• Disan

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Helt okej, Viffy!

• Disan
    MariaN: Jag som har mina inlägg över muskeln kan (kunde iaf med saltlösningen) känna kanterna av inläggen genom huden. Min syster som har lika stora inlägg fast under muskeln känner dem inte om hon inte ligger på ett speciellt sätt. Både hon och jag är så pass smala att man känner revbenen tydligt, framför allt jag. Fast jag tycker att det var konstigt sätt att uttrycka sig (Är det en läkare som sagt så?), eftersom jag inte direkt är smal, men man ser ju revbenen och har inga problem att känna dem. Det är väl ganska normalt, känns det som...
  • Disan
    Helajni: Kan inte jag få se dina bilder på my lava? *nyfiken*
  • Disan

Jag var och köpte mig en mysig, men tajt bh idag!! Sååå skönt att slippa träningstoppen!! Det känns dock inte skönt, de hade inte riktigt ngr bra storlekar, så jag tog vad som fanns och nu klämmer det både lite här och där... Men samtidigt är det ju bra att den sitter tajt, för de söta små bröstens skull

Trevlig fredag till er alla!

• Disan
    Helajni: Nu förstår jag vad du menar med veck. Men känns det konstigt också, eller är det rent utseendemässigt som du vill ha bort det? Själva brösten är ju jättefina!! De ser så stora ut, trots att det "bara" är 375cc, hade du mkt bröst själv?
  • Disan

Noning: Har ingen aning faktiskt... Men lägg på två lager för säkerhets skull!!

• Disan
    inferno skrev 2008-01-19 13:57:44 följande:
    Svar på #1635När jag förstorade mina bröst för 8 år sedan la man snittet i vecket under brösten och det blev jättebra men det är nog ingen som gör så längre.....vet inte alls hur det blir från bröstvårtan, aldrig hört talas om det faktiskt. Varför inte i armhålan då???
    Jag har också under brösten, i vecket...
    jagsjälv skrev 2008-01-19 14:07:34 följande:
    hej, ny här. Ska göra en bröstoperation i mars..350/370 geléhallon highprofil framför muskeln..Någon mer här som ska lägga in framför muskeln?
     Jag har precis opat mig, framför muskeln. Blev jättebra! Bilder finns på mylava om du vill se... Heter Disan där också.

1och1är3: Välkommen tillbaka!! Haft det bra i solen??

Själv blev jag tvungen att ta av mig min nya bh igår, den satt så tajt att jag fick ont... Hade jättemärken på brösten efter den och det värkte lite under natten också... Annars mår jag bra idag, en vecka efter op!! Idag är det bara ärren som känns lite, det kliar och svider till ibland, men gör inte nämnvärt ont. Såå skönt!!

Imorgon börjar dock min karl att jobba igen och allting är upp till mig igen... KÄnns trist, har varit så mys att ha honom hemma!!!
  • Disan
    Manuellas Mama skrev 2008-01-19 23:21:24 följande:
    Svar på #1644Min vännina har en eget men samarbetar med Peter Cosmo.De jobbar på samma klinik i Malmö plus att hon har en annan klinik i Helsingborg.***************En fråga till ALLA som har förstorat brösten.Gör det jätte ont efteråt. Hur länge har man ont?Vad ska man tänka på efteråt?/M
    Carro skrev 2008-01-19 23:32:02 följande:
    En liten fråga...Min lille kille är 14 månader...Förvisso väger han inte så mycket, 8,5kg ca, men han är ju rätt så livlig..Hur länge dröjer det innan man kan börja lyfta sitt barn och inte behöver så mycket hjälp med barnet??
    Det beror ju helt på vad för sorts op man gör... Om man gör lyft med förstoring eller bara förstoring, om man lägger bakom eller framför muskeln...

Så som jag har fattat det har man mer ont när man lägger bakom muskeln, ganska logiskt med tanke på att man skär av en hel muskel... Jag har opat mig två gånger nu, båda gångerna är framför muskeln. Första gången var jag sängliggande i tre dagar pga smärta. Hade då inga barn att ta hand om, så efter en vecka var jag tillbaka i skolan och även om man var stel, så fungerade allt bra. Denna gången har det inte alls gjort ont på det sättet, har varit uppe och rört på mig hela tiden nästan! Min karl var hemma med oss den första veckan och nu är han tillbaka på jobbet, vi får se hur det går... Men som sagt, allt var ju uttöjt redan, hålan redan gjord för inläggen (Bytte bara ut dem), så det går snabbare att bli "frisk".

Men enl mig gör det helvetesont att opa sig! (Första gången) Inte alls så ont att opa sig den andra

Men det är värt det, alla gånger!!!
  • Disan
    jjj: Min läkare sade att man KAN op nä rman fortfarande ammar, men det är inget att rekommendera. Jag slutade därför amma (Självklart inte därför!!) och opade mig ungefär två månader efter. Men jag tror inte att det spelar sååå stor roll...

Idag är jag lite putt. Tittade på brösten igår kväll och det ärju så att de inte riktigt är som jag ville att de skulle vara. De hänger lite mer än beräknat... MIn läkare sade ju först att vi borde lyfta lite, men det nekade jag till eftersom jag vill amma alla mina barn (Åtminstone lite ) och ibland när man lyfter så behöver man skära av mjölkgångar. Vågar inte riskera det, spec med tanke på att jag hade ganska lite mjölk redan från början . HAr ju aldrig kunnat pumpa eller så, det har bara sprutat ngr få gånger etc etc...

Men det är en annan historia.

Jag är inte riktigt nöjd med storleken. Jag vill ha större! Men så igår kväll testade jag att lyfta brösten genom att bara dra i huden, eller ja, så mycket hud har jag ju inte att det går att greppa den hur som helst, men lade handflatan ovanför brösten och drog uppåt.

Det såg så jävla snyggt ut och storleken blev helt annan!!!! Alltså, nu ser det ju ut ungefär som innan, lite fylligare. Men när man drog upp dem blev det helt perfekt!!! Blev så ledsen igår över detta... Borde ha gjort ett litet lyft också...

Men redan i juni skall vi ju sätta igång med syskonverkstaden så det kommer ändå inte vara snyggt så länge till. Ville ju vänta med lyftet tills jag är färdig med ALLA barnen. Vi skall ju ha en hel drös tänkte vi
    ´
    Känner dock att jag kan behöva lite peppning.. Inte av den här sorten: Men dina bröst är ju fina!! -Utan mer som att det kanske var det bästa beslutet ändå,....

Men jag hade ju trott att eftersom jag fyllde ut mer i dem, så skulle de bli så där fina som de var förra gången!! Alltså att de var fasta och satt högt upp. Innan tiden har gjort sitt, om man säger så... *suck*

Nu är jag ju tillbaka på ruta ett!!!

Hjälp!!!
    Tänk att man kan vara så här lycklig!!
  • Disan
    Novalina skrev 2008-01-25 03:54:04 följande:
    Konstigt att du hade så ont när du har framför muskeln då, det brukar man ju inte alls ha. Men det beror väl antagligen på ens individuella smärttröskel tänker jag - och kanske ni har lite lägre smärttröskel du och din syster? För visst la hon bakom br.muskeln, och hade jätte-jätteont i ca 1 v. efter op?...Själv la jag bakom muskeln och uplevde det inte som ren smärta, utan mer som nån slags molande stark träningsvärk, och att det liksom "högg till" och stramade då jag gjorede vissa rörelser som involverade just br.muskeln. Men jag va mer jätteöm än hade ont. På en smättabell 1-10 skulle jag nog säga att det va... 5 kanske, inte mer ont än så iaf - så det är nog väldigt individuellt hur man upplever just smärta.((Kram))
    Ja, konstigt är det. Alla verkar uppleva op smärtan helt olika!! Jag menar, för min del gjorde det inte ont att föda barn i den bemärkelsen, var mkt värre första gången jag opade brösten!!!

Tack ni som skrev så snällt om mina stackars bröst... Idag känns det dock bättre. Jag och karlsloken hade ett långt samtal om dem igår. ...och det är väl som ni säger, det skulle nog ha varit att kasta pengarna i sjön. Förhoppningsvis är jag ju gravid om ngr månader!!! *jippie*

Idag köpte jag en ny BH. Det fick bli en amnings-BH, eftersom det inte fanns ngr strl i de vanliga. Det största jag hittade kupmässigt var E, lite bittert, men tog en 75E. Den sitter jättebra faktiskt!! Känns dock helskumt att man kan ha samma BH strl efter att man har lagt i 1 dl mer!! Men, så är det väl ibland...
  • Disan
    Manuellas Mama skrev 2008-01-25 16:16:39 följande:
    Whohho nu har jag mina tuttar. Gjorde det igår. 275 i den ena och 325 i den andra. Nu som har haft A/B kupa....och lagt i ungefär den mängden som jag har nu......vet ni vilken storlek ni fick?Jag har så himla ont måste jag säga. Och jag ser inte hur stora de i den BH.n jag har. Den plattar till de. Vet ni om de kommer att "pjuffar" ut när jag tar av mig den sen när det är dags?/M med nya babooms
    Härligt med nya fasta tuttar!! Som tur är går ju smärtan över... Jag har verkligen ingen aning om vad du kommer att få för strl..!!
  • Disan
    Manuellas Mama skrev 2008-01-29 11:26:24 följande:
    Please someone????Hjälp mig snälla
    Jag skulle chansa på att det större bröstet bara är extra svullet. Hade det precis så nu också!!! I dagsläget är det precis lika stora och fina Oroa dig inte!! (Kliandet kommer nog från svullnaden, det har en förmåga att klia)

Jag ville bara säga hej då till alla gulliga tjejer här inne!! Det känns som att jag har gjort mitt här inne. Är ju färdigopererad och kommer inte att lägga mig under kniven igen på ett tag, med tanke på att vi skall börja med syskontillverkning i juni *längtar* Tittar väl in om tio år eller så, när alla bebisarna är uteoch tuttarna behöver lyftas och fyllas ut lite

Ta hand om er och jag önskar er alla stora fina bröst och små smala magar och fylliga läppar och allt vad det nu är!!

*kraaaaaaam*
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3