• Anonym

Psoriasis

Jag har, som säkert många andra har också, psoriasis.
    Jag är ung, och jag lider verkligen av att visa upp mig på sommaren inför folk.. Jag vet att det finns flera sätt att lindra det, men går det att få bort på något sätt?

Ni som har psoriasis, hur har ni gjort för att lindra sjukdomen?

• Svar på tråden Psoriasis
  • Starlet1
    starless skrev 2008-02-05 13:18:36 följande:
    Min sambo har psoriasis. Är det någon här som har provat de nya medicinerna med gott resultat?
    Näe, dom ville ge dom till mig när jag hade så mycket, men jag ammade. Och nu har jag inte så mycket så jag vill testa.

Åtminstone tror jag det var dom. Cellgifter pratade dom om. Men i små doser.
  • Geléhallon89

Ngr dagar efter min 16års dag utbröt min psoriasis för första gången. Det va nog det väsrta jag vart med om. Hade i armväcken och benväcken. Stoora köttsår.Efter min 17årsdag försvann dom. Nu är jag 18 år får små sår ibland när jag blir stressad. Köpte alovera växt som jag tar lite "klet" från och smörjer på. Jätte bra är det tycker jag (: . Men får mest massa små pricka som kliar, kliar jag på dom så blir det tillslut stora köttsår. Har lärt mig och inte klia på dom, så lider inte av det så mkt längre, och är inte så stressad som jag va innan. (:

• Anonym

Daviobet fungerar från utsidan och omega tre, typ 20 kapslar om dagen. Numera ing autslag men de kommer tebax om jag sklutar med omega 3

• Starlet1
    Anonym skrev 2008-02-05 14:28:15 följande:
    Daviobet fungerar från utsidan och omega tre, typ 20 kapslar om dagen. Numera ing autslag men de kommer tebax om jag sklutar med omega 3
    Oj 20 kapslar, lät mycket, men jättehärligt att du hittat nåt som funkar.

Jag började dricka Aloe Vera Gel i samband med Daivobet. Nu är jag jättefin på armarna och brösten och ryggen. Benenär lite svårare, som vanligt.
  • Anonym
    Starlet1 skrev 2008-02-05 14:31:35 följande:
    Oj 20 kapslar, lät mycket, men jättehärligt att du hittat nåt som funkar. Jag började dricka Aloe Vera Gel i samband med Daivobet. Nu är jag jättefin på armarna och brösten och ryggen. Benenär lite svårare, som vanligt.
    Det är inte så mkt, 500mg kapslar bara såd et blir 10 gram omega3. Men det fungerar bra, för pappa med, fast han har mycket svårare psoriasis än mig.
  • eileme84

Har börjat bli torr i hårbotten nu lite, vad gör ni för att behandla er där?

-ÄLskar min Son Theo-
  • Starlet1
    Emlan84 skrev 2008-02-05 14:48:26 följande:
    Har börjat bli torr i hårbotten nu lite, vad gör ni för att behandla er där?
    Det som funkar bäst för mig är Fungoral, eller det billigare alternativet som Apoteket vill att man ska ta, och Betnovat. Betnovaten är inte så stark, och luktar inte så illa, så det funkar.

Men jag har hört att blekmedel kan hjälpa. Alltså om man bleker slingor hos frisören. Det var en tjej med psoriasis i hårbotten som blivit helt bra av det.

Annars, inte några medel direkt i hårbotten. Aldrig balsam direkt på hårbotten, även om det är skitsvårt att undvika.
  • Starlet1
    Anonym skrev 2008-02-05 14:39:42 följande:
    Det är inte så mkt, 500mg kapslar bara såd et blir 10 gram omega3. Men det fungerar bra, för pappa med, fast han har mycket svårare psoriasis än mig.
    Ah okej, det lät så mycket med 20 kapslar. Ska testa det också tror jag, 500 mg sa du?
  • eileme84
    Starlet1 skrev 2008-02-05 16:03:13 följande:
    Det som funkar bäst för mig är Fungoral, eller det billigare alternativet som Apoteket vill att man ska ta, och Betnovat. Betnovaten är inte så stark, och luktar inte så illa, så det funkar.Men jag har hört att blekmedel kan hjälpa. Alltså om man bleker slingor hos frisören. Det var en tjej med psoriasis i hårbotten som blivit helt bra av det.Annars, inte några medel direkt i hårbotten. Aldrig balsam direkt på hårbotten, även om det är skitsvårt att undvika.
    det är på recept eller
    -ÄLskar min Son Theo-
  • Starlet1
    Emlan84 skrev 2008-02-05 16:24:27 följande:
    det är på recept eller
    Ja det är det. Men Fungoral, som är ett schampo finns att köpa receptfritt, men om jag inte minns fel så är det rätt dyrt, fast värt det. Men bara att använda då och då, för det är inte snällt mot håret. Jag använder det 2 dgr i veckan.
Svar på tråden Psoriasis