• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • Disan
    Viffy: Jo, jag vet, men samtidigt: Jag fick flera strl större bröst när man ammade. Sedan är det en del annat som ligger bakom också, det var ju mest jobbigt att amma, även om det är supermys när det väl fungerar. Men den mesta tiden gjorde det mer ont än vad det  var mys. Jag slapp tejp/bröstband över brösten eftersom jag redan hade plats för inläggen eller ngt sådant... Var lite groggy när läkaren förklarade... Förra gången var man ju supertejpad och nu, ingenting!! Känns skönt och idag gör det nästan inte ont alls

Carro81: Tack!
  • kidsrock

Jag lixom skrev 2008-01-15 10:52:53 följande:

Disan- Jo helt klart hellre sova än att vara vaken! Lite fult av läkaren då det ju är kostnadsfråga för hans del. Men som sköterskan sa jag har ju faktiskt rätt till narkos enligt min försäkring som jag tog!Jätte skönt, dock brukar jag må rätt illa efter narkos men med lite hjälpmedel av diverse mediciner brukar det där bli jätte bra till slut!
    Det finns ju alltid risker med att bli sövd, det kanske var därför han inte tyckte att det var nödvändigt när det inte var ett lika stort ingrepp den här gången. Själv så var jag vaken under hela min operation (bröstförstoring) med endast lokalbedövning och lugnande och det gick hur bra som helst, så till er som ska vara vakna kan jag bara säga att ni behöver inte vara oroliga!!!
  • MariaN

:)

Nu har jag iaf tittat runt lite och jag måste ju säga att jag tycker att victoria kliniken verkar himla bra. läste en berättelse där av en patient, det var som om jag skrivit den ujuj.

Nån som har erfarenhet av Victoriakliniken?

Sen undrar jag en annan sak. Jag har ett jobb där jag har endel tunga lyft och där jag städar ganska mycket också. Torkar bord, moppar och städa toaletter mm. Tror ni det är för kort tid att göra det på semestern och hinna läka innan man börjar igen?

• Lyckligast i världen

Men du blir ju sjukskriven????

2-4 veckor kan du ju lugnt bli sjukskriven. Pratade med försäkringskassan och de ifrågasätter inte om det är en frivillig op, även om det e en skönhetsop.

Kolla med läkaren, så fixar han säkert ett sjukintyg till dig...

MariaN skrev 2008-01-15 12:03:30 följande:
    :)Nu har jag iaf tittat runt lite och jag måste ju säga att jag tycker att victoria kliniken verkar himla bra. läste en berättelse där av en patient, det var som om jag skrivit den ujuj.Nån som har erfarenhet av Victoriakliniken?Sen undrar jag en annan sak. Jag har ett jobb där jag har endel tunga lyft och där jag städar ganska mycket också. Torkar bord, moppar och städa toaletter mm. Tror ni det är för kort tid att göra det på semestern och hinna läka innan man börjar igen?
  • eio

Hinner inte riktigt med ert tempo här inne nu. Har börjat jobba igen och fullt upp med allt vad det innebär

jag lixom - Så skönt att dom lyssnade på dig och att du kan få narkos. Jag skulle inte heller vilja göra en sån op utan narkos.

disan - Ska försöka hinna kika in på mylava å kolla senare ikväll.

Jag har iaf kommit ett litet steg längre i mina planer nu. Ska boka tid för konsultation i v6, då är nämligen maken hemma och kan följa med.

• smurfette
    Disan skrev 2008-01-14 15:00:52 följande:
    Äh, penntricket har alltid "fungerat" på mig, har inte lidit av det ändå... Men det kanske är fult att ha naturligt häng? Ju större de är desto mer hänger de ju efter ett tag. Mina hänger ju nu med, men tycker att de är fina!! Jag vill inte lyfta bort det naturliga, vill inte att man skall kunna se att det är fejkbröst... Tycker ni att jag skulle behöva ett lyft? Helt ärligt alltså. Jag tänker ju lyfta sedan när jag är klar med alla barnen, ingen idé nu tyckte jag. Visst, det blev ju lite mer häng än önskat efter amningen, men nu känns det bra igen!
    Du tror inte folk ser det ändå när ni alla verkar välja enorma inlägg? I UK väljer man standard mellan 200-400 och 400 är enormt, men kanske det är mode att i Sverige att vara mamma och se ut som en porrmodell?
  • smurfette
    Viffy skrev 2008-01-14 11:51:29 följande:
    Jag la in 400cc och har en f-kupa nu Men du är ju lite mindre än mej. Vet inte om man kan jämföra med det då jag inte har gjort kejsarsnitt men jag kan säga att jag tycker att det gjorde mindre ont att föda barn än att förstora brösten
    Exakt, 400 kan ge vem som helst en f-kupa, mer regel än undantag, fast de kanske vill ha J-kupa?
  • kidsrock
    smurfette skrev 2008-01-15 16:09:01 följande:
    Du tror inte folk ser det ändå när ni alla verkar välja enorma inlägg? I UK väljer man standard mellan 200-400 och 400 är enormt, men kanske det är mode att i Sverige att vara mamma och se ut som en porrmodell?
    Det är klart att vi alla mammor här inne vill se ut som porrmodeller!!!!!! Vill inte alla det? Tyvärr la jag ju bara in 325 å fick bara C kupa, men nästa gång ska jag faan läga in 800 så jag kan bli en sån där modell.................
  • sleipner
    smurfette skrev 2008-01-15 16:09:01 följande:
    Håller med dej i vad du skriver... De flesta verkar välja ENORMA inlägg. Undrar varför de vill ha så stora? Ofta också med "high profile". Känns som det oftast blir stora-boll-porr-tuttar..

Trots detta verkar många tycka att de trots allt fått för små bröst. Verkar jättekonstigt tycker jag.. Men, men smaken är ju som sagt olika...

Är väl egentligen ganska dåligt insatt i detta med volymen på olika inlägg, men spontant låter ju vissa inlägg onekligen abnormt stora. När man dessutom får problem med att hitta rätt stl på BH och vissa kläder för att brösten är så stora känns det som man överdivit lita granna... (eller?)

Jag vill ju med göra en op när jag är färdig med barn, men vill då ha mer i mitt tycke "normalstora" bröst.

Ska bli väldigt intressant när jag kommer på konsultation och får se vad de rekomenderar för stl till mej, efter mina önskemål.. Först då kanske man på riktigt får perspektiv på det hela...

Vill verkligen inte att ni tjejer med stora inlägg ska ta detta inlägg helt fel, för det är inte menat som påhopp från min sida, utan endast en liten (stor) fundering...

Är lite nyfiken på varför i hela friden man vill ha så stora bröst (särskilt om man är så små och smala som många ofta är dessutom)...

Oj, vad långt det blev... sorry, om jag upptar eran tråd med för er antagligen en helt ovidkommande frågeställning... Är som sagt lite undrande bara (som sagt INGET illa menat!!)

Hejhej!
  • Viffy

Smurfette: haha ja tänk om man såg ut som en porrmodell men nu gör varken jag eller många av oss andra det Tror att många av oss lagt in så mycket som våra kirurger har tyckt varit proportionerligt till våra kroppar

btw, vad har du själv gjort för plastikopertion eftersom du hänger här

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3