• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • eio

disan - Den läkaren jag ska göra hos gör oxå helst över muskeln.

Jag har ju tänkt göra min op i slutet på sommaren i år. Tänkte lixom ta en extra semestervecka i slutet på augusti eller så och göra op då. Då har man ju ändå hunnit få hela sommarsemestern med sol och bad (förhoppningsvis)

• Kian

Vill bara hoppa in och fråga här. Jag har opat ihop mina magmuskler eftersom dom gick isär rätt mycket efter grav. Det är en vecka sedan nu och jag har ingen känsel på magen förutom i musklerna där det gör ont. Börjar bli orolig. Tror ni jag kommer att få tillbaka känseln? När tror ni man kan börja träna magmusklerna och hur? Någon som har erfarenhet?

• Disan
    Kian: Det är väl bäst att du frågar din läkare om när du kan börja träna igen, har en känsla av att det kan vara individuellt... Känseln behöver du inte oroa dig över, det kan ju ta månader innan den kommer tillbaka! Man har ju trots allt kapat alla nervtrådar... Är du nöjd annars då? Känns det bra?

eio: Det blir nog jättebra!! Vad var det du skulle göra? Bröst, eller hur?
  • Viffy

Disan: Hade din syster ont efter op då menar du för inte sen väl?

Jag har nämligen under muskeln och min första vecka efter op var...hemsk! Hade så jäkla ont! Men nu är ju allt kanonbra så det var värt det!

• MariaN
    Novalina skrev 2008-01-16 08:04:51 följande:
    Jag op mej på VK för 6,5 mån sen nu -och kan varmt rekommendera det! Det va Charles som äger det som op mej - såg att han anställt en till kirurg nu. Man blev verkligen behandlad som en prinsessa, och har absolut ingenting att klaga på - är supernöjd med resultatet - Charles kan sin sak, om man säger så. Och sen är han en riktig perfektionist, vilket jag oxå är när det gäller min kropp! Så då är det värt några kronor mer, spelar ingen roll i det stora hela för mej iaf. Själv har jag ett fysiskt jobb med, och op mej i början av min sem, sen va jag ledig 3 v. innan jag började, men då fick jag ta det lugnt, särskilt vid tunga lyft, sidrörelser och vridningar. De inre ärren har ju inte läkt förrens efter 3 mån, och fram tills dess ska man va extra försiktig. Men på VK är de jättebra på att informera om allt sånt, så man känner sej verkligen i trygga händer där. Sköterskorna där är dessutom jättegulliga och kunniga, och man kan nå den lätt och på jourtel. dygnet runt t.o.m.((Kram))
    skönt att höra att man bli väl bemött där :)

visst man kanske skulle få bli sjukskriven från jobbet mend et känns så dåligt att sjukskriva sej för en "sån" sak..

men jag vet inte.. min provanställning går ut i maj och jag vill operera mej på semestern när den nu blir så det känns lite dåligt att sjukskriva sej de första man gör..
  • Kian
    Disan skrev 2008-01-16 12:09:10 följande:
    [citat]

Kian: Det är väl bäst att du frågar din läkare om när du kan börja träna igen, har en känsla av att det kan vara individuellt... Känseln behöver du inte oroa dig över, det kan ju ta månader innan den kommer tillbaka! Man har ju trots allt kapat alla nervtrådar... Är du nöjd annars då? Känns det bra?

Läkaren sa bara att lyssna på min kropp men jag skulle vilja ha något mer konkret. Ok, så jag behöver inte oroa mig för känseln då, det känns ju bra. Nöjd och nöjd - ser ut lika hemsk ut som förut. Var tvungen att opas för jag hade så ont. Har mycket bristningar och rynkig och slapp hud så jag får se om jag gör någonting åt det sen. Tänkte gå ner lite i vikt först i så fall.
  • Teide
    gulemamman skrev 2008-01-16 11:24:18 följande:
    Ingen som gjort på victoriakliniken????Ni som vet...hur mkt behövs det att lägga in i vardera bröst om man vill utöka en a-kupa till en b-kupa?
    Tror Arba gjort på VK.
    De ärerkänt duktiga därmen även kända för att vara nästan dubbelt så dyra som många andra ställen och han är INTE dubbelt så duktig som alla andva kirurger. Jag funderade ju på VK innan jag bestämde mig för Strandkliniken men det avgörande var att VK skulle ha 105.000 för buk och tuttar medans jag på Str kl "bara" behövde betala 70.000 för samma op (och jag är jättenöjd!!)
    **Hellre rik och frisk än fattig och sjuk**
  • Jag lixom

Tjejer, jag undrar en sak...

Jag ska ju ta bort min kapselbildning nu den 5 februari.

Jag hade fått för mig att det inte skulle göra vidare ont då det ju redan är berett plats lixom.

Men nu imorse ringde sköterskan mig och frågade om jag hade några tabletter kvar sen förra operationen. Jag hittade dom inte så hon skulle skicka recept på nya grejer. Och det är samma piller som sist.

Då undrar jag, kommer jag ha så där ont igen???

Han ska ju göra ett nytt snitt, gå in och klyva kapseln och ta ut protesen för att sen gå in och "skrapa" bort kapseln som är där inne, sen ska han sätta tillbaka protesen och sy ihop.

Någon som gjort korrigeringar och kan tala om hur ont det gör?

• wellah

Kian: jag har ingen känsel men jag gjorde ju stor bukplastik också... Jag kan göra enstaka set magövningar nu 3½ månad efter..... samlar vätska om jag anstränger mig mer än så.

• eio

disan - Jepp, brösten. Ska ringa nu och boka tid för konsultation

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3