Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Apif

Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!

Såg en mamma som har låtit bakhåret växa långt på sin 6 årige son. Och då menar jag långt! Under axlarna!! En smal svans som hänger och dinglar, till vilken nytta???
    Bara FULT och motbjudande att jag vill spyyyyyy!

• Svar på tråden Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!
  • enlitenbitkaka

Har inget emot lite längre hår på småpojkar....på pappas sida har alla barn, inklusive jag, haft  kritvitt hår i lockar och vågor. Min lillebror va skitsöt med sitt lite längre, blonda, lockiga hår

Men när håretärkort förutom en liten tuss där bak...usch! Vidrigt fult....har aldrig varit snyggt!

Vill ni kika in hos mig? Inboxa så fixar jag det!
  • Fia Lundbom

Den lille killen kanske vill ha det så.
    Vad gör det då ?

Smaken är som baken, och folk får väl se ut som de vill ?

• Majsan70

Det spelar ingen som helst roll tyker jag. Det som jag tycker är snyggt ogillar nån annan osv. Jag tycker det är bra att man kan vara olika och det är bra att barn får lära sig att man intemåste vara som alla andra.

Min son sparade en del av sitt hår till en lång svans när han var liten. Han hade den i ganska många år innan han kände för at av den. Än i dag är han en självsäker person som är den han är otrygg i det.

Mobbad kan man bli av många orsaker så att hävda att man skulle bli det för en sån sak som frisyren är helt befängt.

• Odessa

*ryyyyyyser* Uh, jag tycker det är så gräsligt. I samma klass som barn som har håret jättejättekortklippt med trimmer (nästan helt rakat) med en lång och frodig lugg à la "pottfrisyr". Grääääääääsligt.

• Fia Lundbom

De kanske tycker det är snyggt och vill ha det så.
    Vad spelar det för roll ?

Odessa skrev 2007-11-28 13:11:44 följande:
    *ryyyyyyser* Uh, jag tycker det är så gräsligt. I samma klass som barn som har håret jättejättekortklippt med trimmer (nästan helt rakat) med en lång och frodig lugg à la "pottfrisyr". Grääääääääsligt.
  • enlitenbitkaka

Men JAG tycker det är fult. Om jag får en son så kommer han INTE ha sitt hår så. Och jag kommer inte behöva neka honom det...tror stenhårt på att barn präglas av den stil deras föräldrar har.

Fia Lundbom skrev 2007-11-28 13:08:23 följande:
    Den lille killen kanske vill ha det så.Vad gör det då ?Smaken är som baken, och folk får väl se ut som de vill ?
  • Fia Lundbom

Jo - men varför ska man lägga ner energi och gå och irritera sig på hur andra ser ut - tom barn?

Sen att inte du vill att ditt barn ska ha tofs är en sak - men varför reta sig på grannungen (om han har tofs) lixom ?

enlitenbitkaka skrev 2007-11-28 13:18:09 följande:
    Men JAG tycker det är fult. Om jag får en son så kommer han INTE ha sitt hår så. Och jag kommer inte behöva neka honom det...tror stenhårt på att barn präglas av den stil deras föräldrar har.
  • Apif

så löjligt att ni tycker att man inte ska få reta sig på andra, vuxna som barn.
    ni säger att det är fel att jag irriterar mig på andra, och jag säger att det är fel att folk ser ut som fan.. dubbelmoral

jag kommer forstätta att reta mig på andra saker, inte bara en ful svans

luscious

word.

• enlitenbitkaka

Så du, Fia Lundbom, retar dig aldrig på andra? Folk i trafiken? Folk som går före i kön? Folk som har mycket parfym i hissen? Folk som kanske ärhögljudda på fel ställen? Folk som kastar popcorn på sig på bion?

Dubbelmoral.

• Fia Lundbom

Jag retar mig visst på folk ibland.

Men att haka upp sig på en sexårings frisyr tyckte jag var lite väl..

Men det är bara vad jag tycker. Jag har förstått att andra tycker det är en stor grej

Svar på tråden Svans på pojkar!!!!! INTE KLOKT!