• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • Novalina
    Teide skrev 2008-01-16 12:53:05 följande:
    Tror Arba gjort på VK.De ärerkänt duktiga därmen även kända för att vara nästan dubbelt så dyra som många andra ställen och han är INTE dubbelt så duktig som alla andva kirurger. Jag funderade ju på VK innan jag bestämde mig för Strandkliniken men det avgörande var att VK skulle ha 105.000 för buk och tuttar medans jag på Str kl "bara" behövde betala 70.000 för samma op (och jag är jättenöjd!!)
    VK är inte dubbelt så dyra när det gäller enbart bröstimplantat, men i vissa fall då man ska göra flera olika ingrepp samtidigt ja.

Jag betalade 47 000:- för bröstimplantaten, + 3000:- för 5 års kapselbildningsförsäkring, och där runtomkring ligger flera andra kliniker oxå prismässigt.

Sen talar jag ju bara utifrån min egen erfarehet att Dr. Charles Randquist är en superskicklig kirurg, för det är vad jag tycker. Men visst finns det med all sannolikhet även andra som är skickliga med förståss.
  • Novalina
    Disan skrev 2008-01-16 14:23:30 följande:
    Jag lixom: Det var så vi gjorde med min hela tutte nu. Man öppnade, tog bort kapseln och bytte inlägg. (Du skall ju behålla ditt gamla, men det är ju nästan samma sak.) det har knappt varit svullet och inte alls gjort ont på det sättet!! Det har känts i ärret, men inte farligt alls. Har varit uppe och gått sedan jag kom hem från kliniken.Men det är ju skönt att droga ned sig ändå Ta tabletterna om du behöver, om inte annat kan det ju vara skönt till natten eftersom man ligger stel som en pinne och får ryggvärk... Viffy: Ja, efter op alltså. Nu känner hon ju ingenting!! När jag gör om mina bröst nästa gång, efter alla tusen barn, då kommer jag nog att lägga under muskeln, har fått för mig att det blir mindre häng då. Eftersom inlägget inte töjer ut huden på samma sätt. Har era läkare sagt ngt om det?
    Men "jag lixom" har väl sitt implantat bakom muskeln, och då är det ju samma ingrepp som första gången - alltså att de måste skära upp muskelfästet för att kunna komma åt att byta implantatet, så det kommer nog att kännas efteråt.

Sen tror jag det är så som du säger ang. att ha bakom för mindre häng, har hört om det förut. Va bla därför jag ville ha bakom.
  • Novalina

Crazy Baby skrev 2008-01-16 17:11:01 följande:

I samband med bukplastiken gjorde jag en kapselklyvning! Eftersom det var mycket värre än vad min kirurg hade trott så tog det ca 3 timmar att utföra själva klyvningen och han har fixat och donat massor därinne, men jag har inte knappt märkt av bröstet alls!
    Har visserligen inte haft speciellt ont efter någon av mina förstoringar, men efter kapselklyvningen har jag inte känt nåt alls!
    Men det låter ju jätteskönt! Har du implanatetet bakom bröstmuskeln? Konstigt att det inte känns nåt då tycker jag.
  • MariaN

Hej!
    Jag undrar om nån vet hur det kan skilja så mycket på priser mellan olika kliniker.. jag har tittat på priset för geléinlägg och på tex victoriakliniken kostar det 49 000 men på strandkliniken kostar det 37 000 upp till 500 cc.
    hur kan det komma sig?

• MariaN

Jag är smal. 170 cm 59 kg. Jag har knappt några bröst och har nu äntligen nästan bestämt mig för att operera brösten. Allt kändes bra tills jag precis läste att om man kan känna sina revben kan man känna imlanpatets kant. :C SKit.
    jag har knappt nåt underhudsfett så jag blev helt nedslagen. om man har minde än 2 cm fett under och bredvid brösten kan man tydligen känna kanten.
    Så alla smala tjejer med implantat - känner ni kanten? :(

• wellah
    MariaN skrev 2008-01-17 11:37:42 följande:
    Jag är smal. 170 cm 59 kg. Jag har knappt några bröst och har nu äntligen nästan bestämt mig för att operera brösten. Allt kändes bra tills jag precis läste att om man kan känna sina revben kan man känna imlanpatets kant. :C SKit. jag har knappt nåt underhudsfett så jag blev helt nedslagen. om man har minde än 2 cm fett under och bredvid brösten kan man tydligen känna kanten. Så alla smala tjejer med implantat - känner ni kanten? :(
    inte om man sätter bakom muskeln.... man kan inte sätta framför om man är så smal utan att riskera känna inläggen. Har en väninna som lagt bakom, 350cc och det blev toppen... samma mått som dig har hon.
  • Bellahhh

Arba: 80 spänn, de kallar det för ammningsbh men det är en störtskön bomullsbh som ser ut som en sportbh jag har en svart och vit, skitskönt.

Min familj är finast
  • Bellahhh

Vilka var det mer än jag som hade fått konstiga veck/bubblor ovc ärret lite ovanför implantet på ena bröstet, som om inlägget halkat ner ?
    Vill gärna snacka med er igen!

Min familj är finast
  • Teide
    MariaN skrev 2008-01-17 10:19:35 följande:
    Hej!Jag undrar om nån vet hur det kan skilja så mycket på priser mellan olika kliniker.. jag har tittat på priset för geléinlägg och på tex victoriakliniken kostar det 49 000 men på strandkliniken kostar det 37 000 upp till 500 cc.hur kan det komma sig?
    som sagt.... Victoriakliniken är MKT dyrare än många andra kliniker.....
    **Hellre rik och frisk än fattig och sjuk**
  • eio

Där jag ska göra mina kostar det 35000 oavsett vilken stl på implantat du väljer.
    Men det är ju en liten klinik i Blekinge och han som har den jobbar även för Landstinget mycket.

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3