• Anonym

Psoriasis

Jag har, som säkert många andra har också, psoriasis.
    Jag är ung, och jag lider verkligen av att visa upp mig på sommaren inför folk.. Jag vet att det finns flera sätt att lindra det, men går det att få bort på något sätt?

Ni som har psoriasis, hur har ni gjort för att lindra sjukdomen?

• Svar på tråden Psoriasis
  • presens konjunktiv
    Starlet1 skrev 2007-11-14 11:49:36 följande:
    Farfar, faster, pappa och jag.
    Samma här. Plus lillebror.
    Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
  • Starlet1

Vad skönt med en Psoriasistråd. Visste inte att jag saknade en förren den här fanns

• Anonym (också)

Hur gör ni andra med hårbotten, förresten? Jag har fått rådet att inte använda konstiga inpackningar mot torr hårbotten, men man vill så gärna bara få BORT det!

Specialschampon? Borsta håret ofta? Mjällschampo, lindrar det?

• grav1

Diproderm är superbra!

Det är typ "rinnande" och man har i det på hårbotten morgon och kväll och efter dusch. Jag har inte så svår psoriasis så jag har bara i det efter att jag duschat. Lyckas med hjälp av det hålla psoriasisen helt i schack! Märker dock direkt att det kommer tillbaka om jag slutar...

Kan du få på recept från läkare.

• grav1

Vet att en del med mildare varianter använder t.ex fungural mjällschampo, som finns på apoteket.

• Farth Vader

Ett tips när det gäller Aloe Vera produkter är att köpa från en återförsäljare. Produkterna som finns i affärerna innehåller oftast bara en liiiiten del aloe vera och funkar inte så bra.

• presens konjunktiv

Till hårbotten har jag Diproderm, Diprosalic, Meditar och salicylsyreolja.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
  • Anonym (m)

Hej!
    Jag är ny här... Min kille har precis fått/utvecklat detta. Vad har ni för tips såhär i början? Han har på vaden väldigt mkt och bakom öronen.
    Vad ska man undvika?
    Brukar det bli mer eller sprida sig?

• Starlet1

Anonym (också) skrev 2007-11-14 13:44:07 följande:

Hur gör ni andra med hårbotten, förresten? Jag har fått rådet att inte använda konstiga inpackningar mot torr hårbotten, men man vill så gärna bara få BORT det! Specialschampon? Borsta håret ofta? Mjällschampo, lindrar det?
    Jag har fått Betnovat, tror jag det heter, till hårbotten. Men den är inte bra. Och Fungoral schampo.

Förut hade jag Eloconlösning. Starkt jag vet, men det hjälpte.
  • Mrs Bubbel

Min man har Psoriasis, har väl haft det i ca tio år nu.
    Det jag har fått höra är att det är är ärftligt i led: Far - dotter, Mor - son .
    Är det någon som vet om det är vetenskapligt bevisat att det är så?

Svar på tråden Psoriasis