• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • jagomina
    adsf skrev 2008-01-10 18:53:52 följande:
    Disan;Jag ska operera brösten. Är helt utammad, som så många andra Gick från C till A, känns mindre kul.Jagomina; Hur lång tid tog det innan du fick tid till op?Har läst mig till att dom har ganska kort kötid, stämmer det?Tycker tiden segar sig fram nu när jag väl har fått tid för konsultationen..
    Jag fick op-tid 4 veckor efter konsultation mkt bra!
  • Novalina
    Teide skrev 2008-01-10 19:05:29 följande:
    Men är man typ 19 år, haringa barn, smal och har e n fyllig, fast C.kupa innan som serjättebra ut och op:ar sig sedan så man får typ H-kupa och värsta bomberna som serså onaturlig aut som det bara kan bli så tycker iaf jag att man är lite fel ute....
    Jag instämmer. Och eg. tycker jag synd om såna med så "skev självkänsla", som t.ex. tror att de lättare ska få nån kille med större bröst. Op man jättestora bröst i första hand för andras (killars) skull och för att man tror man kommer att bli en lyckligare människa så är det nog inte så bra. Tragiskt bara. Själv hade jag inga förväntningar på att jag skulle bli "lyckligare" med större bröst innan op, och jag har sambo sen 4,5 år och det va inte för hans skull utan för min egen som jag op mej, det va helt mitt initiativ och beslut.

Och resultatet då? Jo, när jag ser mej i spegeln eller provar bh:ar så tycker jag ännu mer om det jag ser bara, för jag känner mej mkt kvinnligare än tidigare då jag va plattbröstad. För mej är bröst i första hand nåt som för mej är en symbol för kvinnlighet, och inte att va ett "sexobjekt" för killars skull.

((Kram))
  • Novalina
    jagomina skrev 2008-01-09 17:53:41 följande:
    Stämmer säkert in på massor av tjejer/kvinnor...tyvärr..Men känenr mig inte dålig som människa, känne rmig inte ful, har inget sug efter droger o jag vill INTE dö...*S*
    Det va ju tur iaf! Samma här. Men som sagt - det stämmer nog tyvärr in på många andra tjejer, särskilt de som är yngre och gör op i första hand för killars skull. Och jag instämmer i vad många andra här skrivit, att mångas före-bilder är snyggare än de bröst de fått efter op.

((Kram))
  • Novalina
    Noning skrev 2008-01-06 19:00:41 följande:
    carro 81 skrev 2008-01-06 18:41:11 följande:
    Har skickat iväg en förebild & en efterbild till dej nu :)
    Får jag oxå kika?... Är ju så nyfiken!

Min mejladress är: snabella@spray.se

((Kram))
  • Bellahhh
    Helajni skrev 2008-01-10 22:04:22 följande:
    Hur görs den korrigeringen? Jag har läst ngn stans att då blir det ankarärr? Tror att jag med kommer behöva korra ena sidan pga db tyvärr.
    Nej han ska öppna upp i lokalbedövning och förstora kaspeln, han säger att det inte är db utan implantatet har för lite plats.
    Annars kan man lägga in störra implantat för att få bort db har jag läst.
    Saken är den att jag hade A-kupa om inte mindre innan så risken att jag skulle få db var helt minimal jag behövde inte lyfta enligt någon av läkarna jag har varit hos, så det är nog inte det jag har bara att det har blivit ett veck där på nåt vis...
    Min familj är finast
  • jagomina
    Novalina skrev 2008-01-10 23:51:19 följande:
    Det va ju tur iaf! Samma här. Men som sagt - det stämmer nog tyvärr in på många andra tjejer, särskilt de som är yngre och gör op i första hand för killars skull. Och jag instämmer i vad många andra här skrivit, att mångas före-bilder är snyggare än de bröst de fått efter op. ((Kram))
    JO det är ju så tyvärr, att dessa unga tjejer tror de kan finna lycka genom sitt utseende. En viss få procent gör väl kanske det ( playboy tjejer som får enorma summor, nytt liv osv), men t om där handlar det om ytlig lycka, den inre lyckan tror jag aldrig man kan finna med några pengar.

Däremot är det skillnad på oss kvinnor som är lite äldre, hunnit fått barn, eller de som VERKLIGEN lider av för små/för stora bröst. DÅ är det ju av en annan anledning.

Jag vet inte vem ni menar som har gjort H-kupa och var fin innan, men hon tjejen med näsan har jag också stött på på My lava och det är ju bara såå tragiskt. Där behövs nog mer psykolog hjälp än plastikkirurgi tyvärr.
  • Jag lixom

Hej tjejen!

Jag är oxå skit nervös! Jag ska ta bort min kapselbild´ning på vänster bröst inom kort, just under lokalbedövning. Jag är skit nervös inför den. Hel läbbigt...

Jag ska träffa läkaren nu på måndag och boka en tid för operation.

Bellahhh skrev 2008-01-11 07:13:23 följande:
    Nej han ska öppna upp i lokalbedövning och förstora kaspeln, han säger att det inte är db utan implantatet har för lite plats.Annars kan man lägga in störra implantat för att få bort db har jag läst. Saken är den att jag hade A-kupa om inte mindre innan så risken att jag skulle få db var helt minimal jag behövde inte lyfta enligt någon av läkarna jag har varit hos, så det är nog inte det jag har bara att det har blivit ett veck där på nåt vis...
  • Bellahhh
    Jag lixom skrev 2008-01-11 11:21:34 följande:
    Hej tjejen!Jag är oxå skit nervös! Jag ska ta bort min kapselbild´ning på vänster bröst inom kort, just under lokalbedövning. Jag är skit nervös inför den. Hel läbbigt...Jag ska träffa läkaren nu på måndag och boka en tid för operation.
    Jag har ingen kapsel, bara bubblor och veck syns inte om man inte inte står i vissa ljus.
    Min familj är finast
  • Viffy

Jag är så glad för *peppar peppar* jag har inte fått några problem alls (kul att läsa för dom som ska göra en op inom kort ) och dom är hur jäkla snygga som helst Ska lägga in en ny bild i mitt galleri nu (med kläder på) så får ni se lite

• Viffy

Är ni in och kikar får ni gärna kommentera nåt Får ju komplex annars och tror att nåt är fel Nä skoja bara, men det är alltid kul att höra vad andra tycker

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3