• Disan

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Jahadå skrev 2008-01-06 14:58:23 följande:
    jag ska göra en b röstreduction om tre veckor :p alla här verkar bara gjort skönhetsoperationer, så tänkte skriva lite från andra sidan också ;) ingen som gjort en reduction?
    Det är väl ganska många som har gjort det, alltså bara förminskat... Dem dyker nog upp snart
  • Disan
    Noning: Jag vet inte riktigt vad det blir för strl, men hoppas på kanske en två kupor större än vad jag har nu. Nu efter amningen är det inte lika skoj som det var innan, den som är hel har krympt lite grand, inte så farligt med lite. Går runt med en 70F som sitter bra på den hela tutten. Hoppas väl på att kunna shoppa 70G/H efter op. Jag är ju ganska stor i kroppen så det ser ju inte konstigt ut med stora bröst på mig. Har jättefläskkorvar till armar, vet inte varför, men så är det. Undrar om man kan göra ngt åt dem..? Har ngn här inne gjort fettsugning av armar..? Min mage har alltid varit platt och fin, men nu är som sagt musklerna som de är...
  • Disan
    Noning: Tack..!! Generad Men jag är nog större än vad jag ser ut att vara, känns så iaf. Jag skall inte lyfta, bara fylla ut. Vänta rmed att lyfta tills alla barnen är klara, vi skall nog ha ett litet gäng, så det känns bäst. För säkerhets skull liksom... Skall ni ha fler barn sedan? Hur tänker du kroppsmässigt inför ev nya graviditeter?

Jag och sambon pratade om att operera armarna igår, han tyckte jag var löjlig (eller är kanske jag skall säga, han har aldrig fattat att jag hatar mina armar) så till slut fick han mig att försöka spänna dem, så att vi kunde känna efter hur´mkt som var fett. Det visade sig att det mesta ändå är muskler, var inte mkt att ta av när man väl spände sig, visst det fanns, men ändå, inte sååå mkt. Men jag skall nog höra med läkaren iaf, vi skall ju ändå ses på lördag! Längtar så mkt nu!!! Men det är nervöst!

CrazyBaby: Lycka till! Det kommer att gå bra!!
  • Disan
    Bellahhh: Håller med ovanstående: Jättesnyggt! Var inne och spanade hos dig, jättesöt liten kille ni har!! Men vad fort tiden går, snart är man väl där själv.. (Ettårskalas och dylikt alltså) Lite OT, hoppas att ni förlåter!
  • Disan
    Viffy skrev 2008-01-08 14:14:07 följande:
    Vad många vi är som drar iväg till solen vi åker till Egypten om 2 veckor
    1 och 1 är 3 skrev 2008-01-08 13:56:18 följande:
    jag gjorde en korrigering av mina ärr den 7 nov. jag åker till Egypten på torsdag, utan tejp! Ingen fara alls enligt min sköterska
    jagomina skrev 2008-01-08 08:29:14 följande:
    Hej på er tjejer!Nu har det gått 2 månader sen min op och allt har läkt jättefint. Ibland får jag huggande smärtor i vänstra bröstet, det har jag fått sen början. Får någon mer så? Jag är inte orolig direkt utan bara undrar om det är typ vanligt?En annan fråga? Om nu mina ärr läkt superbra, inga utbuktningar eller så, måste jag då fortsätta tejpa?Hur länge är ni rekommenderade att tejpa?Visst skulle jag kunna ha tejp, men det gör sååååå förbannat ont att ta bort den varje gång att jag tror jag ska svimma..oavsett hur jag än gör.Vi åker till Thailand om en vecka och tänker skita i tejpen och bara skydda mot sol med bikini och solskyddsfaktor 30. Borde väl räcka?Lycka till alla ni som har er op framför er!!
    Men hejsan svejsan, vill också åka utomlands!! Inte vara hemma och vara avis...
  • Disan
    1 och 1 är 3 skrev 2008-01-08 22:21:32 följande:
    Räknar ner... Om ungefär 40 timmar kan jag ligga på stranden
    Blääää.......
  • Disan
    Crazy baby: Skönt att allt gått bra och att du är hemma!!

adsf: Välkommen! Har inte opat mig på standkliniken, men har hört gott om den. Vad skall du göra?
  • Disan
    Viffy: Jag ser inte dina bilder... Vill jättegärna se dem!!

Om ungefär tolv timmar kommer jag att vara på kliniken och förberedas!! Är sååå nervös just nu, men inte för själva op, utan för att råka ut för ev dumheter efteråt... Typ infektioner, veck, kapselbildning etc... Förra gången gick ju allt sååå bra, hade väldigt ont de tre första dagarna, men sedan flöt allt på! Det läkte jättefint och belv supersnyggt!

Hoppas att jag vaknar upp imorgon med jättestora och jättefina bröst!!!

Wish me luck!!
  • Disan

Hejsan hej!!

Kan ni tänka er: Jag sitter helt rakt och kan gå, kom till och med upp ur sängen helt själv i morse!!

Operationen gick jättebra, i sista stund bestämde vi oss för 495 cc ultra high profile, hallongelé. Än så länge ser det jättebra ut, men den högra tutten, den som var trasig, är väldans svullen. Men det beror nog på att den har varit ihopsjunken i ngn månad nu Tror att strl kommer att bli bra, men vi får se när svullnaden har lagt sig.

Förra gången gjorde det ju så fruktansvärt ont, låg till sängs i tre dagar innan jag kunde gå utan att gråta. Men nu, detta är underbart! Visst gör det ont, men inte alls på samma sätt. Var t o m uppe innan Chris och gjorde välling till Ronja, i hopp om att hon skulle få somna om så att han också kunde sova vidare. Jag hade ju redan gett upp med tanke på hur ont i ryggen jag har just nu. Har inte sovit mkt i natt pga det.

• Disan
    Noning: Jag har 70 runt, butikerna brukar vilja ge mig 65, men det tycker jag att för tajt, inte skönt. Kör nästan alltid med 70. (Förutom under graviditeten då jag faktiskt gick upp en strl runt om!) Oftast blir det 70F. Valde ultra high profile för att jag ville ha dem större än de gamla, 400cc, med helst inte så mkt bredare, utan mer utåtstående framåt, om du förstår vad jag menar? Tror att detta blir bra. Vill ha ungefär som jag hade när jag ammade, hittade aldrig ngn amningsBH i min strl, men körde med en som var 75F och den var för liten. Var ruskigt nöjd med den strl. Passar bra på mig!
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3