• Peda

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Håller faktiskt med dej Malle!

maltazar skrev 2008-02-18 10:23:25 följande:
    Inga problem alls, det är drygt 6000:-/mån och det är bra mkt mer än vad många nyblivna mammor lever på!!Blir lite upprörd över det du skriver då jag och Tinda levt på mindre en 5000:-/mån och inte har jag klagat! Har gått helt galant!Vill man ha mer pengar än man får när man är hemma så får man jobba helt enkelt... och har man inte den möjligheten så är det bara bita ihop och lägga om prioriteringar osv.
  • Peda

Samtidigt som jag kan tycka att ca 6000:- (före skatt) skulle ge mej mardrömmar! Men sen när man står med hus så är det lite annat. Men vill man ändra på sin livs sitation så är det upp till en själv, ingen annan kommer göra det åt en.

• Peda

haha.. oj.. ja. då BORDE jag ju träffat dej!?! Eller har jag missat det så hårt? Så typiskt mej.

maritmedm skrev 2008-02-18 10:48:04 följande:
    Vi bodde ju på frögatan samtidigt, jag satt med i styrelsen där
    Madigan: Vet som inte vad man ska säga. Håller väl med dej, är säkert regeringen som är ute efter dej.
  • Peda

Så klart man får gnälla och säga vad man vill här i tråden, men får faktiskt tåla att man inte får medhåll från alla håll och kanter. Sen ärligt,denna diskussion har vart uppe och spårat ur.. tv ggr redan?

• Peda

Så klart man får gnälla och säga vad man vill här i tråden, men får faktiskt tåla att man inte får medhåll från alla håll och kanter. Sen ärligt,denna diskussion har vart uppe och spårat ur.. två ggr redan?

• Peda

malle: Nä där håller jag inte med! Man kan väga 50 kg och ha massor med överflöd skin(från sina 2 graviditeter) och har MASSOR att vara olycklig för också! Du hade endå 4-5 tusen och det finns de som har 0:- så du kanske du också inte ska säga så mkt?

• Peda

Njah.. brukar inte kunna hålla käft om jag har nåt att säga. Fast iof har jag blitt BRA mkt duktigare att hålla mina åsikter för mej själv nu för tiden!

madigan skrev 2008-02-18 11:43:12 följande:
    så där låter de bara när jag gnäller, inte när nån annan gnäller.
  • Peda

felicia: Men visst är detta ett diskussions forum?

• Peda

WHAAT! haha.. Nej. ja då får då folk bli stötta! Eller gå nån annan stans om man inte får säga emot.

Felicia6 skrev 2008-02-18 11:48:39 följande:
    Jo absolut att det är det, men samtidigt är det här en medlemstråd ooch inte diskussionstråd ch då kan man ju faktiskt ibland stötta oxå
  • Peda

Som jag har förstått det så är alla trådar diskussions forum... är väl det forum betyder?

• Peda

lillhjärtat: Ja det ska mkt till om jag mot all förmodan glömmer!!

• Peda

maritmedm: Ja men får ju träffa dej i morgon kväll ju ! =)

• Peda

*lol* Nej då är det bekräftat att jag måste fan va helt dum i huvudet! *haha* Så ja.. vore bortom parodi isf och kommer hitta på värsta lögnen så du kommer aldrig veta om jag glömde eller .. om nåt hänt haha

Lillhjärtat04 skrev 2008-02-18 16:11:06 följande:
    Ja, jäklar om du skulle glömma....då vet jag inte hur man ska få dig att komma ihåg!
  • Peda

Tjoho! Så hurtigt! Skönt ju! Det var ju nästan ända hem till mej ju !
    Kom till mej på en kopp the nästan gång du e ute på promenad.

Ugglans mor skrev 2008-02-18 18:51:13 följande:
    Nu är vi klara med renoveringen i sovrummet. Å i Emmys rum. Ska ta bilder så fort jag hittar digitalkameran. Så ni får se hur fint det blev. Måste bara få berätta hur duktig jag varit i dag. Jag gick ut på promenad. Det blev 1.1 mil. :)
  • Peda
    Ja det är ju klart ! =)
    Ugglans mor skrev 2008-02-18 19:42:32 följande:
    Peda: jag kommer gärna med en kopp te. Men då tar jag nog bilen. För skulle jag gå så måste jag ju gå hem oxå. :-S
  • Peda

Näh.. är väl inte suck? =) Ta me honom ? Kan han o tindra lek med varandra. (går väl bra sara?)

Felicia6 skrev 2008-02-19 12:13:05 följande:
    Var så lite så Tyvärr kan jag inte komma för Tony jobbar kväll o jag har jeppe.. suck :S
  • Peda

Själv fick jag ett mkt otrevligt brev från försäkringskassan här i veckan! Står inte nåt mer än: Hej,Ring mej ang din förälldrapenning!
    Man blir lixom vit i ansiktet av sånna brev. Fick dessutom inte tag i kvinnan jag skulle ringa den dagentan fick vänta till dagen därpå och jag fick tag i henne. Ja.. nej då ville hon bara kontrollera så min SGI verkligen är skyddad! Vilket den var och den skulle dessutom räknas upp ett par tusen! *tjoho* =) Försäkringskassan kan komma med positiva besked också. =) Och sen så skulle min FP komma igång som den skulle så allt var frid och fröjd. Första gången för det har ALLTID tjorvat för mej och FK tidigare. =)

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~