stod att han handlat detta.
    Aha...jag hade för mig att han mötte dig vid kassorna med saken. Så då var du med och balansera hela härligheten alltså...då kan jag avskriva honom som "supermannens överman" för vi fick verkligen knixa och trixa för att få ihop allt. Och att se något på väg till kassorna var ju bara att glömma!
Svar på tråden Vita hem del 6