• Peda

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

verron: en portovart? Men .. varför det? *undrar försiktigt* Vet ju man har sån på barn så man slipper sticka dem varje gång det ska få medecin/ta blod prov.

• Peda

verron: Okej. Men skönt att få en portokart så hon slipper stickas. Så klart måste det vara otäckt att få den,och som mamma och inte få vara med!*krama om* Du ska se det går bra.

sarah,malle: Ska se vad jag hittar för medel på affären. Jag lyckas alltid sätta för mkt grädde när jag gör potatis gratäng och det svämmar ju över nånting!!Har lärt mej nu att sätta en plåt under så man kan få ut det direkt,då är det ju bara att skölja av. Men intorkat,fastbränd grädde!*bah* Snusk säger jag bara.

annamus: Hoppas Mattis fick en bra födelsedag. Var då full rulle,iaf när när vi kom

mammasknodd:Äntligen fick jag se Hjalmar.SÅ söt!! (mamma-hjärtat får hicka) Och äntligen fick jag träffa storebror också. Så bra dom lekte ihop grabbarna? Trors ålders skillnaden lixom. (storebrorsorna så att säga )

• Peda

Du menar att du kokar potatisen i stekannan till de är nästan klart?
    Det blir garanterat jätte gott. Men inte orkar jag stå så länge och leka med maten! Nej nej... jag är alldelens för lazy. *ler*

Annamus skrev 2008-01-08 10:35:00 följande:
    Peda: Angående potatisgratäng så har jag ett tips där, om du inte provat det tidigare. Jag brukar göra så här med min gratäng: Stor stekpanna med höga kanter, margarin, steker riven lök först om jag ska ha lök alls i. Sedan sätter jag på potatisen, ibland grovriven, ibland skivad, och så häller jag på mjölk därpå och sedan spär med grädde då och då. Låter jag koka tills potatisen är precis nästan färdig. Rör om och saltar och pepprar under tiden dårå. SEN häller jag över i en ugnsfast form och sätter osten på och gratinerar enbart i ugnen. Då slipper man så sliskig ugn. Och det blir en god gratäng dessutom.För övrigt så, ja, Mattis hade en mycket bra födelsedag och vi är alla mycket nöjda. Nu är nästa firande min egen födelsedag oc jag funderar redan nu på vilka barn jag ska bjuda. Hrm. Nej. Men däremot så blir det ju dop den 17:e februari.
  • Peda

hally: Men nog måste det väl finna det som hyr ut privat också?

• Peda

malle: Behåll de gamla,ställ in den i förrådet och nyt tebax sen om du ska flytta.

• Peda

Oj vilket face lift FL fått sej!! Nu ser det ju ut som en vettig hemsida.

• Peda

men malle då,den nya designen e ju mkt snyggare!! =) Tar ju en vecka så har vi glömt den gamla.*peppar*

• Peda

Välkommen Lofia. När var det ni skulle flytta?

Sitter här och "törs" inte sova längre. Var det någon som såg på det okända på tv4+ igår kväll? *ryser* Ursch! Det var så hyskligt rysligt och jag får gåshud över hela kroppen!! Vad ska man tro på ..? Finns det folk som hittar på eller ,som jag känner det att det MÅSTE ju nästan ligga nåt korn av sanning i det hela.

• Peda

Kan stick in att nä vi bodde på frögårdarna så hade vi också elräkning uppåt 1400:- vintertid. Men inte så konstigt när det drar i alla fönster och från ytterdörren OCH gamla element lixom. Och då var ju elen billigare än nu..

• Peda

vi bodde i en tre på 75kvm nånting,på andra våningen...

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~