• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • Viffy

Haha nej! Jag som trodde att jag hade D-kupa

• 1985

Hehe, ja det ska bli intressant det där med vilken storlek man får sen. Jag vill ju som allra störst hamna på en D..

• 1985

Man får helt enkelt ta det som blir. Haha

• ordningåreda

Hejsan! Jag ska ju göra min bröstop 6feb och nu har vi börjat bli sååå sugna på en sol o badresa...någon som rest på semester efter op, hur länge efter?

• Viffy

Vi ska till Egypten i januari. 2,5 månad efter op och det var inga problem sa min kirurg

• Villemaja

BlueTopaz: Det var så lite så, prova den:)

JAG HAR JU INTE HAFT PROBLEM VARKEN MED TEJP ELLER BRÖST MEN...
    idag provade jag att ha vanlig bh (har haft sportbh för att det är så skönt, van oxå)
    jag märkte då att det började kittla o klia lite direkt på tejpen. Kanske är det pga av det, vanlig bh?

Har aldrig känt så innan. Tog av den o kändes bättre direkt:)
    Men jag förstår dig, att du vill ha bh

Min kirurg sa att man skulle vänta minst 3 månader med bh, helst 6 månader om man ska ha bygel. Jag tänkte vänta minst 3 mån, ville bara prova idag. Mina ärr ser jättebra ut redan.

Hoppas att dte blir bättre för dig snart! Håller tummarna.

Viffy: Ja samma här, fick reda på att jag hade 70E! trodde att jag skulle få D men det känns jättebra förutom att man måste till specialaffär hela tiden o handla bh/eller på nätet.

Kram

• Disan

Det här med bh:ar är ju ett problem, min läkare sade till mig att jag fick en stor D kupa när jag hade gjort min op. Visst han hade rätt, men bara om jag har fel strl runt om. När man går till en spec-butik (för underkläder alltså ) och får hjälp med strl så vill de ju att den skall sitta tajt runt om, inte så som de flesta av oss är vana vid att ha bh:n. Som jag, hade alltid 75 runt för att det var skönast och inte gav ngr ränder, i butiken skällde de på mig och ville helst att jag skulle ha 65 Helknäppt, det är ju inte ens skönt!! Nu brukar jag köra på 70 och tycker att dessa sitter bäst. Men har en bh som sitter bra som är 65G, den jag har på mig nu är en 70E, men den är lite liten. Samtidigt tycker jag inte att mina bröst är stora, alltså, på ngn smo är smal och så skulle det se stooort ut, men inte på mig.

Oj, vad långt det blev... Hehehe... Men jag tror att det ofta är så, att man har för stort runt om och att läkarna säkert räknar med att alla tjejer har typ 75 runt. (Även fast de inte har det!)

• 1 och 1 är 3
    Viffy skrev 2007-11-26 18:13:10 följande:
    Vi ska till Egypten i januari. 2,5 månad efter op och det var inga problem sa min kirurg
    Hur varmt e där då? vi funderar på att åka dit
Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3