• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • Disan
    Jag lixom: Det var så vi gjorde med min hela tutte nu. Man öppnade, tog bort kapseln och bytte inlägg. (Du skall ju behålla ditt gamla, men det är ju nästan samma sak.) det har knappt varit svullet och inte alls gjort ont på det sättet!! Det har känts i ärret, men inte farligt alls. Har varit uppe och gått sedan jag kom hem från kliniken.

Men det är ju skönt att droga ned sig ändå Ta tabletterna om du behöver, om inte annat kan det ju vara skönt till natten eftersom man ligger stel som en pinne och får ryggvärk...

Viffy: Ja, efter op alltså. Nu känner hon ju ingenting!!

När jag gör om mina bröst nästa gång, efter alla tusen barn, då kommer jag nog att lägga under muskeln, har fått för mig att det blir mindre häng då. Eftersom inlägget inte töjer ut huden på samma sätt. Har era läkare sagt ngt om det?
  • eio

Nu har jag äntligen tid för konsultation!!!!!! 8 februari bli det.
    Ett steg på rätt väg *tjohooo*

• korpen

Ni som gjort bröstförstoring o har barn - när fixar man att ta hand om dem själv efter operationen? Jag har en 1 åring o en 3 åring.

• Viffy

Mina barn är 1 och snart 3 och jag gjorde min op i november. Första dagarna hade jag min mamma här, sen hjälpte min sambo mej. Men räkna iallafall en vecka med hjälp och sen ska du ju helst inte lyfta för tidigt. Jag lyfte efter ca 1½ vecka men lyfte då bara den lilla vid nödfall och jag böjde mej ner och höll henne intill min kropp när jag lyfte.

• korpen

Ok tack Viffy! Så du tycker att det funkade ok ändå efter operationen. Vad säger läkarna om lyft efter operationen? Har bokat tid för op i mars o börjar noja ordentligt för att jag inte ska kunna ta hand om barnen ordentligt efteråt för att det kommer göra så fruktansvärt ont!!

• Viffy

Det är ju bra om du har nån som kan hjälpa dej första veckan som sagt och sen har nån "back up" utifall du skulle behöva hjälp lite längre.

• Crazy Baby

Jag behöver hjälp av er andra bukisar!
    Imorgon ska jag tillbaka till kliniken och ta bort stygnen runt naveln och tömmas på serom! Är det någon som vet hur det går till??

Jag lixom skrev 2008-01-16 12:58:21 följande:
    Tjejer, jag undrar en sak...Jag ska ju ta bort min kapselbildning nu den 5 februari.Jag hade fått för mig att det inte skulle göra vidare ont då det ju redan är berett plats lixom.Men nu imorse ringde sköterskan mig och frågade om jag hade några tabletter kvar sen förra operationen. Jag hittade dom inte så hon skulle skicka recept på nya grejer. Och det är samma piller som sist.Då undrar jag, kommer jag ha så där ont igen???Han ska ju göra ett nytt snitt, gå in och klyva kapseln och ta ut protesen för att sen gå in och "skrapa" bort kapseln som är där inne, sen ska han sätta tillbaka protesen och sy ihop.Någon som gjort korrigeringar och kan tala om hur ont det gör?

I samband med bukplastiken gjorde jag en kapselklyvning! Eftersom det var mycket värre än vad min kirurg hade trott så tog det ca 3 timmar att utföra själva klyvningen och han har fixat och donat massor därinne, men jag har inte knappt märkt av bröstet alls!

Har visserligen inte haft speciellt ont efter någon av mina förstoringar, men efter kapselklyvningen har jag inte känt nåt alls!

• WilliamSofia

står ivalet och kvalet om man ska vara ego och göra brösten för pengarna,eller om familjen ska åka på semester....hm....

• Disan
    WilliamSofia: De flesta kliniker samarbetar med banker som hjälper en med lån. Medical Finance är ett förslag, men det finns fler! Jag tycker att du skall lägga pengarna på det som känns viktigast, kroppen är ju faktiskt viktigt eftersom det är ditt mående man pratar om
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3