• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • eio
    trebarsmamma skrev 2008-01-08 19:26:04 följande:
    jag få oxså sån huggande känsla i brösten, men mest i det ena i det högra, men hur länge ska det ta innan det fösvinner, jaggjorde ju mina bröst i maj
    Nu vet jag ju inte exakt hur det är med brösten, men vet andra som opererat sig av andra orsaker och då har dom fått veta att just nerverna kan ta väldigt lång tid att läka ihop.
    Min mamma opererades för hjärntumör för snart 4 år sedan och för henne tog det säkert ett par år.
    Men nu är ju hjärnan extra känsligt ställe, men man kanske ska räkna med att det tar ett år iaf då.
    Men känner du dig orolig så är det kanske bäst att ringa läkaren och kolla.
  • trebarsmamma

jo jag pratade med han igår, han sa att det går över, att det är bara att härda sig typ, hehe, jag tänkte mera på sennär man ska amma om några månader, vill gärna att det ska gå över,

• eio
    trebarsmamma skrev 2008-01-08 19:50:09 följande:
    jo jag pratade med han igår, han sa att det går över, att det är bara att härda sig typ, hehe, jag tänkte mera på sennär man ska amma om några månader, vill gärna att det ska gå över,
    Jo, det kan jag ju förstå, det är ju lagom bökigt att amma som det är.
  • Disan
    Viffy skrev 2008-01-08 14:14:07 följande:
    Vad många vi är som drar iväg till solen vi åker till Egypten om 2 veckor
    1 och 1 är 3 skrev 2008-01-08 13:56:18 följande:
    jag gjorde en korrigering av mina ärr den 7 nov. jag åker till Egypten på torsdag, utan tejp! Ingen fara alls enligt min sköterska
    jagomina skrev 2008-01-08 08:29:14 följande:
    Hej på er tjejer!Nu har det gått 2 månader sen min op och allt har läkt jättefint. Ibland får jag huggande smärtor i vänstra bröstet, det har jag fått sen början. Får någon mer så? Jag är inte orolig direkt utan bara undrar om det är typ vanligt?En annan fråga? Om nu mina ärr läkt superbra, inga utbuktningar eller så, måste jag då fortsätta tejpa?Hur länge är ni rekommenderade att tejpa?Visst skulle jag kunna ha tejp, men det gör sååååå förbannat ont att ta bort den varje gång att jag tror jag ska svimma..oavsett hur jag än gör.Vi åker till Thailand om en vecka och tänker skita i tejpen och bara skydda mot sol med bikini och solskyddsfaktor 30. Borde väl räcka?Lycka till alla ni som har er op framför er!!
    Men hejsan svejsan, vill också åka utomlands!! Inte vara hemma och vara avis...
  • 1 och 1 är 3
    Disan skrev 2008-01-08 22:15:04 följande:
    Men hejsan svejsan, vill också åka utomlands!! Inte vara hemma och vara avis...
    Räknar ner... Om ungefär 40 timmar kan jag ligga på stranden
  • Disan
    1 och 1 är 3 skrev 2008-01-08 22:21:32 följande:
    Räknar ner... Om ungefär 40 timmar kan jag ligga på stranden
    Blääää.......
  • jagomina
    trebarsmamma skrev 2008-01-08 19:50:09 följande:
    hehe okej bara att stå ut då. Men mysko känns det iaf
    Jaja så länge jag slipper kapselbildning och liknande kan jag ta det mesta. det är min mardröm..hua!

regn o rusk på snön = blää...längtar till Thailand o nya bikinin med MKT större kupor
  • Novalina

Hej på er brudar! Va ett tag sen jag kollade in här nu, har inte suttit så mkt vid datorn den senaste tiden. Hoppas allt är bra med er!

Hittade en grej på nätet, vad tänker ni om detta:

"14 Augusti 2007 | FL-Net

Självmord vanligare bland silikonbystade
    Kvinnor som förstorar brösten löper tre gånger så stor risk att dö av drogmissbruk eller genom att ta livet av sig jämfört med andra kvinnor. Ju äldre kvinnorna är vid operationen desto större är risken. Det visar en svensk studie som publiceras i den medicinska tidskriften Annals of plastic surgery. Drygt 3.500 kvinnor som fått bröstimplantat mellan 1965 och 1993 har följts i studien. En förklaring till resultatet kan vara att kvinnor som förstorar brösten har en sämre självkänsla och mår psykiskt sämre än andra kvinnor. (FL-Net)"

((Kram))

• wellah
    Novalina skrev 2008-01-09 15:20:49 följande:
    Hej på er brudar! Va ett tag sen jag kollade in här nu, har inte suttit så mkt vid datorn den senaste tiden. Hoppas allt är bra med er! Hittade en grej på nätet, vad tänker ni om detta:"14 Augusti 2007 | FL-Net Självmord vanligare bland silikonbystadeKvinnor som förstorar brösten löper tre gånger så stor risk att dö av drogmissbruk eller genom att ta livet av sig jämfört med andra kvinnor. Ju äldre kvinnorna är vid operationen desto större är risken. Det visar en svensk studie som publiceras i den medicinska tidskriften Annals of plastic surgery. Drygt 3.500 kvinnor som fått bröstimplantat mellan 1965 och 1993 har följts i studien. En förklaring till resultatet kan vara att kvinnor som förstorar brösten har en sämre självkänsla och mår psykiskt sämre än andra kvinnor. (FL-Net)"((Kram))
    stämmer säkert... jag får uppfattningen att stor del som op:ar sig har dålig självbild.... tex det är fler än en gång jag har tänkt att personens före-bild varit mkt snyggare.... (nu menar jag inte just familjelivsmedlemmar bara så ni vet)
  • Bellahhh
    wellah skrev 2008-01-09 17:38:46 följande:
    stämmer säkert... jag får uppfattningen att stor del som op:ar sig har dålig självbild.... tex det är fler än en gång jag har tänkt att personens före-bild varit mkt snyggare.... (nu menar jag inte just familjelivsmedlemmar bara så ni vet)
    Håller med
    Min familj är finast
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3