Himmelbit skrev 2007-12-10 11:31:43 följande:
Håll i hatten, det verkar som att Stoff o Stil har hottat upp sin hemsida. Det var väl inte en dag för tidigt...
www.stoffochstil.se/Yes, äntligen....det är dags att släppa anno 1998 nu.
Toppen! Snart kanske man kan beställa därifrån också....och inte bara hamnar på den hemska "krossade sammets"sidan så fort man ska länka.
...
(Psst...har lagt till er som ville kika in i galleriet)
...
Jag har kreativ torka här.
Så mycket fint att pyssla med...som jag behöver hjälp av maken att montera och sätta upp då jag inte vet var han gjort av borren. Ska hänga upp en skena här i arbetsrummet bland annat och hänga Wilmagardinerna på. Har tänkt göra det lääänge, men det har inte blivit av. En gammal uschlig LACKhylla som preliminärt upp bredvid syhörnan här för att göra plats när jag röjer här inne inför ombyggnaden här inne.
Och så vill jag måla, men det är svårt med småkottarna runtomkring. Måla dörrkarmarna två gånger till in till barnens rum. Sätta upp listerna i dotterns rum, fixar inte gersågen själv och sedan skulle jag vilja sätta upp lite tavlor i vardagsrummet, men det kan heller inte fixas med förrän allt är på plats förstås. Och maken får själv flytta över all mediautrustning.
Vill sy kuddar, men symaskinen trilskas så till och med den behöver maken kika på då han är kanonduktig på felsökning. Har kollat runt allt jag kan och inte fått till undertråden som bara trasslar.
Och så komma iväg och köpa ett lim för att limma förhänge i tvättstugan. Eller köpa mjölk och jäst så vi skulle kunna baka lussekatter. Eller köpa lite glöggkryddor och göra glögg. Men....har ingen bil och "sitter fast" här på vischan.
Det närmaste pyssel jag och barnen har kommit är att fylla på fågelfrö på fågelborden och vattnat Amaryllisar.
Småjobbigt när man så gärna vill göra så mycket och det bara blir en massa annat i väntan på det man verkligen vill göra.
Barnen leker med varandra så bra. De trivs så bra i varandras sällskap så jag nästan känner mig lite överflödig. Måndagar är de enda dagar som de verkligen har tid och ro att pyssla på i sin egen takt, här hemma, bara de två. På helgerna fläktar vi ofta runt så mycket och gårdagen var så intensiv för dem all supershopping.
Så här sitter jag och försöker njuta av en ledig dag jag med. Fast pysselsugen är jag. Får se vad man kan hitta på. Lite ischokad kanske?