• Pellegrino

Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3

Dags för del 3 för oss plastikintresserade.

Bra länkar till de som undrar rent generellt om plastikoperationer och vill se på före/efter bilder:

www.qvinna.info
    www.plastikoperationer.net
    www.kosmedics.se

Bra tråd med BH-tips för stortuttade:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25268340.html

Bra forum för plastikintresserade:

plastikkirurgi.mylava.net/

Tråd med omdömen om klikiker och kirurger:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m25291133.html

Ni som vill ifrågasätta plastikoperationer och varför man väljer att göra det kan säkert hitta andra trådar på FL med intresserade, här samlas vi som är positiva till det hela

Del 2 av tråden hittar man här:

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23909797.html

• Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3
  • wellah

bluetopaz: tycker inte alls man kan se att dom är konstgjorda, men å andra sidan... fulla killar å stora tuttar....

• Lyckligast i världen

BlueTopaz...
    Har du kollat på beskrivningen av tejpen Mepiform?
    Verkade ju väääldigt bra..??

Skickar en länk där du kan läsa lite fakta om den...
    www.molnlycke.com/item.asp&lang=1

RedTopaz skrev 2007-11-25 14:11:50 följande:
    Trist att vi är så många med problem..
    Mina ärr har varit röda och stått ut i flera veckor nu.. om det inte varit pga tejpen så ha jag fått det pga skav. Insåg igår att mina ärr iaf står ut för att det blir som långa vätskeblåsor i ärret. Kul!! Mina ärr lär inte bli särskillt fina.
    Som tur är har iaf ärren som går rakt uppåt klarat sig mkt bättre, alltid ngt.;)Jag har också varit öm till och från i brösten, för några dagar sen fick jag nojjan och var helt säker på att jag var gravid igen för att de ömmade och brände så precis som degjorde i början på grav... Speciellt bröstvårtorna gör ont. Har du också så? Eller har du mer ont innuti?Vad har du för problem med tejpen, är det bara ärren som blir röda eller är det över hela området där tejpen sitter?
    Jag smörjer med helosan nästan varje dag för att läka "frätsåren" jag fick av tejpen tidigare, men jag tror inte heller det hjälper..Har inte använt kompress tidigare, men får nog börja med det.NÄR sa Gunnar att du kunde börja ha vanlig behå? Han sa 2mån till mig, men det kanske är för tidigt? Tycker dock inte att sportbehåarna ger tillräckligt med stöd, brösten börjar ömma och sväller upp efter en hel arbetsdag.
  • RedTopaz
    Disan skrev 2007-11-25 18:11:22 följande:
    Så, nu laddas den sista bilden ned. Alla skall kunna se dem..! *här blir det extra* eller nå´t åt det hållet!! Ena bilden blev lite ljus.. Men äh, det får duga!! Jag heter Disan på mylava också...Snälla, bortse från att det ser jättekonstigt ut ovanför brösten på framifrån bilden... Hehehe, tror att jag står lite konstigt samt att ljuset kanske inte var så smickrande... Hehehe...

Jag trodde att koksalt verkligen blev helt platta när de gick sönder men det är ju tur att det inte blev så =)

Hur gick det sönder?

När ska du göra om op? Ska du välja något annat än koksalt då?

• Disan

Nu har jag gjort om lite bland bilderna..!

INgen vet varför det gick sönder... Dåligt exemplar, helt enkelt. Jag har inte gjort ngt som kan ha skadat det eller så... Ledsen 

Har inte bokat in en ny tid för op, skall dock ringa läkaren imorgon... Blir hallongelé denna gång! Litar på läkaren och han tyckte att det är bäst nu för tiden, när jag gjorde mina fanns det praktiskt taget bara hallon som var "utåtstående", om ni förstår vad jag menar..? jag har ju bröst själv, så då tyckte läkaren att saltlösning var bättre. Ville inte ha silikon.

BlueTopaz: Dina ser ju jättefina ut! Ja, med kläderna på, de bilder du har i galleriet här på FL.

• RedTopaz
    Lyckligast i världen skrev 2007-11-25 19:52:29 följande:
    BlueTopaz...Har du kollat på beskrivningen av tejpen Mepiform?Verkade ju väääldigt bra..??Skickar en länk där du kan läsa lite fakta om den...www.molnlycke.com/item.asp&lang=1
    Ja, jag läste precis! Sitter och skriver till Gunnar och frågar om den =)
  • Lyckligast i världen

Ohhh va bra... Kan inte du lägga in hans svar här då, så jag vet om den e bra för "bröst-ärr" eller ej....

RedTopaz skrev 2007-11-25 20:09:32 följande:
    Ja, jag läste precis! Sitter och skriver till Gunnar och frågar om den =)
  • RedTopaz
    Disan skrev 2007-11-25 19:59:05 följande:
    Nu har jag gjort om lite bland bilderna..!INgen vet varför det gick sönder... Dåligt exemplar, helt enkelt. Jag har inte gjort ngt som kan ha skadat det eller så...  Har inte bokat in en ny tid för op, skall dock ringa läkaren imorgon... Blir hallongelé denna gång! Litar på läkaren och han tyckte att det är bäst nu för tiden, när jag gjorde mina fanns det praktiskt taget bara hallon som var "utåtstående", om ni förstår vad jag menar..? jag har ju bröst själv, så då tyckte läkaren att saltlösning var bättre. Ville inte ha silikon. BlueTopaz: Dina ser ju jättefina ut! Ja, med kläderna på, de bilder du har i galleriet här på FL.
    Hur länge sen var det du opererade dem? Vart ska du göra om dem?
    Tack så mycket!!=) (Jag heter samma på mylava, där finns fler bilder utan kläder också)
    Lyckligast i världen skrev 2007-11-25 20:17:22 följande:
    Ohhh va bra... Kan inte du lägga in hans svar här då, så jag vet om den e bra för "bröst-ärr" eller ej....
    Absolut!
  • Helajni

Du såg superbra ut på bilderna o den där karln som kläckte kommentaren förtjänade att få på nöten!

RedTopaz skrev 2007-11-25 14:41:21 följande:
    Nu la jag in bilder från kryssningen i mitt galeri här på FL. Jag tycker faktiskt inte att man bara kan anta att det är sillisar.. Men uppenbarligen såg alla andra det på kryssningen =/
  • Disan
    BlueTopaz: Gud vad fina dina bröst är!! Sååå avis just nu!! Tänk om man får se ut så där om ngn månad... Hehehe... Måste också tillägga att din midja är helt underbar, den skall du vara stolt över!! Så fint när den verkligen syns! (Sug åt dig nu, av alla komplimanger!)

Jag gjorde min bröstop så fort jag fyllde 18 (sex år sedan), mådde så dåligt över deras form och strl. Har alltid varit jättenöjd, har dock velat ha dem lite större så jag kommer lägga in mer än 400 denna gång. Nu känner jag mig peppad och inte alls lika rädd längre!! Skall ringa läkaren idag och boka tid för den sista konsultationen
  • Viffy

Var och shoppade igår och var i en riktig bh-butik. 70F har jag

Svar på tråden Här samlas vi som har gjort eller ska göra en plastikoperation del 3