• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • Viffy

1985: Ja precis det var det jag menade Jag provade det innan op och pennan fastnade inte tack och lov

• 1985

Viffy

Inte på mej heller. Men ändå låg jag på gränsen till lyft...

• Disan

Äh, penntricket har alltid "fungerat" på mig, har inte lidit av det ändå... Men det kanske är fult att ha naturligt häng? Ju större de är desto mer hänger de ju efter ett tag. Mina hänger ju nu med, men tycker att de är fina!! Jag vill inte lyfta bort det naturliga, vill inte att man skall kunna se att det är fejkbröst...

Tycker ni att jag skulle behöva ett lyft? Helt ärligt alltså. Jag tänker ju lyfta sedan när jag är klar med alla barnen, ingen idé nu tyckte jag. Visst, det blev ju lite mer häng än önskat efter amningen, men nu känns det bra igen!

• pontiac
    engeln83 skrev 2008-01-14 12:53:21 följande:
    haha mm blir kanske för mkt...nån som har koll på när man "måste" lyfta?har för mig de får vara ett max antal cm från nyckelbenet till bröstvårtan???
    18-22 cm sa min läkare är det "ungefärliga" man ska ha med vanlig förstoring, å det är från nyckelbenet till bröstvårtan. sen så tycker jag man kan ungefär jämföra med snitt, jag har gjort två och just det här att ta sig upp ur soffa/säng så påminner det väldigt mycket om snittet faktiskt.
    Disan va inne på mylava o kolla, superbra blev det ju!!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Jonathan & Alexander ♥¸.?°´¯) ♥
  • Disan
    Pontiac: Tack! Eller ja, egentligen är det ju läkaren som skall ha tacket...

Skickade en bild till min kompis idag och hon sade ingenting om det när hon ringde upp, så jag frågade henne vad hon tyckte. Så sade hon lite tveksamt: Men de är ju så ojämna... *suck* Då hade jag redan förklarat för henne sjuttiotre gånger att de är olika stora just nu pga att det ena är mer svullen... Jaja. Hon får väl glutta igen om en månad eller två
  • Jag lixom

Så, nu har jag träffat läkaren igen och bestämt ett operationsdatum för att ta bort min kapselbildning. Den 7 februari och det blir under lokalbedövning uppe på deras mottagning.

Det lugnande ekommer jag att få i tablettform och alltså inga kanyler. Sen kommer dom att sätta tre sprutor runt bröstet för att bedöva.

• Disan
    Engeln83: Tycker också att det låter mkt med 600cc, men samtidigt, beror ju på hur mkt du har innan..? Om du är helt platt så spelar det nog inte så stor roll, då blir det nog inte så mkt.

Beroende på vad man anser är mkt!!
  • engeln83

pontiac: bra då vet jag var jag har o vänta , jag gick upp två timmar efter snittet läkarna va helt chokade, jag har inte den ron att ligga men men vi får se hur de blir nu...kanske rent av VILL ligga nu låta barnens pappa ta hand om dom,,,välförtjänt vila ju

• Novalina
    engeln83 skrev 2008-01-14 11:56:35 följande:
    viffy hehe ok...asså jag e inte orolig för smärtan men sen har jag pratat me många som säjer.."åååh de känns som att ha 2 tegelstenar på bröstkorgen i 2 veckor"...men jag har så mkt hud så jag tror inte de kommer kännas så för mej...jaha 400...jag som funderar på 600 haha
    Jo, 600 ml blir nog vääldigt stort på dej skulle jag gissa - särskilt om du har stora redan nu innan.

Det som gör att man är öm över bröstet efter op beror på att de lossar delar av den stora bröstmuskeln, om man lägger implantatet bakom (vilket de flesta väljer att göra nuförtiden). Det spelar alltså ingen roll om man har stora eller små bröst innan op, hur man upplever smärtan beror snarare på ens individuella smärttröskel.
  • Novalina
    Disan skrev 2008-01-14 17:38:01 följande:
    Pontiac: Tack! Eller ja, egentligen är det ju läkaren som skall ha tacket... Skickade en bild till min kompis idag och hon sade ingenting om det när hon ringde upp, så jag frågade henne vad hon tyckte. Så sade hon lite tveksamt: Men de är ju så ojämna... *suck* Då hade jag redan förklarat för henne sjuttiotre gånger att de är olika stora just nu pga att det ena är mer svullen... Jaja. Hon får väl glutta igen om en månad eller två
    Häng inte upp dej på vad hon sa - det finns av nån anledning väldigt många avundsjuka tjejer i vårt avlånga land som tyvärr inte gläds lika mycket för vår lycka som vi hoppas att de ska.

Det viktigaste är ju att man själv är nöjd eg., eller hur?

Tyvärr har jag ingen mylava-sida, så jag kan inte se dina bilder där. Du vill inte lägga upp dem här med så man kan kika hur det ser ut? Kan ju lägga dem i "starka bilder" eller nåt i så fall.

((Kram))
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3