• Apif

Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!

Såg en mamma som har låtit bakhåret växa långt på sin 6 årige son. Och då menar jag långt! Under axlarna!! En smal svans som hänger och dinglar, till vilken nytta???
    Bara FULT och motbjudande att jag vill spyyyyyy!

• Svar på tråden Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!
  • Apif

Roisin Dubh skrev 2007-11-27 22:44:31 följande:

I dina ögon ja. Mobbar du dem du tycker har fula frisyrer eller varför vill du påstå att pojken utsätts för mobbing?Vad vet du om hur hans kompisar tycker om frissan? De kanske tycker det är coolt.Det känns lite underligt att du tar för givet att han skulle bli mobbad för hur han ser ut. Nästan lite hemskt att du antar det. Som om du tycker det är helt ok att mobba någon som har en annorlunda frisyr.
    är han inte mobbad nu, så lär han bli det med tiden ifall den saken är kvar.
    i mina ögon så anser jag att det finns gränser hur man ska/bör se ut i visst ålder. om han hade den svansen när han var ett par år (antagligen) så kanske det var "ok" men nu när han möter världen borde hans föräldrar fundera 1 gång extra. ifall en flicka eller pojker ger honom någon kommentar så lär detta följa honom hela livet.
    något som lätt ha kunat ordnats med en sax
  • Apif
    mjuik skrev 2007-11-27 22:43:33 följande:
    "ja men varför utsätta sitt barn för mobbning och låta svansen växa ut? dumt och egoistiskt"Det är du ts som säger att det inte är klokt att en pojke har svans.Det är du som vill spy på det.Vem mobbar vem?Kasta inte sten i glashus.
    haha

ja det är jag, och antar att många andra i detta land

det jag inte förstår, varför vill hans föräldrar avsiktligt utsätta honom för risk för mobbning.
    antar att de lever kvar inne i 80-talet
  • Roisin Dubh
    Apif skrev 2007-11-27 22:52:06 följande:
    är han inte mobbad nu, så lär han bli det med tiden ifall den saken är kvar. i mina ögon så anser jag att det finns gränser hur man ska/bör se ut i visst ålder. om han hade den svansen när han var ett par år (antagligen) så kanske det var "ok" men nu när han möter världen borde hans föräldrar fundera 1 gång extra. ifall en flicka eller pojker ger honom någon kommentar så lär detta följa honom hela livet. något som lätt ha kunat ordnats med en sax
    Alla ska stöpas i samma form annars blir de mobbade? Är det så du resonerar?

Jag är intresserad av hur dina gränser ser ut i övrigt. Hur "får" barn se ut enligt dig innan du tycker att de bör mobbas?
    ♥ ♦ ♣ ♠
  • mjuik

Apif

Det är ju du som är mobbaren, kanske du som borde ändra din attityd istället.
    Folk ska inte behöva anpassa sig för att slippa bli mobbade, det är mobbaren som gör fel.
    Om du inte förstår det är det nog kört.

• Edda Elva
    Apif skrev 2007-11-27 22:45:52 följande:
    edda eva, ja men snagga resten av håret och låt en ängla lock hänga så ska du se hur fint det är.bara ett ex, då det är så avvikande och "knäppt" att ha en "bit" hängandes bara så där..
    JAG menade att det är tur att inte alla har samma frisyrer!
    Min har änglalockar, grannens son är snaggad, kusinbarnet har flätor osv osv...

Du tycker att den "hängande" hårtoffsen ser knäpp ut. Hade inte jag tyckt. För folk får se ut hur de vill o ha vilka frisyrer de vill.
  • Roisin Dubh

Barn blir mobbade för allt möjligt. Bakomliggande orsaken är oftast något helt annat än en udda detalj i hår- eller klädstil. Och om det beror på det är det deras föräldrar som misslyckats med uppfostran och att ge sina barn tolerans inför olikheter.

Apif, det är attityder som din som skapar mobbing. Inte barns olika stilar. Du kanske bör flytta över det ansvaret på dig istället för på mamman till denna pojke. Hon vill knappast att hennes son ska bli mobbad och det är inte därför han har denna frisyr.

Enligt ditt sätt att resonera är det fritt fram att mobba vem som helst för att man tycker deras hår är fult?

♥ ♦ ♣ ♠
  • Edda Elva

Denna frilla var poppis förra sommaren

• Camyella

Det kanske är modernt igen.
    Det kanske är du som är helt ute

*dags att samla till hokeyfrilla*

• Apif

finns ett gräns och en oskriven regel hur man bör/ska se ut.

det är mycket fel att utsätta sitt barn för ev mobbning för att man själv tycker det är snyggt
    detsamma gäller att vuxna ska se välvårdade och välansade.

• Apif
    Camyella skrev 2007-11-28 13:00:18 följande:
    Det kanske är modernt igen.Det kanske är du som är helt ute*dags att samla till hokeyfrilla*
    haha
Svar på tråden Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!