• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • Novalina
    kidsrock skrev 2008-01-15 11:03:32 följande:
    Jag lixom skrev 2008-01-15 10:52:53 följande:

Det finns ju alltid risker med att bli sövd, det kanske var därför han inte tyckte att det var nödvändigt när det inte var ett lika stort ingrepp den här gången. Själv så var jag vaken under hela min operation (bröstförstoring) med endast lokalbedövning och lugnande och det gick hur bra som helst, så till er som ska vara vakna kan jag bara säga att ni behöver inte vara oroliga!!!
    Men det är nog väldigt olika hur känslig man är på det sättet - vissa tycker nog att det är mkt obehagligare än andra. Bra att man får välja tycker jag. Och såklart är narkos billigast för läkarna, och riskerna är inte stora precis...

Själv skulle jag a-l-d-r-i-g vilja va vaken under en op, bara medveten av vad de gör skulle göra mej svimfärdig och illamående!.... Nej, usch!.... Så det är inte att det ev. skulle kännas nåt som skulle göra mej orolig, utan bara medvetenheten om vad de gör, fast jag inte ser det...
  • Novalina
    MariaN skrev 2008-01-15 12:03:30 följande:
    :)Nu har jag iaf tittat runt lite och jag måste ju säga att jag tycker att victoria kliniken verkar himla bra. läste en berättelse där av en patient, det var som om jag skrivit den ujuj.Nån som har erfarenhet av Victoriakliniken?Sen undrar jag en annan sak. Jag har ett jobb där jag har endel tunga lyft och där jag städar ganska mycket också. Torkar bord, moppar och städa toaletter mm. Tror ni det är för kort tid att göra det på semestern och hinna läka innan man börjar igen?
    Jag op mej på VK för 6,5 mån sen nu -och kan varmt rekommendera det! Det va Charles som äger det som op mej - såg att han anställt en till kirurg nu. Man blev verkligen behandlad som en prinsessa, och har absolut ingenting att klaga på - är supernöjd med resultatet - Charles kan sin sak, om man säger så. Och sen är han en riktig perfektionist, vilket jag oxå är när det gäller min kropp! Så då är det värt några kronor mer, spelar ingen roll i det stora hela för mej iaf.

Själv har jag ett fysiskt jobb med, och op mej i början av min sem, sen va jag ledig 3 v. innan jag började, men då fick jag ta det lugnt, särskilt vid tunga lyft, sidrörelser och vridningar. De inre ärren har ju inte läkt förrens efter 3 mån, och fram tills dess ska man va extra försiktig. Men på VK är de jättebra på att informera om allt sånt, så man känner sej verkligen i trygga händer där. Sköterskorna där är dessutom jättegulliga och kunniga, och man kan nå den lätt och på jourtel. dygnet runt t.o.m.

((Kram))
  • Novalina

Lyckligast i världen skrev 2008-01-15 14:40:18 följande:

Men du blir ju sjukskriven????2-4 veckor kan du ju lugnt bli sjukskriven. Pratade med försäkringskassan och de ifrågasätter inte om det är en frivillig op, även om det e en skönhetsop.Kolla med läkaren, så fixar han säkert ett sjukintyg till dig...
    Men alla vill ju inte att ens arbetsgivare ska veta att man gjort en bröstop - det står ju det på sjukintyget som även arbetsgivaren får en kopia på. Själv vill jag hålla det privata privat, och op mej på min sem ist.

Sen har jag hört att F.kassan blivit hårdare med sjukskr. efter skönhetsop, men det vet jag iofs inte säkert, bara sånt jag läst och hört. Hoppas dock inte det är så för de som vill sjukskriva sej ist.
  • Novalina
    smurfette skrev 2008-01-15 16:09:01 följande:
    Du tror inte folk ser det ändå när ni alla verkar välja enorma inlägg? I UK väljer man standard mellan 200-400 och 400 är enormt, men kanske det är mode att i Sverige att vara mamma och se ut som en porrmodell?
    200-400 ser ju otroligt olika stort ut beroende på vilken bröststorlek man hade innan op, och hur man ser ut i kroppen i övrigt.

Det är ju så att ju kortare och tunnare man är i kroppen, ju större ser självklart brösten ut på en.

Som jag la in 375 ml, och jag hade 75B förut - och är 1,76, väger ca 70 kg, är vältränad och bredaxlad - och mina nya bröst ser mer proportionerliga ut till min kropp än vad mina förra, små gjorde. Så det där är ju jätteolika från persom till person.

Och jag är av den åsikten att det absolut inte är snyggare ju större bröst man har - tvärtom!

Och jag håller med dej om att endel (tyvär) verkar resonera så.
  • Novalina
    sleipner skrev 2008-01-15 17:04:54 följande:
    Håller med dej i vad du skriver... De flesta verkar välja ENORMA inlägg. Undrar varför de vill ha så stora? Ofta också med "high profile". Känns som det oftast blir stora-boll-porr-tuttar.. Trots detta verkar många tycka att de trots allt fått för små bröst. Verkar jättekonstigt tycker jag.. Men, men smaken är ju som sagt olika...Är väl egentligen ganska dåligt insatt i detta med volymen på olika inlägg, men spontant låter ju vissa inlägg onekligen abnormt stora. När man dessutom får problem med att hitta rätt stl på BH och vissa kläder för att brösten är så stora känns det som man överdivit lita granna... (eller?)Jag vill ju med göra en op när jag är färdig med barn, men vill då ha mer i mitt tycke "normalstora" bröst. Ska bli väldigt intressant när jag kommer på konsultation och får se vad de rekomenderar för stl till mej, efter mina önskemål.. Först då kanske man på riktigt får perspektiv på det hela...Vill verkligen inte att ni tjejer med stora inlägg ska ta detta inlägg helt fel, för det är inte menat som påhopp från min sida, utan endast en liten (stor) fundering...Är lite nyfiken på varför i hela friden man vill ha så stora bröst (särskilt om man är så små och smala som många ofta är dessutom)...Oj, vad långt det blev... sorry, om jag upptar eran tråd med för er antagligen en helt ovidkommande frågeställning... Är som sagt lite undrande bara (som sagt INGET illa menat!!)Hejhej!
    Instämmer i dina funderingar...
  • Novalina
    wellah skrev 2008-01-15 17:16:24 följande:
    smurfette: visst är det så att många gör stora "porrpattar"... men låt folk göra som dom vill ;) Själv vill jag inte förstora, bara försnygga mina ;)
    Jo, men då måste det ju även ingå att tycka och fråga som man vill - eller?...
  • Novalina
    smurfette skrev 2008-01-15 19:40:56 följande:
    näsan, tänkte göra brösten, men då ska jag göra dem i england då jag blivit lite avskräckt av svenska kirurger då det gäller storleken på implantaten, och tänk på tjejer, att det är deras egen smak de uttrycker oftast, så då kanske de tycker stora porrpattar ser propertionerligt ut
    Själv sklulle jag aldrig låta en kirurg bestämma hur stora bröst jag vill ha, det gjorde jag helt själv. Jag visste vad jag ville ha, betalade för att få det, och nu har jag det. That´s it!
  • Novalina
    Disan skrev 2008-01-15 19:46:52 följande:
    Smurfette: Hahahaha!! Nej, det är faktiskt ingen som har anat att jag har fejktuttar! Om man inte har sett mig liggandes på stranden, dvs, för då står dem ju verkligen rakt upp och det går inte att missta dem för ngt annat än fejk... MEN, som vissa andra har skrivit, vad spelar det för roll vad vi lägger in och hur stort det blir? Huvudsaken är väl att VI är nöjda? Jag är inte så där spetigt liten direkt, så mina tuttar ser inte så stora ut, trots F-kupan! Jag tycker att det är kvinnligt med stora bröst, det är därför jag vill ha det..Men hey: Lite mer porr här hemma skulle inte skada!!!
    Jo, huvudsaken är ju att man själv är nöjd!

Jag är också supernöjd med min E-kupa. Och den varken ser ut eller känns sååå stor som det "låter". Och jag tycker som du att bröst är kvinnlighet för mej, och jag känner mej betydligt kvinnligare nu - särkilt då jag dessutom är vältränad annars, vill inte se för "manhaftig" ut liksom, och det tyckte jag nästan att jag gjorde förut på överkroppen. Annars har jag rumpa och så (vältränad - såklart! ), så nu ser min kropp mer "normalt kvinnlig" ut liksom.
  • WilliamSofia

vilken tid på året är bäst då,för om man lägger in till sommaren så får man vell inte bada eller sola?

På en skala 1-10,HUR ont gör det?

*en som verkligen vill,men*

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3