• summit

ikea tråden 2

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!

Hemsidan:
    www.ikea.se
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-09 20:08:05:
    Här finns de en bildtråd tillhörande denna! Här vi kan visa upp våra IKEA hem!!=)

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m27047017.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-09 20:10:43:
    ÅÅåå Neeej va fel de blev!!! =(

Nytt försök!:

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m27709771.html
  • Svar på tråden ikea tråden 2
  • Mamsis

Tips på ÄNNU billigare innerkuddar.. Ta Ikeas billigaste billiga huvudkudde och knösa in i ett fodral. Det blir bulligt och fint tack vara att de ju är 50x60 så det gör inget att de är lite halvsladdriga från början.
    Sen kan man göra runda pölar av tunna bäddmadrasser eller innertäcken också.
    Fast vill man ha riktiga säljer de en sort för bara 49 nu på Ikea, vet inte om det är utförsäljning eller bara rea.

• Maximilius flicka

Är det någon som har ett bra tips på vad man kan göra med tråkiga Billybokyllor i björk? Skulle egentligen vilja ha ett mörkare träslag, men det känns onödigt att köpa nytt.
    Vitrindörrarna skulle jag också vilja göra om på något sätt. Är det någon som har testat att t.ex frosta sådana? Hur funkar det?

Ida ♥ Micke = Liv 051030 och Moa 070518
  • miniGrynet
    Maximilius flicka skrev 2007-12-13 20:45:48 följande:
    Är det någon som har ett bra tips på vad man kan göra med tråkiga Billybokyllor i björk? Skulle egentligen vilja ha ett mörkare träslag, men det känns onödigt att köpa nytt. Vitrindörrarna skulle jag också vilja göra om på något sätt. Är det någon som har testat att t.ex frosta sådana? Hur funkar det?
    Nu vet jag inte om det var just det du tänkte på, men man kan ju tapetsera bakstycket om man vill det.

Om man vill göra ett sånt jobb så kan man ju säkert rugga upp ytan lite och måla om dom.
    Annars vet jag inte...
    Vi har en uppsättning björk-Billy som vi ska sälja nu då vi ska göra om i vårt arbetsrum.
    Måste bara tömma dom och ta kort, lägga upp på Blocket.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet

Idag har jag ordnat lite på vår nya balkong!
    Det är lite småpyssel kvar, och att tvätta av väggarna som är dammiga ifrån att dom sågade ner den gamla balkongen.
    Men var tvungen att börja fixa ändå idag!

Bilder finns i bildtråden för den som vill kika.

• Mennah

Hej!

Nu är flickrummet till 80% klart! Saknas detaljer som jag ska köpa från annat håll.

Köpte hensvik förvringskåp, garderob och annat. Ska ta bilder på hur rummet såg ut tillslut. Blev jätte mysigt! Återkommer med bilderna senare.

• miniGrynet
    Tjej 83 skrev 2007-12-15 21:24:55 följande:
    har någon denna hylla? www.ikea.com/PIAimages/59500_PE165395_S4.jpgo dörrar till?vill ha 3 ovanför varann på en vägg men kanske också 3 på andra väggen bredvid? men jag vet inte.. har du hyllan hur det det ut?
    Är det Bestå?

Har inte, men funderar på att köpa en del i serien Bestå.
    Tycker att dom är fina, och praktiskt med 40 cm djupa. Eller är det just den där som är 20 cm djup kanske? (om det nu är Bestå).
  • Tjej 83

ja det är bestå.
    inte kollat djupet på den bara tyckte den va fin o ha dörrar på dem med.
    o 3 ovan på varann på en vägg.
    men undrar om mankan ha 3 på väggen bredvid? elelr omd e blir för mycket?
    kanske för lite med bara 3 för då får vi en tom vägg? hmm svårt hehe

vill itne ha ståra möblemanget utan bara den här hyllan..

miniGrynet skrev 2007-12-15 21:26:25 följande:
    Är det Bestå? Har inte, men funderar på att köpa en del i serien Bestå. Tycker att dom är fina, och praktiskt med 40 cm djupa. Eller är det just den där som är 20 cm djup kanske? (om det nu är Bestå).
  • Tjej 83

så här står det om den

Storlek
    Bredd: 120 cm
    Djup: 49 cm
    Höjd: 26 cm
    Max belastning: 60 kg

• miniGrynet
    Tjej 83 skrev 2007-12-15 21:31:53 följande:
    så här står det om den StorlekBredd: 120 cmDjup: 49 cmHöjd: 26 cmMax belastning: 60 kg
    Jaha, men kan du sätta den på väggen då?
    Trodde den delen var en som man har på golvet... Men det kanske går.
Svar på tråden ikea tråden 2