• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • wellah
    smurfette: visst är det så att många gör stora "porrpattar"... men låt folk göra som dom vill ;) Själv vill jag inte förstora, bara försnygga mina ;)
  • miggs
    Pellegrino skrev 2007-11-13 10:55:42 följande:
    Dags för del 3 för oss plastikintresserade.Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:www.qvinna.infowww.plastikoperationer.netwww.kosmedics.seBra tråd med BH-tips för stortuttade:www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.htmlBra forum för plastikintresserade:plastikkirurgi.mylava.net/Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.htmlNi som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela Del 2 av tråden hittar man här:www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

idag, efter 5 års funderande fram o tillbaka har jag bestämt att nu efter jag fått mitt tredje barn kommer jag göra en bukplastik. även om det ligger lite längre fram i tiden så känns det så BRA att äntligen har bestämt sej

Ja, det var bara det jag ville säga

• eio

miggs - Skönt att ha bestämt sig!

smurfette och sleipner - Alla gör sina egna val. Och eg. kan man debattera om stl på inläggen hur mycket man vill, men det är ju trots allt i slutändan upp till individen.
    Jag kan väl själv tycka att det som är proportionerligt till kroppen är det som är snyggast, men det är ju bara min åsikt.

Jag har tänkt lägga in ca 400. Vill ha ungefär samma stl som jag hade när jag ammade, tyckte det var superfint, då hade jag c-d kupa.

• smurfette
    Viffy skrev 2008-01-15 17:05:46 följande:
    Smurfette: haha ja tänk om man såg ut som en porrmodell men nu gör varken jag eller många av oss andra det Tror att många av oss lagt in så mycket som våra kirurger har tyckt varit proportionerligt till våra kroppar btw, vad har du själv gjort för plastikopertion eftersom du hänger här
    näsan, tänkte göra brösten, men då ska jag göra dem i england då jag blivit lite avskräckt av svenska kirurger då det gäller storleken på implantaten, och tänk på tjejer, att det är deras egen smak de uttrycker oftast, så då kanske de tycker stora porrpattar ser propertionerligt ut
  • Disan
    Smurfette: Hahahaha!! Nej, det är faktiskt ingen som har anat att jag har fejktuttar! Om man inte har sett mig liggandes på stranden, dvs, för då står dem ju verkligen rakt upp och det går inte att missta dem för ngt annat än fejk... MEN, som vissa andra har skrivit, vad spelar det för roll vad vi lägger in och hur stort det blir? Huvudsaken är väl att VI är nöjda? Jag är inte så där spetigt liten direkt, så mina tuttar ser inte så stora ut, trots F-kupan! Jag tycker att det är kvinnligt med stora bröst, det är därför jag vill ha det..

Men hey: Lite mer porr här hemma skulle inte skada!!!
  • Teda

Måste fråga en sak till er som har gjort en bröstförstoring..

Jag står verkligen i valet och kvalet mellan att inte göra och göra. Det som tar emot lite är att jag har ingen aning om hur dom kommer att kännas efteråt.

Vill inte att det ska kännas att det är plastisar man har men det är väl oundvikligt??

Så, hur känns dom att ta i, vad tycker era pojkvänner??

• Disan
    Teda: Mina har aldrig känt oäkta, de är mjuka och behagliga! Min kille säger att han aldrig skulle ha chansat på att de är fejk om man inte såg dem just när jag ligger ned. Samt att man kände en liten kant på sidan av ena bröstet. Men det beror ju på om man lägger dem under eller över muskeln. Jag har över.
  • Noning
    sleipner skrev 2008-01-15 17:04:54 följande:
    Håller med dej i vad du skriver... De flesta verkar välja ENORMA inlägg. Undrar varför de vill ha så stora? Ofta också med "high profile". Känns som det oftast blir stora-boll-porr-tuttar.. Trots detta verkar många tycka att de trots allt fått för små bröst. Verkar jättekonstigt tycker jag.. Men, men smaken är ju som sagt olika...Är väl egentligen ganska dåligt insatt i detta med volymen på olika inlägg, men spontant låter ju vissa inlägg onekligen abnormt stora. När man dessutom får problem med att hitta rätt stl på BH och vissa kläder för att brösten är så stora känns det som man överdivit lita granna... (eller?)Jag vill ju med göra en op när jag är färdig med barn, men vill då ha mer i mitt tycke "normalstora" bröst. Ska bli väldigt intressant när jag kommer på konsultation och får se vad de rekomenderar för stl till mej, efter mina önskemål.. Först då kanske man på riktigt får perspektiv på det hela...Vill verkligen inte att ni tjejer med stora inlägg ska ta detta inlägg helt fel, för det är inte menat som påhopp från min sida, utan endast en liten (stor) fundering...Är lite nyfiken på varför i hela friden man vill ha så stora bröst (särskilt om man är så små och smala som många ofta är dessutom)...Oj, vad långt det blev... sorry, om jag upptar eran tråd med för er antagligen en helt ovidkommande frågeställning... Är som sagt lite undrande bara (som sagt INGET illa menat!!)Hejhej!
    jag kund einte välja ngn annan profil än ultrahög profil med tanke på min lilla bröstkorg, om jag hade tagit en annan profil så hade mina bröst gått ut på sidorna vilket inte är snyggt.

Lade in 480cc vilket kanske är ganska mkt, men jag gillar stora bröst & jag har haft stora bröst förut inna jag fick barn. så på mig ser det inte onaturligt ut.

jag har svårt för att hitta bh JAA men det beror på att oftast så finns bara bh:arna upp till d-dd i typ lindex & så.. plus att det oftast INTE finns 65 i omkrets.

därför har jag svårt att hitta bh:ar.
  • Novalina
    Disan skrev 2008-01-15 09:42:11 följande:
    Jag lixom: Inte skriver du för dig själv!! Hahaha!! Jätteskönt att du får sövas, jag skulle heller inte vilja fixa den grejen utan att få sova djupt... Dessutom är det ju så skönt att få somna in en stund!! Eller hur? Arba: Jag vill helst inte lägga ut bilderna här, men jag kan maila till dig! Skall kolla om det går att klistra in via FL:s mail, annars kanske jag kan få din vanliga..?
    OK, det respekterar jag förståss. Min mejladress är iaf: snabella@spray.se

((Kram))
  • Novalina
    Disan skrev 2008-01-15 10:53:38 följande:
    Viffy: Jo, jag vet, men samtidigt: Jag fick flera strl större bröst när man ammade. Sedan är det en del annat som ligger bakom också, det var ju mest jobbigt att amma, även om det är supermys när det väl fungerar. Men den mesta tiden gjorde det mer ont än vad det  var mys. Jag slapp tejp/bröstband över brösten eftersom jag redan hade plats för inläggen eller ngt sådant... Var lite groggy när läkaren förklarade... Förra gången var man ju supertejpad och nu, ingenting!! Känns skönt och idag gör det nästan inte ont alls Carro81: Tack!
    Du behöver väl antagligen ingen bred tejp över brösten eller bröstband pga att du redan sen tidigare haft implantat och det redan finns en bindvävskapsel som implantatet kan ligga bra i, skulle jag gissa. En bindvävskapsel bildas ju naturligt av kroppen runt implantatet efter ett tag, det är när den blir för snäv som man säger att man fått "kapselbildning" - fast det eg. bildas en kapsel runt alla alltså.

Men du hade väl koksalt förut va, och har runda geléhallon nu?... Märker du nån skillnad?
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3