~*~*~ Skellefteå!~*~*~
Det lät otäckt... någon du känner som har det?? Och vad innebär det då??
Det lät otäckt... någon du känner som har det?? Och vad innebär det då??
verron: Hoppas ni får vettiga svar av läkarna,och att det inte är når farligt. När ska ni o ta fler prover?
Anna: Söta han e Mattis. Vilken tur han inte började tvivla på tomten då
Felicia: Vad är det för läskiga tabletter du börjat äta?? Så vidrigt o må illa helatiden
*stackare*
Knappast nån förlust att McDonalds ska stängas.. HURRA! Deras mat är ju inte värd de ynka pengarna de kostar. Går hellre på Frasses eller krysset som e favoriten.
Spännande o se va som tar över McDonalds lokaler..
Godmorgon.. rekord för mej att vara uppe vid denna tiden..
Jag och Alexander klev upp 6.30 redan.. gjorde up eld och satte och oss fika..
Senare idag blir det att åka och handla lite.. kylksåpet e som gott som proppfullt.. men 90% kan säkert kastas
Varför lyckas man alltid med det lixom?? *undrar*
Vad ska ni andra göra idag??
Någon mer än vi som påbörjat julhandla ännu?? Tipps på vad man kan köpa till en 2,5 åring?? Vi vet att han kommer få en bobb av farmor.. skidor av faster. Själva har vi köpt en borrfluga.. black and decker =) Hur söt som hellst... en leksak givetvis men som går att "borra" med.. ska köpa ett verktygsbord med verktyg som vi sett på barnens hus. Är det nåt våran son e galen i så är det att skruva och mecka. Ja och förutom det ÄLSKAR han Tiger och phu.. men mest tiger. Så vi köpte en gose-tiger.
Hur många julklappar köper ni till era barn?? Hur resonerar ni hur många de ska få??
lilun: e visst i morgon på stan.. men i ursviken e det först den 2/12 vilket jag tycker känns mer riktigt..
Hotte: Whaaat!
Din svärmor e mer galen än min*skrattar* Jo .. alltså det är det man e rädd för.. att det ska bli FÖR mkt. Ja men då känns det som vi e ganska lagoma då... kommer bli 4-5 paket från oss.
Nästa fråga då.. Vi gillar att ge och få paket. Men för hur mkt ska man löpa till sin bättre hälft?? Brukar säga för ca en 500:ring.. men man hittar inte nåt under 1000:-... och ofta slutar det med att vi köper för 2000:- till varandra!! Altså.. visst får det finnas nån hejd.. Hur gör i ?? Och NÅT vill vi endå ge varandra.. e ju en del av julen=)
Annamus: Jo grejjen är den att vi brukar börja fundera i god tid.. och även har kanske två grejer man vet man ska köpa sen. Men sen antigen hittar man det inte eller så ändrar man sej och tar nåt i paniken och då får det kosta vad det kosta vill. HUR korkat som hellst. men har ju blitt så ett par gånger.
pissypopi: ja köksbord och tv e sprajtns nytt redan
Inga fler förslag?? Nej. men vi e kanske lite barnsliga när det gäller klappar. man VILL ja ha nåt
Har önskat mej smycken av gubben.. fast man blir ju glad för man man än får. för nån jul sedan fick jag en gameboy advanced.. inget jag hade önskat mej direkt. Men värsta bra grejjen visade sej det! Spela ut alla spel jag fick med,var super att ha då jag ammade sander och hade lite problem med det. =) Tack vare gameboyen jag härdade ut ammningen kan man nästan säga. En annan jul fick jag vinterskor. som jag önskat mej.. eller snarare pekade på stan som nån tjej hade på sej...och det kom han ihåg och letade reda på dem och gav mej dem. HUR överaskad som hellst. =) Förra julen fick jag en jätte snygg "dress" Kjol och kavaj.. men med en sladdrig mage så var det inte så snyggt med en snäv figursydd skjorta o kavaj. Så jag bytte faktiskt den emot andra kläder.
I jul blir det nog nytto grjjer skulle jag tro.. lite lyxigare nyttogrejjer. Skulle vela köpa nå balla skjortot eller tröjjor till Peter,han sa han skulle behöva det
Men sen funderar jag på att köpa ett matchande guld arband i pansarlänk. Men de kostar ju en hel del..
bcsvensk: Alltså.. lika viktigt är det nog. Men tror att man tar det på en lugnare nivå lixom. Sägs ju att första gångs morsor e det mest hysteriska.. men tro mej.. hehe.. har inte med hur många barn man har
Beror nog mer på förälldrarna.. Hur gamla e dina barn?
madigan: Ja men kanske får lära barnen att städa då ifall alla leksaker ligger på golven??
malle: Jo. men lite vill man nog endå räkna . så det inte drar iväg. 2000:- e en ganska bra gräns tror jag med.. och blir det för 1000- men jag inte att man e snål alls.. utan ja e mer rädd att tappa fotfästet lixom.. hehe.. att man köper för alldelens för mkt alltså.
Felicia: Jo,det är ju en fördel med thailand..billigt att handla där.. men rätt dyrt att resa dit dock. Ni åker ju jätte snart..hur länge skulle ni vara borta?? Har du slutat må ill ännu?? Vore ju as trist om du e dålig när ni åker.. inte tänkt sluta med tabletterna just när ni e borta så du slipper må illa?
OJ! Vart en hel bok idag. Någon som orkat läsa allt eller?*hihi*
Vad tyckte ni om skyltsöndagen ni som vart??
Pissypopi: WTF??? VÄLT bilen?? asså det är inte det minsta roligt.. så icke roligt att det blir komiskt!! Hur får man ens tanken??
Hur skadad vart den??
bc svensk: oj.. jag skulle få lite "ångest" med så stora barn. Då vill dom ju många gånger ha rätt saker lixom.. för kompisarna har det?
pissypopi: Tycker också det låter som det är småungar som gjort det!Vore det äkta nazister skulle dom nog gjort lite mer än o välta bilden o rita ett hakors i snön! och förresten.. som Malle säger..varför skulle dom gå på sina "egena" ??
Madigan: Men man får vara glad att BM tar det på lika stort allvar som om det vore ens första barn. För hon kan ju inte veta hur mamman vill bli bemött. Har en bekant som då väntade sitt fjärde barn och hennes BM hade den attityden att ja det här kan du! Är väl inget. Men grejen var att det var 10 år sedan sisst så hon kände sej jätte villsen och ville ha mkt stöd. Så du kanske får säga till din BM att du känner att du har koll på läget.
Min BM här i hamn är helt underbar! Hon e mjuk och försiktig utan att vara mesig. Men också gärna vill skicka med en broschyrer som man läst fem varv om då jag väntade Sander.
Men hellre det än en BM som inte bryr sej. Rätt lätt att bara säga till om dom "råkar tjata" om samma grejjer.
bc svensk: Men lite ballt det där. Att det är just morfar som köper senaste mobilerna. E det inte dom som ska främja motsatsen lixom?
Men rätt sweet o slippa köpa dem själv då?
Och jag tror inte dina barn e nå speciellt bortskämda.. klart man vill ge sina barn /barnbarn så mkt man kan lixom .
Nästan tur vi nu kommer få ett barn till så Alexander inte skäms bort "över all gräns!" (gillar det utrycket som jag snott av min Annais
) Och framför allt får kanske svärmor lite baland.. hon skulle köpa månen till Alexander om han bara pekade på den!
Fått säga till henne flera gånger... för jag smäller av när han kommer med en/flera nya leksaker varje gång han vart dit. Kanske dumt?! Men jag vet inte.. Känns som han blir faktiskt större,och ska ju inte förvänta sej att få nåt när han är dit..? Iof skulle jag låta henne upptäcka det själv.. *ler ondskefullt*
Men tänker mer och mer på att det är på grund av våran "maktkamp" ? och att jag missunnar sander grejjerna? Men slår genast bort den tanken,JAG e mamma.. och dags att svärmor innser att hon e FARMOR!!
Alltså vet inte vad det är med mej. surrar som om jag inte pratat med nån på flera dar
(Anna gumman saknar dej*ser ynklig ut*)
Nej.. nu måste jag gå och göra vad jag steg upp för att göra: ÄTA! Det skriker i magen så mkt att jag inte kunde sova mer.
hally: Jo det är lite vad jag tänker också. Det kommer säkert jämna ut sej nu när hon har två stycken att skämma bort. Men sen har hon bara två barn och som det verkar nu så kommer bara hennes ena(min sambo och jag) skaffa barn.
Så man får ju bädda för framtiden.
Kanske ska räcka en leksakstidning åt henne så kommer hon nog på en hel lista? Men se det så.. då blir det lättare att köpa grejjer? Vad gillar hon? Är det dockor och pyssel saker eller bilar och ..bilar??