Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Apif

Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!

Såg en mamma som har låtit bakhåret växa långt på sin 6 årige son. Och då menar jag långt! Under axlarna!! En smal svans som hänger och dinglar, till vilken nytta???
    Bara FULT och motbjudande att jag vill spyyyyyy!

• Svar på tråden Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!
  • oOoJOYoOo

Jag har kortklippta pojkar.

Men har sett småpojkar med längre hår som är ursöta....

Jonathan 960511 Jakob 990326 David 041111 Lukas 061022
  • oOoJOYoOo
    Apif skrev 2007-11-26 20:15:51 följande:
    kort hår - långt smalt svansURK
    Synthfläta menar du? Som var så otroligt populärt på 80-talet?

Ja...han kanske gillar synth?
  • gluffgluff

Ja, det är nog bäst att vi inrättar en myndighet som förser alla barn med statligt rekommenderade kläder och frisyrer, så att alla ser exakt likadana ut och ingen riskerar att bli mobbad, eller irriterad för att någon ser ful ut. Om man inte tycker annorlunda än myndigheten då, men då kanske man kan få fängelsestraff för det? Det vore väl bra?

• oOoJOYoOo
    Apif skrev 2007-11-28 13:27:32 följande:
    så löjligt att ni tycker att man inte ska få reta sig på andra, vuxna som barn.ni säger att det är fel att jag irriterar mig på andra, och jag säger att det är fel att folk ser ut som fan.. dubbelmoraljag kommer forstätta att reta mig på andra saker, inte bara en ful svanslusciousword.
    Men det blir ett jäkla slit om man ska gå och grunna på om man ser ut som fan...det finns ju alltid någon som säkert tycker det om man säger, oavsätt vad man bestämmer sig för för frisyr...
  • Marie Antoinette
    oOoJOYoOo skrev 2007-11-28 13:46:15 följande:
    Synthfläta menar du? Som var så otroligt populärt på 80-talet?Ja...han kanske gillar synth?
    Samma som jag tänkte på, populär på 80-talet och i mindre bemedlade kretsar i USA.

Jag tycker inte heller att det är särskilt snyggt TS
  • Fia Lundbom

Tillägg: Jag retar mig på folk ibland.
    Men inte på hur de ser ut.

Visst har inte jag samma smak som många andra när det gäller kläder, skor och frisyrer - men de får väl ha vad de vill.
    Ibland höjer man på ögonbrynen om någon kommer med grön-lila hår.
    Men inte blir jag irriterad för det.

enlitenbitkaka skrev 2007-11-28 13:37:14 följande:
    Så du, Fia Lundbom, retar dig aldrig på andra? Folk i trafiken? Folk som går före i kön? Folk som har mycket parfym i hissen? Folk som kanske ärhögljudda på fel ställen? Folk som kastar popcorn på sig på bion? Dubbelmoral.
  • Puckli

Kan vara pojken själv som önskat det!

• Maggis

Apif;

Mobbing och utanförskap kommer sig just av att man stör sig på andra. Man kan visst ha synpunkter på hur någon för sig men att irritera sig så till den milda grad på hur någon ser ut att man "spyr" tycker jag är ganska barnsligt och småsint. Det kan ju knappast påverka dig själv på något vis? Förutom att du tycker det är fult, då.

Nej, du kan inte veta hur min bror är eller hur han valt att se ut. Men min poäng är väl att det är hans ensak och ingen annans och han (och andra) ska väl knappast behöva stå ut med gliringar, nedsättande kommentarer och ibland stryk för att de valt att avvika från mängden? Jag tycker det suger att medmänniskor inte har bättre saker att ta sig för. Och dessutom beklaga att dessa individer kommer bli mobbade. När anledningen till mobbingen sitter i hjärnan på just sådana som sågar andras utseende.

//Maggis
  • Maggis
    enlitenbitkaka skrev 2007-11-28 13:37:14 följande:
    Så du, Fia Lundbom, retar dig aldrig på andra? Folk i trafiken? Folk som går före i kön? Folk som har mycket parfym i hissen? Folk som kanske ärhögljudda på fel ställen? Folk som kastar popcorn på sig på bion? Dubbelmoral.
    Tycker nog att det är en viss skillnad. Att någon har en taskig frisyr kan knappast påverka din vardag. Folk som kör illa eller stinker parfym i hissar, kan. Ser ingen som helst dubbelmoral i det.
    //Maggis
  • Moomin

Jag håller med Ts fullt ut! Det är anskrämligt med kortklippt hår och synttofs. Oavsett vem som har det. Att det är en stackars unge som råkat illa ut eftersom hans föräldrar tydligen inte lärt honom bättre är riktigt sorgligt.

Jag tror att man gör sitt barn en stor tjänst om man påverkar dem i en sån riktning att de inte ser ut som WT-ungar.

Och ja, jag stör mig dagligen på både vuxna och barn. För att de har fula kläder, ful frisyr, dålig andedräkt, gapar och skriker osvosv.

Lagom långt hår på småpojkar är därmot skitfint. Jag skulle aldrig klippa av min sons änglalockar...och gör jag det en dag så kommer jag definitivt inte spara någon skabbig synttofs.

Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
Svar på tråden Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!