• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Beatrize74

Fluffiga moln - har han blåsor i munnen som det blöder ur, eller på vilket sätt blöder han? Från tänder som är på väg upp?

Låter ju allvarligt att det kommer igen och igen.

• Daggdroppen
    Peak skrev 2007-12-10 13:02:11 följande:
    Sonen är sjuk. IGEN! Samma visa. Hög feber och blöder ur munnen. F*n Jag blir snart galen på detta. Nåja, nu har jag äntligen fått till mig gnälld en tandläkartid imorgon. Hittills har läkare bara fnyst åt mig och sagt att de aldrig hört om något liknande. Hur vi ska bära oss åt att få upp munnen på sonen vet gudarna, men det känns bra att äntligen få någon som tittar på blåsorna och tänderna.kramen!! Vad jobbigt, stackars honom!! Men vadå är det ingen som vill ta reda på varför han blöder ur munnen?
     Nej. Inte hittills. De har bara sagt att "Nä, de har de då aldrig hört att någon skulle ha gjort förut..."

Först trodde jag att det var från själva tandsprickningen, men grejen är att det inte ÄR någon tandsprickning. Bara symptom. Han har alla andra symptom som då han fick sina 16 andra tänder, bara det att det är värre nu och tar så ont i hans stackars mun så han tuggar sönder kinderna. Därför blir det blåsor och därför börjar det blöda.
  • abris
    lasseliten: kikade in i din blogg nyss och gör det ofta för jag tycker att du har det så fint!!!!!
  • Daggdroppen
    Beatrize74 skrev 2007-12-10 13:05:37 följande:
    Fluffiga moln - har han blåsor i munnen som det blöder ur, eller på vilket sätt blöder han? Från tänder som är på väg upp? Låter ju allvarligt att det kommer igen och igen.
     Se mitt svar ovan...

Ja, det återkommer med jämna mellanrum. Ungefär var 3-4 vecka. Ibland lite längre emellan. Och så håller det på i kanske 2-3 dagar.
  • Camilla R
    Bandykillar skrev 2007-12-10 12:34:19 följande:
    Ngn som har ett gott middagtips med kyckling att bjuda vännninan på ikväll.
    Ett mycket gott och enkelt recept på kyckling & pasta:
    Italiensk kycklingpasta (ca 4 portioner)
    2-3 kycklingfiléer, ca 400 g
    250 g fryst bladspenat el 150 g färsk (alt. Ruccolasallad)
    2 vitlöksklyftor
    6-8 marinerade soltorkade tomater
    2 ½ dl grädde (mellangrädde el liknande går jättebra)
    1 tsk salt
    1 krm svartpeppar
    smör att steka i
    Pasta

Tina den frysta spenaten och krama ur vattnet. Skär kycklingen i små bitar. Skala och hacka vitlöken. Grovstrimla tomater och spenat (alt ruccolan). Bryn kycklingen i smör i en stekpanna. Krydda med salt och peppar. Rör i vitlök, tomater, spenat och grädde. Låt det koka ihop några minuter. Servera såsen med pastan.
    Denna har jag gjort vid ett flertal tillfällen, dock bara på ruccola (inte spenat)
  • Camilla R
    Beatrize74 skrev 2007-12-10 12:57:27 följande:
    Receptet på Salviakyckling med soltorkade tomater och oliver
    Det skall jag skriva upp och prova, några av favoritingredienserna hemma är soltorkade tomater och oliver, så med ditt recept kan det ju inte bli annat än bra!
  • Camilla R
    lillafruluva skrev 2007-12-10 13:03:37 följande:
    Mmmmm, mitt i allt det tråkiga har jag fått hem mitt nya soffbord, roligt!!
    Vad är det för soffbord? Är extra nyfiken eftersom vi själva är på jakt efter ett nytt.
  • lasseliten

Men åh, fluffis...stackars sonen! Så ska det ju inte behöva vara! Hoppas att det kan lista ut varför han får så ont i munnen. KRAM!

Abris -åh, tack!

• Mufflon
    lillafruluva skrev 2007-12-10 13:03:37 följande:
    Mmmmm, mitt i allt det tråkiga har jag fått hem mitt nya soffbord, roligt!!
    Va roligt!! En liten bild kanske?
  • Mufflon

Yes!! Nu har jag äntligen precis skickat in en beställning hos Nublu; spännande, bara att vänta på posten!!

Svar på tråden Vita hem del 6