• Apif

Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!

Såg en mamma som har låtit bakhåret växa långt på sin 6 årige son. Och då menar jag långt! Under axlarna!! En smal svans som hänger och dinglar, till vilken nytta???
    Bara FULT och motbjudande att jag vill spyyyyyy!

• Svar på tråden Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!
  • Fr1dlyst

Men allvarligt!?

Det är la upp till var och en hur frisyren ska se ut? Jag kanske tycker att din unges frisyr är skitful? Det är som ett störa sig på ungar som har lockigt hår. Eller rödhåriga.

Finns verkligen viktigare saker att störa sig på.. Alla kan inte se likadana ut.
    Och tur är det.

Vecka 20
  • SusanneJ

min lillebror hade pottfrilla och en sån där tofs i nacken när han var liten.
    jag tyckte att det var bra (men fult), för man fick jätte bra tag i tofsen när man skulle dra honom i håret

(¯`°?.¸ ღ EBBA 061210 ღ ¸.?°´¯)
  • Roisin Dubh
    Maggis skrev 2007-11-28 14:22:49 följande:
    Men min poäng är väl att det är hans ensak och ingen annans och han (och andra) ska väl knappast behöva stå ut med gliringar, nedsättande kommentarer och ibland stryk för att de valt att avvika från mängden? Jag tycker det suger att medmänniskor inte har bättre saker att ta sig för. Och dessutom beklaga att dessa individer kommer bli mobbade. När anledningen till mobbingen sitter i hjärnan på just sådana som sågar andras utseende.
    Ja precis. DÄR har vi dubbelmoralen.

TS, reta på dig du men glöm mobbingargumentet och lasta inte pojken eller hans föräldrar för det som du själv står för. Mobbingen är ditt problem att ta itu med, inte hans.

Eller menar du att mobbingoffer ska vika sig för mobbare? Att de får skylla sig själva? Att det är rätt att mobba någon? *ryser*
    ♠ If electricity comes from electrons, does morality come from morons? ♠
  • Thor
    Apif skrev 2007-11-26 20:10:47 följande:
    Såg en mamma som har låtit bakhåret växa långt på sin 6 årige son. Och då menar jag långt! Under axlarna!! En smal svans som hänger och dinglar, till vilken nytta??? Bara FULT och motbjudande att jag vill spyyyyyy!
    Vad är det för fel på långhåriga ponkar nu igen ? Det är ju gulligt ju :)
  • Sångerskan

*springer genast o klipper syntartofs på sonen*

• Apif
    Thor skrev 2007-11-28 15:36:56 följande:
    Vad är det för fel på långhåriga ponkar nu igen ? Det är ju gulligt ju :)
    läs lite bättre
    det handlar inte om långhåriga utan om ful svans
  • Tygbiten

Ja nu är jag här igen. Jag som har en 11 årig son med tofs och som har haft tofs av och till sedan han blev klippt första gången.

1. Jag klippte honom så första gången sedan har han valt själv.

2. Han har aldrig blivit mobbad vare sig för sin tofs eller när han inte hade något hår alls!

Varför tar TS det för givet att man blir mobbad för att man ser annorlunda ut.
    Blev du själv mobbad som barn eller du kanske själv är en mobbare?
    Det senare är troligast!

• Thor
    Apif skrev 2007-11-28 21:43:37 följande:
    läs lite bättredet handlar inte om långhåriga utan om ful svans
    Ja, när håret blir tillräcklig lång så sätter man gummiband på det.
    Gulligt :)
  • ericas mamma

han kanske hade så fö att han ville det, det ska man väl respektera.
    Kankse finns andra som tycker dina barn, om du ha barn har fula frisyrer.

Erica 060202 BF 080626
Svar på tråden Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!