~*~*~ Skellefteå!~*~*~
Halleluja! *skrattar gott*
Halleluja! *skrattar gott*
annamus: haha.. nej. gjorde du väl inte! *hoho* men du var söt för du rodnade massa iaf* Nej.. men din gick o äta.. var inte god sa jag
bendito: jo.. men jag e lite tankspridd o är inte säker att det var just ersmark hon bodde i
bcsvensk: ja med då inbillar jag mej inte!
Sen detta med att a-torp e så dåligt.. visst morden har vart på tapeten men för hur många 100 år sen? Dags att gå vidare? Jag känner folk som bor/har bott på i princip alla gator på a-torp och det e precis samma skrot o korn som jag själv. Så extremt mkt fördommar ... jag menar.. när folk skakar på huvet då man säger att man bor i ske-hamn...kom igen! efter hela våran gata är det barn familj,pensionär,penisonär,vi,singel tjej(ung)barnfamilj.. sen e det några jag inte vet.. men är lugna hus.. och sen kommer det en barnfamilj till... Har fler bekanta i det gula (fruktade) lgh just bortanför oss och det är vanligt hederligt folk... enda jag vet (!) e mkt alkisar e sävenäs.. på andra sidan järnvägen. men det e ju gammel folk endå lixom.. dom sitter ju bara hemma o dricker..
En sak vad jag vet så är det mkt alkisar här.(eller jag upplever det så) men inte a-lagare (ursäkta utrycket) I luleå är det massvis med "hemlösa" a-lagare och värst av allt e att många e bland missbrukare. Då blir dom så oberäkerliga.. våldsammare osv...
håller med dej annamus om själva poängen. Har hänt massor uppe i gällka trakten också,o byn jag kommer ifrån. Men det är inte för ro´s skull vi bybor trivs i skellefteå!!
Men utspelar sej inte jägarna ännu högre upp i innlandet??Pajala-jokkmokk??...
annamus: Jo men det stämmer nog att det är instpelat i Älvsbyn.. men är det meningen att det ska utspela sig just där? Jag menar.. enligt mitt tycke så är det skillnad.
bcsvencsk: Håller med dej där,om att det är svårt att ta sig in i gänget i mindre byar. MEN.. jag tycker det kan vara sällsynt svårt här.. och det kan bero på mej själv också. Men där vart jag kommer ifrån så håller man inte folk på avstån .. bjuder hellre in dem på en öl och är intresserad lixom. Här kan jag ibland känna att man granskas i hopp om att hitta nåt som är fel. Och har ens pappas,mors kusin gjort nåt.. jag då är man "märkt" för livet! Många älder är sådana dock... för visst e vi yngre generationer inte så trångsynta!!!
Men sen behöver man inte vara vän med hela världen.. får vara glad man har nån iaf.
De flesta ligger på 350:- och uppåt. Man får vad man betalar för
Fake french skrev 2007-12-14 12:19:12 följande:
lilun: Grattis till lgh!!
Så roligt! När får ni flytta in?
Vi har specialgjorda. En lite grövre stång i ett lätt träslag. Man får ju vara lite försiktig så de inte går sönder.. men är inte heller överdrivet skör.. man får bra vara lite försiktig. Dessutom om den skulle gå av så är det bara att köpa en ny och betsa o sen olja.