• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • ict

Någon/några som förstorat brösten, och styrketränar? Tänkte på "motionsnivå"...ca 1-3 dagar/v..om ni gör grejer där man trycker brösten mot nån del av styrkemaskinen...hur är det? Funkar det...eller ska man ha fria vikter istället? Känns brösten "i vägen", eller går det bra?

• Noning
    Helajni skrev 2008-01-06 20:36:29 följande:
    Noning - har du hört med ngn kirurg vad man kan göra åt navel som blivit ful efter piercing?Min navel är J Ä T T E ful efter jag fick infektion vid piercingen o tog bort den...
    njaa.. alltså de har jag inte hört ngt om, men jag vill iaf fixa till min navel & de borde man väl kunna göra ngnstans..
    borde väl inte kosta så mkt heller..

Wellah- jag skickar bilder till dej :)
  • Crazy Baby

Om 24h är jag på väg till kliniken! Börjar bli riktigt nervös nu och har laddat med en grötfrukost så jag har en bra bas för fastandet i natt!

Ni som bukplastikat er, har ni några överlevnadstips som ni kan dela med er av?

• Bellahhh

Hur går det för alla med konstigheter? Ska ni göra om nåt ??

Min familj är finast
  • wellah
    Crazy Baby skrev 2008-01-07 07:47:35 följande:
    Om 24h är jag på väg till kliniken! Börjar bli riktigt nervös nu och har laddat med en grötfrukost så jag har en bra bas för fastandet i natt!Ni som bukplastikat er, har ni några överlevnadstips som ni kan dela med er av?
    lycka till!
    Inga direkta tips, se till att ha gördel köpt innan om du ska ha bandage 1 vecka och sen gördel för man går inte direkt på stan redan efter 1 vecka...
    Ha många kuddar att ha bakom rygg och under benen första veckorna då du sover.
    Ha avlastning med ev barn i MÅNGA veckor, jag kunde bära först efter 6 veckor då svällde jag ändå upp som fan.... först efter 10 veckor kunde jag lyfta några ggr per dag...
    Var beredd på ont i RYGGEN... för man går ju som en fällkniv första tiden.... och för mig var det vätska inte såret som var obehagligt... vätska ovanför naveln som tryckte på och skvalpade.

Men det kommer gå bra, man märker skillnad snabbt... redan efter 1 vecka är man betydligt piggare :)
  • Djungelvrålen
    Jahadå skrev 2008-01-06 14:58:23 följande:
    jag ska göra en b röstreduction om tre veckor :p alla här verkar bara gjort skönhetsoperationer, så tänkte skriva lite från andra sidan också ;) ingen som gjort en reduction?
    Vad kostar det? Får du betala allt själv eller får du billigare pga av ryggen eller något sådant?
  • Crazy Baby
    wellah skrev 2008-01-07 08:41:19 följande:
    lycka till!Inga direkta tips, se till att ha gördel köpt innan om du ska ha bandage 1 vecka och sen gördel för man går inte direkt på stan redan efter 1 vecka... Ha många kuddar att ha bakom rygg och under benen första veckorna då du sover.Ha avlastning med ev barn i MÅNGA veckor, jag kunde bära först efter 6 veckor då svällde jag ändå upp som fan.... först efter 10 veckor kunde jag lyfta några ggr per dag... Var beredd på ont i RYGGEN... för man går ju som en fällkniv första tiden.... och för mig var det vätska inte såret som var obehagligt... vätska ovanför naveln som tryckte på och skvalpade.Men det kommer gå bra, man märker skillnad snabbt... redan efter 1 vecka är man betydligt piggare :)

Ok, gördel får jag från kliniken så det är fixat. Maken är hemma i några veckor sen har jag hjälp av en annan mamma som jag hjälpte nyss när hon gjorde sin bröstförstoring!

Kuddar har jag laddat upp med så det är fixat!

Tack för tipsen, nån mer?

• Disan
    Noning: Tack..!! Generad Men jag är nog större än vad jag ser ut att vara, känns så iaf. Jag skall inte lyfta, bara fylla ut. Vänta rmed att lyfta tills alla barnen är klara, vi skall nog ha ett litet gäng, så det känns bäst. För säkerhets skull liksom... Skall ni ha fler barn sedan? Hur tänker du kroppsmässigt inför ev nya graviditeter?

Jag och sambon pratade om att operera armarna igår, han tyckte jag var löjlig (eller är kanske jag skall säga, han har aldrig fattat att jag hatar mina armar) så till slut fick han mig att försöka spänna dem, så att vi kunde känna efter hur´mkt som var fett. Det visade sig att det mesta ändå är muskler, var inte mkt att ta av när man väl spände sig, visst det fanns, men ändå, inte sååå mkt. Men jag skall nog höra med läkaren iaf, vi skall ju ändå ses på lördag! Längtar så mkt nu!!! Men det är nervöst!

CrazyBaby: Lycka till! Det kommer att gå bra!!
  • 1985

Bellahhh
    Ser att du färgat håret nu. Snyggt!

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3