• summit

ikea tråden 2

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!

Hemsidan:
    www.ikea.se
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-09 20:08:05:
    Här finns de en bildtråd tillhörande denna! Här vi kan visa upp våra IKEA hem!!=)

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m27047017.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-09 20:10:43:
    ÅÅåå Neeej va fel de blev!!! =(

Nytt försök!:

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m27709771.html
  • Svar på tråden ikea tråden 2
  • Zenobia

miniGrynet

Det är inte lätt med kök =( Sen vet ja inte om vi vill ha grått heller eller någon annan färg.
    Vitt blir så fort skitigt också om man ska ha det.

Vi funderar på att klippa och klistra bilderna fårn ikea i paint och se hur det ser ut i mer så. I ikeas program blir det inte så rätt mot hur det ser ut i verkligheten.
    Men annars kanske man får ta ett köksskåp och sätta helt ner mot bänken. Hade tänkt ha kaffebryggare och det där gömt i skåpt.

Såg iallafall på ikeas ritningsprogram nu att man kunde lägg till en sån där låda som diskbänk. Men ja vet inte om det funkar i vårat kök.

Ja det var juh en smidig variant med juh att göra så =)

• MrsK

Tror jag hoppa på här...

Var i Tisdags och kollad kök på ikea....

Har bilder på vårat än så läng slitna och halvtråkiga hem i mitt Galleri...

MrsK
  • miniGrynet

Zenobia

Ja, vi har vitt kök, högglansigt vitt.
    Men jag tycker inte att det syns så mkt smuts på dom faktiskt, och vi är verkligen inte pedantiska städare.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet

Bästa är ju att gå på Ikea och kika på alla luckor, jämföra med varandra och så.
    Ritprogrammet är ju bra på sitt sätt, men man ser ju ändå inte hur det ser ut på riktigt.

Vi var mååååånga ggr på Ikea och kollade kök.

• Zenobia

miniGrynet

Ja får nog göra det traska runt på ikea. Det som är bra och kul är går man på olika Ikea så är köket annorlunda så man hittar sina ideer lite här och var =)
    Tror vi ändrat oss till ståt i kök nu ist. Det verkar passa in mer och så vart det billigare.

Sen har vi planerat att ha en stor kyl med liten frys och sen ett extra fryskåp i köket. För vi får inte plats med en kyl och en frys. Men 1 och en halv ungefär funkar.

• yossis

Vi funderar på att sätta korgar alt. lådor ovan på kyl & frys ist för överskåp, vad tror ni om det ?

• Vickivire
    yossis skrev 2007-11-22 12:34:14 följande:
    Vi funderar på att sätta korgar alt. lådor ovan på kyl & frys ist för överskåp, vad tror ni om det ?
    Kan vara väldigt snyggt, kan tex sätta etiketter på varje korg, dock kan det vara risk för dammsamling. Men det kanske går att lösa med ett överdrag?

nearthebothniansea.blogspot.com/
  • blekinge

Snälla hjälp mig!!

Vi flyttar nästa helg till en mindre lägenhet, en trea. Barnen kommer att få dela vardagsrummet, så "vardagsrummet" kommer att finnas i det stora sovrummet och dubbelsängen kläms in i det minsta rummet.

Vi vet hur vi vill möblera allt utom "vardagsrummet". Vi har en beige Ektorpsoffa och Leksvik Tvmöbel. Vilken sorts förvaring ska vi köpa och vilken färg? Vi har glas, skivor och lite fotoalbum som ska rymmas i något. Passar vita Billyhyllor? Ska vi ta något annat? Tips mottages tacksamt. Jag har funderat så mycket att jag känner mig insnöad

• miniGrynet

blekinge

Jag tycker själv att serien Bestå är ett bra alternativ, där kan man kombinera lite som man vill.
    Vilka stommar man vill, vitrindörrar/stängda dörrar i olika färger/skjutdörrar osv.

Kika på den och se om ni gillar dom!

Annars har vi satt upp vanliga köksskåp på väggen, ca 30 cm ifrån golvet, och har dom som förvaring istället för bokhyllor om man inte vill ha hög förvaring.
    Lagt en fin trä-skiva ovanpå, så blir det fin avställningsyta också.

• blekinge

Vilken färg på hyllan ska vi välja, som passar bäst ihop med vår soffa och TVmöbel?

Svar på tråden ikea tråden 2