mandala skrev 2007-11-23 21:55:36 följande:
Jag har med problem med tejpen. Speciellt på mitt högra bröst. Gick förra helgen utan tejp för de var så röda ärren. Sen på med ny på sön o jag tyckte hela höger gör ont. Vet inte om det har med tejpen att göra men hela veckan har jag varit öm i det högra bröstet. Typiskt nu när jag har börjat jobba. Så tungt, känns verkligen när jag lyfter. Då också mest i det högra, som varit mitt bra bröst hela
tiden.Nu idag har jag tagit av tejpen igen. Vet inte hur jag ska göra. Men mitt högra får vara utan tejp ett tag nu. Får se om jag sätter på ny på vänster. mitt högra ärr har blivit rött o börjat stå ut med denna v. Synd för på höger har de varit som finast innan.Får kanske smörja lite, har smörjt med helosan nån gång. Men märker ifs ingen skilland så jag vet inte om den e bra.Men lägger du kompress i mellan ärr o bh? Det gör jag. Visst det kan klia lite där tejpen sitter men den sätter jag inte där ärr finns. I morgon ska jag ut o kommer gå i vanlig bh men ha kompress mellan. Iaf i understa snitten.
Trist att vi är så många med problem..
Mina ärr har varit röda och stått ut i flera veckor nu.. om det inte varit pga tejpen så ha jag fått det pga skav. Insåg igår att mina ärr iaf står ut för att det blir som långa vätskeblåsor i ärret. Kul!! Mina ärr lär inte bli särskillt fina.
Som tur är har iaf ärren som går rakt uppåt klarat sig mkt bättre, alltid ngt.;)
Jag har också varit öm till och från i brösten, för några dagar sen fick jag nojjan och var helt säker på att jag var gravid igen för att de ömmade och brände så precis som degjorde i början på grav... Speciellt bröstvårtorna gör ont. Har du också så? Eller har du mer ont innuti?
Vad har du för problem med tejpen, är det bara ärren som blir röda eller är det över hela området där tejpen sitter?
Jag smörjer med helosan nästan varje dag för att läka "frätsåren" jag fick av tejpen tidigare, men jag tror inte heller det hjälper..
Har inte använt kompress tidigare, men får nog börja med det.
NÄR sa Gunnar att du kunde börja ha vanlig behå? Han sa 2mån till mig, men det kanske är för tidigt? Tycker dock inte att sportbehåarna ger tillräckligt med stöd, brösten börjar ömma och sväller upp efter en hel arbetsdag.