• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • Viffy

Som kanarieöarna tror jag. Runt 22 grader När tänkte ni åka då?

• 1 och 1 är 3
    Viffy skrev 2007-11-26 19:06:46 följande:
    Som kanarieöarna tror jag. Runt 22 grader När tänkte ni åka då?
    typ andra veckan eller något...
  • RedTopaz
    Helajni skrev 2007-11-26 09:05:37 följande:
    Du såg superbra ut på bilderna o den där karln som kläckte kommentaren förtjänade att få på nöten!
    Haha, ja det förtjänade han verkligen.. var faktiskt rätt skönt att få ta i allt man hade.. ;) Hoppas han lärde sig något bara!
    Tack snälla! Skönt att den här tråden finns!
    Disan skrev 2007-11-26 09:20:40 följande:
    BlueTopaz: Gud vad fina dina bröst är!! Sååå avis just nu!! Tänk om man får se ut så där om ngn månad... Hehehe... Måste också tillägga att din midja är helt underbar, den skall du vara stolt över!! Så fint när den verkligen syns! (Sug åt dig nu, av alla komplimanger!)Jag gjorde min bröstop så fort jag fyllde 18 (sex år sedan), mådde så dåligt över deras form och strl. Har alltid varit jättenöjd, har dock velat ha dem lite större så jag kommer lägga in mer än 400 denna gång. Nu känner jag mig peppad och inte alls lika rädd längre!! Skall ringa läkaren idag och boka tid för den sista konsultationen
    Oj, tack så jättemycket!!!! =) Du kommer säkerligen också att bli jättenöjd sedan. =) Var ska du operera dig?
    Kram Karin
  • Disan

BlueTopaz: Jag skall göra min op på Nackakliniken i Nacka, Sthlm. Det är en liten privat klinik som drivs av bl a en man som är överläkare på KS plastikkirurg. Han är superbra, Johan Rinder heter han. Har ju gjort två op hos honom, så detta blir tredje gången gillt!   

Pratade med kliniken igår och fick en tid om en vecka, den 4/12 kl 13.30. Är inte nervös inför det mötet, men efter det, ja, då kanske det bara är en månad kvar till op!!! DÅ blir det nervöst!! 

• wellah

halloj, ngn som vet om det går att göra ngt åt ärr som växer? Har ett område (opat magen) där ärret är rätt så mkt bredare, fulare.... ska man tejpa eller inte är frågan? Smörja med hudcreme eller inte? tips?

Märker f.ö att ärren blir finare överlag UTAN tejp... med mkt luft och hudcreme.... tejpar endast i nödfall där det är rött-rött.... (kirurgen sa så också men "alla andras" verkar ju förespråka tejp hela tiden)

• monster6

i går gjorde jag min bröst op men så ont de gör efter jag satte in 350 bakom muskeln och lyfte genom bröstvårtan... men nu mår jag illa och har otroligt ont... i hur många dagar har man som ondast... de är svårt att sitta eller ligga skönt..

• Viffy

Jag gjorde ju "bara" förstoring och hade väl ganska ont i 5 dagar, sen hade jag 1-2 dagar som var hyfsade och sen hade jag en helvetesdag då jag låg hela dagen och skrek rakt ut när jag stod upp. Värsta dagen på hela tiden!

• RedTopaz
    Viffy skrev 2007-11-27 11:00:53 följande:
    Jag gjorde ju "bara" förstoring och hade väl ganska ont i 5 dagar, sen hade jag 1-2 dagar som var hyfsade och sen hade jag en helvetesdag då jag låg hela dagen och skrek rakt ut när jag stod upp. Värsta dagen på hela tiden!
    Det lättar mkt efter 1-2 dygn efter op. Håll ut, det blir snart bättre!!
    Sedan har man medelont (dvs det känns inget om man är stilla och inte lika mkt som i början när man rör sig) ungefär 3dgr till och sedan är de flesta ganska pigga och det gör bara ont när man anstränger sig mkt. Det varierar ju självklart men jag tycker ändå att de flesta säger ungefär så.
    Försök röra på dig lite då och då när det gått 1-2dygn och det lättat, rör du dig med jämna mellanrum så mår man faktiskt bättre och svullnaden lägger sig snabbare.
  • Viffy

Jag hade ju en liten blödning under mitt högra bröst och det ser fint ut nu. Syns bara liite. Men igår fick jag lite, lite ont där igen. Inte mycket men vid vissa rörelser så känns det lite. Sticker till liksom. Vad tror ni? Alltså det gör inte ont direkt egentligen. Det bara hugger till!

• Viffy

Ok lite ont gör det nog märker jag Speciellt när jag gör saker som att städa eller lyfter nåt! Vad är nu detta?

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3