-
-
felle: Menar du Achmed the dead terrorist ?
Sett den tidigare och jag skrattade så jag grät jo!!
Den e bara för bra.
Vad ni är duktig att baka jul godis. Själv får jag nöjja mej med mitt bullbak tidigare. Knäck kommer jag inte göra då vi spar det och äter det hos svärmor sen. Vi har köpt annat färdigt julgodis
after8,skum tomtar Alladin mm.
Nån måtta få flitigheten får det vara. Dock ska jag försöka orka/hinna göra egena köttbullar till julbordet.
Annars har jag vart flitig för en hel arme här i morses.. diskat,tvättat,vikt tvätt och rensat bort all reklam..7 ica påsar
Nej jag ljuger inte! Det var högvis vill jag lova. Och sorterat bort 10 mjölkpaket...nästan lika många konserver. Ni förstår att det var extremt skitigt här va?!
Med de sisst krafterna fick jag dammsuga också.. fast bara nedre plan.. över tog Peter. Och han gick ner med alla kartonger och ut med alla sopor och bar upp den vikta tvätten.. så jag kan väl inte ta åt mej all ära.
Och första gången på.. jag minns inte sedan när så har jag bäddat sängen... känns ju nästan hel fräscht här hemma nu. Nu ska Peter och Alexander strax åka till stan.. Peter ska in och handla det sissta julklapparna.. (har vart välldigt i sissta sekunden i år då han haft så mkt att göra.. stackarn) och Alexander och farmor får roa sej några timmar medans jag själv kommer ligga och vila och försöka pyssla på här hemma lite.
Känns som jag kan behöva det efter rycket i morses.
Vad gör ni andra i dag?? Hur kommer ni fira jul? Vara hemma eller åka bort/runt? -
Utan dator en vecka.. neeehh. Man kan ju få trist under julen
Däremot sätter jag mej här nu med GOTT samvete. Allt annat jag gör kan jag räkna som "bonus"
-
felle: hihi.. jo den var rolig. men inte lika rolig som den första.
Åh. ni firar redan idag.
Ja men man får försök arrangera så det blir bäst för alla. Själva komma vi fira dagen efter julafton. Men kommer ha jubord här hemma och öppna klappar endå.
Sander kommer få alldelens för många endå så han får öppna några från oss på julafton.
God Jul på dej Lotta!
Ja och till er andra också så klart!
-
bummelumman: Så fin väggmålning!
Någon som vet om allt är stängt på stan idag? -
bummelumman: Jo.. jag antar att det bara är att ge sej ut och se vad som har öppet och inte har öppet. Har inte norran så vi kan inte se burik för butik.. vi ska och byta färg på en julklapp på expert.. och jag ska byta en på city guld.
-
zeen: Jo jag upptäckte att det var en hel del öppet faktiskt. Men var bara in på Delys (?) och bytte två näs-smycken.Svärmor hade gett mej två ringar i julklapp och jag vill bara ha en pärla.
Så fick bli en guld pärla. Sen åkte vi upp på Expert och bytte färg på soda-streamern..fick en vit och bytte till en röd som matchar till brödrosten och vatten kokaren
*nördigt ggr 2 i know
men så roligt)
Jag tänkte försöka masa mej ut på stan i morgon med the annais och se om vi kan hitta nåt.. (läs barnkläder
) Rigth Anna?
Har du vart och fynda nåt på stan idag Zeen? -
zeen: *ler brett* Nä att DU inte tycker det är nördigt kan jag förstå
*retas* -
malle: Jag gillar också det asymetriska. Blir lite mer spännande.Sen kan man hänga upp tex tavlor som skapar balans lixom.. så det känns aymetriskt endå.
-
malle:smaken är som baken .Men samtidigt vill man inte ha nåt som stör bakom tvn. Vi har två lackhyllor i sovrummet med tavlor.