• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • eio
    WilliamSofia skrev 2008-01-16 17:20:34 följande:
    står ivalet och kvalet om man ska vara ego och göra brösten för pengarna,eller om familjen ska åka på semester....hm....
    Kan bara svara för mig själv, men vi väljer att lägga pengarna på mig i år och inte på en utlandsresa som kanske var tänkt från början.
    Både min man och jag tycker att det är viktigare att jag trivs med mig själv.

Vad det gäller finansiering så har man möjlighet att ta ett lån och baka in det i tex fastighetslån el. liknande så ger ju det mycket lägre ränta än tex Medical Finance. Jag skulle nog kolla upp med banken först om det går att få nåt lån via dom till en hyfsad ränta. För Medical Finance och liknande har skyhöga räntor.
  • Disan
    eio skrev 2008-01-16 18:20:58 följande:
    Kan bara svara för mig själv, men vi väljer att lägga pengarna på mig i år och inte på en utlandsresa som kanske var tänkt från början.Både min man och jag tycker att det är viktigare att jag trivs med mig själv.Vad det gäller finansiering så har man möjlighet att ta ett lån och baka in det i tex fastighetslån el. liknande så ger ju det mycket lägre ränta än tex Medical Finance. Jag skulle nog kolla upp med banken först om det går att få nåt lån via dom till en hyfsad ränta. För Medical Finance och liknande har skyhöga räntor.
    Bra sagt! Det var så vi löste problemet... Nu betalade jag ju "bara" 13 000, men iaf
  • kidsrock
    korpen skrev 2008-01-16 15:45:05 följande:
    Ni som gjort bröstförstoring o har barn - när fixar man att ta hand om dem själv efter operationen? Jag har en 1 åring o en 3 åring.
    jag gjorde mina för 5 v sen å mina barn är 1,5 och 3 år.
    första veckan fick pappan rycka in å hämta å lämna på dagis, men jag var ändå med familjen när dom var hemma å hjälpte till med mat osv...hunden oxå......
    men efter 1 v så fixade jag det själv, men man var ju inte i sin bästa kondition.....man blev ju slut direkt!
    hade jag kunnat hade jag nog haft hjälp i några dagar till. försökte att undvika tunga lyft i 2v, gjorde som viffy å lyfte nära kroppen.
    allt går med lite vilja å planering

lycka till
  • Novalina
    Viffy skrev 2008-01-16 10:20:28 följande:
    Disan: En sån mjuk bh utan byglar har jag, fast inte i bomull, och den är så skön. Har den nästan jämt innan skulle jag aldrig kunna ha haft en sån bh men nu kan jag med mina stora fina bröst har köpt den på Åhléns.
    Ja, visst är det roligt att kunna ha vanliga bh:ar utan både byglar, vaddering eller stoppning (särskilt på sommaren då det ju är varmt nog som det är!) och ändå ha jättefina bröst!

Och att slippa oroa sej för om bh:n glipar då den är liiite för stor då man böjer sej ner eller så...
  • Novalina
    gulemamman skrev 2008-01-16 11:24:18 följande:
    Ingen som gjort på victoriakliniken????Ni som vet...hur mkt behövs det att lägga in i vardera bröst om man vill utöka en a-kupa till en b-kupa?
    150 ml silikon skulle jag gissa på, det gör en strl unjefär. Men mitt tips är att ta lite mer, för annars tror iaf jag att risken är stor att du ångrar att du iaf inte tog liite mer ändå. Hur ser du ut i kroppen i övrigt?
  • Novalina
    gulemamman skrev 2008-01-16 11:24:18 följande:
    Ingen som gjort på victoriakliniken????Ni som vet...hur mkt behövs det att lägga in i vardera bröst om man vill utöka en a-kupa till en b-kupa?
    Jo, jag har gjort på VK. Har skrivit om det nyss här med. Är jättenöjd med allt - rekommenderas varmt!!
  • Novalina
    Bellahhh skrev 2008-01-16 11:28:52 följande:
    Köpte en sån på apoteket som jag bor i helt underbar ;)
    Har de bh:ar på Apoteket alltså?? Vart är de då? Får man fråga särskilt efter de eller? Och vad kostar de?...
  • Novalina
    Disan skrev 2008-01-16 11:58:22 följande:
    Viffy: Från allra första början hade jag 75B, ibland en C-kupa, men det var mest om jag köpte 70 runt. Det var ngr år sedan jag endast började använda 70, insåg att det var mkt skönare! Med 400cc fick jag alltså en 70F och nu, vet jag inte riktigt än!!Kom på också, det var ngn som undrade varför jag har över musklen: Det beror endast på att min syster lade under och jag minns hur fruktansvärt hemskt ont hon hade! Fy!! Seda hade jag turen att den läkaren jag "fick" oftast lade över muskeln också.
    OK. Vet du varför han föredrog att lägga bakom muskeln, kirurgen alltså?... Och vad tycker du själv fördelarna och nackdelarna är med att ha så?
  • Novalina
    Novalina skrev 2008-01-17 08:33:38 följande:
    OK. Vet du varför han föredrog att lägga bakom muskeln, kirurgen alltså?... Och vad tycker du själv fördelarna och nackdelarna är med att ha så?
    Menar ju FRAMFÖR muskeln - såklart!.... Hmm.....
  • Novalina
    eio skrev 2008-01-16 12:03:41 följande:
    disan - Den läkaren jag ska göra hos gör oxå helst över muskeln.Jag har ju tänkt göra min op i slutet på sommaren i år. Tänkte lixom ta en extra semestervecka i slutet på augusti eller så och göra op då. Då har man ju ändå hunnit få hela sommarsemestern med sol och bad (förhoppningsvis)
    Vet du varför han föredrar att lägga framför muskeln?
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3