• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Beatrize74
    nublu skrev 2007-12-10 12:40:27 följande:
    Bea: Huga, det räcker med den smuts som SYNS på våra mörkblåa soffor för att jag ska bli äcklad. Men det är ett jättejobb att dra av alla överdrag (12 st) och armstöd o dyl går ju inte att stoppa i tvättmaskinen ändå. Vill ha Ektorp nu!
    Förstår det. Vår var mörkt vinröd, men slukade smutsen så den blev inte så solkig, även fast den förstås var smutsig ändå.

Suveränt med extra överdrag till Ektorp nu...hela tiden rena. Och det går ju också att vända på kuddarna om man skulle få en permanent fläck som vin, blod eller något annat. Om man drar av tyget från själva kudden och kränger på det åt andra hållet. Det känns så lyxigt.

Tycker du ska slå till!
  • Bandykillar
    Beatrize74 skrev 2007-12-10 12:37:34 följande:
    Ja, jag har världens godaste, men det är under förutsättning att hon gillar oliver och vin och pesto???
    Det låter ju gott, Få höra
  • Daggdroppen
    Bandykillar skrev 2007-12-10 12:34:19 följande:
    Ngn som har ett gott middagtips med kyckling att bjuda vännninan på ikväll.
     googla på limekyckling!!!

Själv är jag hemma. Sonen är sjuk. IGEN! Samma visa. Hög feber och blöder ur munnen. F*n Jag blir snart galen på dettaGråter. Nåja, nu har jag äntligen fått till mig gnälld en tandläkartid imorgon. Hittills har läkare bara fnyst åt mig och sagt att de aldrig hört om något liknande.

Hur vi ska bära oss åt att få upp munnen på sonen vet gudarna, men det känns bra att äntligen få någon som tittar på blåsorna och tänderna.

Det var ju tänkt att kollegorna skulle komma hit idag, men det är inhiberat. Och operationen som jag trodde skulle bli på torsdag blir inte av, men vi ska till läkare för bedömning då.

Så, det var lite News från mig...
  • lasseliten

Bea - men du, jag tror det var bland det snällaste någon har sagt till mig! ...och jag har snälla vänner och en gullig man...men det där värmde verkligen! TACK!

• Beatrize74
    Salviakyckling i vin (4 personer Tid: 20 minuter!!!)

4 kycklingbröst
    2 msk olivolja
    25 g smör
    2 vitlöksklyftor
    salt
    peppar
    2 dl vitt vin
    10 salviablad
    6 soltorkade tomater, blötlagda och strimlade
    1 dl små svarta oliver

Tillbehör
    Ris
    0,5 dl pesto

Gör så här:
    1. Dela kycklingbrösten på längden i två skivor, lossa den lilla innerfilén och ta bort senan. Hetta upp olja och smör i en stekpanna, lägg i krossad vitlök och bryn köttet på båda sidor.

2. Salta, peppra och slå på vinet. Lägg i salvia, tomater och oliver. Låt puttra i 5 min. Servera med ris och pesto.

Jag lovar, det är en "HIT". Vår familjs favoritrecept. Barnen och maken och jag äter som om vi inte sett mat tidigare och det är en given favorit hos gäster.

Och 20 minuter!!! Det är så lyxigt kort tid för så god mat.
  • Beatrize74
    lasseliten skrev 2007-12-10 12:50:26 följande:
    Bea - men du, jag tror det var bland det snällaste någon har sagt till mig! ...och jag har snälla vänner och en gullig man...men det där värmde verkligen! TACK!
  • Peak
    Daggdroppen skrev 2007-12-10 12:48:50 följande:
    Sonen är sjuk. IGEN! Samma visa. Hög feber och blöder ur munnen. F*n Jag blir snart galen på detta. Nåja, nu har jag äntligen fått till mig gnälld en tandläkartid imorgon. Hittills har läkare bara fnyst åt mig och sagt att de aldrig hört om något liknande. Hur vi ska bära oss åt att få upp munnen på sonen vet gudarna, men det känns bra att äntligen få någon som tittar på blåsorna och tänderna.
    kramen!! Vad jobbigt, stackars honom!! Men vadå är det ingen som vill ta reda på varför han blöder ur munnen?
  • Camilla R

M HOW skrev 2007-12-10 11:56:23 följande:

De glöggmuggarna är ju bara så söta. Jag skall försöka ta mig till SIA-butiken på Birger Jarlsgatan och hoppas att de har kvar några till mig.
Svar på tråden Vita hem del 6