• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Beatrize74
    lasseliten skrev 2007-12-10 10:15:11 följande:
    Fick den här kommentaren i min blogg...Å vad vitt, tråkigt o själlöst. Det här med vit inredning är jag så LESS på!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oerhört fantasilöst. Tänk på miljön o konsumera mindre!Det är nästan så att jag börjar skratta! Kommenterade mitt inlägg om en stol som jag har gjort om....alltså återvinning! Sen är väl smaken som baken...förstår inte hur personen orkar lägga ner energi på att dissa mitt hem bara...
    Hihi...i början blev jag rasande förbannad på dylika kommentarer, men nu börjar jag känna att folk faktiskt är avundsjuka på riktigt. Och är det några som återvinner så är det ju faktiskt vi. Du borde bjuda in henne till "skåplänkskvällar" från Blocket här i tråden om kvällarna, eller se vad vi gör med gamla ljusstakar och pallar, sängar och stolar, ramar och hyllor som sett bättre dagar. Hell...vi fiskar ju till och med upp "fynd" ur containrarna som "de" slänger.
  • lasseliten

Precis bea och Mimma!

MHow - förstår att du är nervös och lite orolig, du är ju hans mamma.   Men det kommer ju gå fint!

Fruluva - http://hvitavillan.auderis.se/ De här har små brevlådor. Tänkte först köpa sonens härifrån. Ring till dem, de har nog fler än den blåa som de visar på siten.

• Himmelbit
    God morgon vänner!Sonen sov återigen till kl 9. Skönt med sovmorgon, men vi skulle ju vara på dagis vid 9... Jaja, vi var där vid 9.30 iaf, skönt att vi har nära Fick den här kommentaren i min blogg...Å vad vitt, tråkigt o själlöst. Det här med vit inredning är jag så LESS på!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oerhört fantasilöst. Tänk på miljön o konsumera mindre!Det är nästan så att jag börjar skratta! Kommenterade mitt inlägg om en stol som jag har gjort om....alltså återvinning! Sen är väl smaken som baken...förstår inte hur personen orkar lägga ner energi på att dissa mitt hem bara...
    Vilken kommentar ... Förvånad
    Jag är glad att du tar den på rätt sätt - skrattar åt den!
    Ta det som en komplimang, människan har orkat ta sig in och bemödat sig att kommentera. Att det hon skrev var helt snett gör ju det hela ännu mer komiskt egentligen.. Det är ju inte utan att man undrar vad som gör ett färgfyllt hem mer miljövänligt... Fundersam
  • Busan

Jag hatar magsjuka Skrikandes. Stora tjej spydde nån gång i helgen men inget mer så vi trodde inte att det var magsjuka men det var det. Så nu har mellantjejen spytt inatt, suck. Tänkte slipa en skänk men det fuknar inte. Får väl mysa istället.... Antar att jag får väl detta skit oxå.

Bea: Kan man få kika in hos dig?

• lillafruluva
    lasseliten skrev 2007-12-10 11:25:15 följande:
    Precis bea och Mimma! MHow - förstår att du är nervös och lite orolig, du är ju hans mamma.   Men det kommer ju gå fint! Fruluva - hvitavillan.auderis.se/ De här har små brevlådor. Tänkte först köpa sonens härifrån. Ring till dem, de har nog fler än den blåa som de visar på siten.
    Oh, tackar!
  • Peak

gomiddag i tråden

Har varit på besök på bvc idag 1½ årskontroll och Lowe visade ju inte sin bästa sida direkt! När läkaren är med blir vår bvcsköteska så stressad så man blir stressad själv. Hon nästan kastar ut en efteråt och man får klä på honom utanför! Läkaren däremot är lugn. Försökte få honom att visa upp de kunskaper de tydligen ska ha vid 1½ år och det gick ju bra, men han ville gärna leka med en annan leksak, inte ta spruta i armen! Och när vi kom utanför fanns det ett knoppussel (han älskar sådana) och så tog han ju en bit och en tjej som höll på med det sa "nej, du kan åka hem till dig och leka" - ja det är nog bäst sa jag (dock lite surt) och mamman bara läste i sin tidning...
    Blev så sur på henne, var väl mest hela situationen men blir så trött på när barn inte kan dela med sig (vet att de har sådana perioder, Lowe kommer väl dit snart, men jag är inte van vid det och inte han heller) Så jag hade lust att säga ngt i stil med att det är bvcs pussel och alla får leka med dem!
    Men jag var ju bara arg på hela situationen och man blir ju inte mindre svettig av att Lowe ska trilskas och inte ha på sig overallen och skrika när alla andra barn sitter som tända ljus! Han är aldrig så här annars...pust nu vilar han iaf! Och min puls håller på att sjunka lite nu...

Sorry OT!

• Mufflon
    God morgon vänner!Sonen sov återigen till kl 9. Skönt med sovmorgon, men vi skulle ju vara på dagis vid 9... Jaja, vi var där vid 9.30 iaf, skönt att vi har nära Fick den här kommentaren i min blogg...Å vad vitt, tråkigt o själlöst. Det här med vit inredning är jag så LESS på!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oerhört fantasilöst. Tänk på miljön o konsumera mindre!Det är nästan så att jag börjar skratta! Kommenterade mitt inlägg om en stol som jag har gjort om....alltså återvinning! Sen är väl smaken som baken...förstår inte hur personen orkar lägga ner energi på att dissa mitt hem bara...
    Usch o fy, de är bara avundsjuka!!! Vi älskar juh din blogg
  • lasseliten

Peak - usch, vilken jobbig förmiddag du har haft! KRAM! Ibland blir det bara för mycket av allt, och man nästan kokar. Ta igen dig nu när du får en paus!

Himmelbit- eller hur?! Varför skulle mitt vita hem vara mindre miljövänligt än ett med mycket färg?

Mufflon - åh, tack!

Svar på tråden Vita hem del 6