• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • pontiac
    Novalina skrev 2008-01-09 15:20:49 följande:
    Hej på er brudar! Va ett tag sen jag kollade in här nu, har inte suttit så mkt vid datorn den senaste tiden. Hoppas allt är bra med er! Hittade en grej på nätet, vad tänker ni om detta:"14 Augusti 2007 | FL-Net Självmord vanligare bland silikonbystadeKvinnor som förstorar brösten löper tre gånger så stor risk att dö av drogmissbruk eller genom att ta livet av sig jämfört med andra kvinnor. Ju äldre kvinnorna är vid operationen desto större är risken. Det visar en svensk studie som publiceras i den medicinska tidskriften Annals of plastic surgery. Drygt 3.500 kvinnor som fått bröstimplantat mellan 1965 och 1993 har följts i studien. En förklaring till resultatet kan vara att kvinnor som förstorar brösten har en sämre självkänsla och mår psykiskt sämre än andra kvinnor. (FL-Net)"((Kram))
    stämmer säker jättebra?!
    men som någon skrev att det finns personer på mylava som har bättre förebilder än efterbilder, så tyckte ju inte den personen det,  precis som vi alla andra, det finns säkert någon i detta avlånga land som tycker att vi såg helt ok ut innan våra operationer, så länge man själv mår dåligt över någonting och vill ändra så varesgod! men det måste ju inte betyda att våran självkänsla är sämre för det, jag vill inte ha taxöron utan innehåll när jag bara är 29 år så då väljer jag hellre o fixa det, tänk på dom stackarna som inte har några ekonomiska möjligheter och operera sig utan får gå och må dåligt över deras utseende, dom är det ju jättesynd om, så där borde i såna fall risken för självmord vara högra, men va vet jag??!!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Jonathan & Alexander ♥¸.?°´¯) ♥
  • Bellahhh

Nu har jag fått en korrigerings tid den 9 feb ifall att mina "bubbla" inte försvinner jag hoppas verkligen den gör det... Är det läskigt att få det gjort med lokal bedövning? Behöver man sjukskriva sig efteråt?? Jag pluggar... Åh va segt å börja om från början igen ;(

Min familj är finast
  • mandala

Funderar på det här med korrigering. Vet inte när jag ska hinna göra det. jag börjar studera nu. O vill kunna jobba under tiden, iaf om det är lite lugnare i skolan. Sen under sommaren måste jag jobba o då kan jag inte göra det.

Jag tror att hela mitt vänstra inplantat måste flyttas ner lite o sen ärret göras om något, + att förminska vårtgårdarna. Så när det är så mkt vet jag inte hur snabbt jag kommer på fötter igen.

Känns jättejobbigt att inte riktigt ha tid till att fixa till det, samtidigt vill jag få det fixat. Måste ta och höra av mig till Gunnar o se vad han tror om vad man kan göra.

• adsf

Disan;
    Jag ska operera brösten. Är helt utammad, som så många andra
    Gick från C till A, känns mindre kul.

Jagomina; Hur lång tid tog det innan du fick tid till op?
    Har läst mig till att dom har ganska kort kötid, stämmer det?
    Tycker tiden segar sig fram nu när jag väl har fått tid för konsultationen..

• Teide
    pontiac skrev 2008-01-10 16:11:51 följande:
    stämmer säker jättebra?! men som någon skrev att det finns personer på mylava som har bättre förebilder än efterbilder, så tyckte ju inte den personen det,  precis som vi alla andra, det finns säkert någon i detta avlånga land som tycker att vi såg helt ok ut innan våra operationer, så länge man själv mår dåligt över någonting och vill ändra så varesgod! men det måste ju inte betyda att våran självkänsla är sämre för det, jag vill inte ha taxöron utan innehåll när jag bara är 29 år så då väljer jag hellre o fixa det, tänk på dom stackarna som inte har några ekonomiska möjligheter och operera sig utan får gå och må dåligt över deras utseende, dom är det ju jättesynd om, så där borde i såna fall risken för självmord vara högra, men va vet jag??!!
    Men är man typ 19 år, haringa barn, smal och har e n fyllig, fast C.kupa innan som serjättebra ut och op:ar sig sedan så man får typ H-kupa och värsta bomberna som serså onaturlig aut som det bara kan bli så tycker iaf jag att man är lite fel ute....
    **Hellre rik och frisk än fattig och sjuk**
  • Viffy

Teide: Det där låter som en tjej som jag sett på mylava

• Essi73

Hej tjejer, jag har ögnat igenom tråden lite snabbt, samt kikat in till flera av er

Jag har en fråga, eller några frågor. Jag blir jätte glad om ni kan svara på några (alla ) av dessa..

Är det någon av er som har gjort en fettsugning av mage, rygg, höft och SEN fått barn? Hur gick det?

Brösten; någon som har lyft/lyft fyllt på och SEN fått barn? Hur gick det?

Tack på förhand
    /Essi

• Teide
    Viffy skrev 2008-01-10 19:26:07 följande:
    Teide: Det där låter som en tjej som jag sett på mylava
    Då är det säkert samma för den tjejen jag syftar på finns där (minns dock inte alls användarnamnet ellerså...). Kommer bara ihåg hurchockad jag blev när jag såg bilderna.

Eller en annan där som op:at näsan typ 5 ggr men ändå inte är nöjd så t o m hennes läkare sagt ifrån att han inte kan göra mer så hon blir nöjd... ingen annan tycker att det är något fel på hennes näsa....
    **Hellre rik och frisk än fattig och sjuk**
  • Viffy

teide: haha ja det är det kanske Denna tjejen som jag har sett ska dessutom förstora dom en gång till och hon gjorde första op i typ augusti.

• Helajni

Hur görs den korrigeringen? Jag har läst ngn stans att då blir det ankarärr? Tror att jag med kommer behöva korra ena sidan pga db tyvärr.

Bellahhh skrev 2008-01-10 17:33:56 följande:
    Nu har jag fått en korrigerings tid den 9 feb ifall att mina "bubbla" inte försvinner jag hoppas verkligen den gör det... Är det läskigt att få det gjort med lokal bedövning? Behöver man sjukskriva sig efteråt?? Jag pluggar... Åh va segt å börja om från början igen ;(
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3